Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

jesssicahansen skrev 2017-02-20 17:25:42 följande:

Grattis!! Vi har 9 dagar kvar till bf men hoppas hon vill kika ut tidigare

Tack!

Snart är hon här. Men jag vet att det är seeeegt att vänta. ;)
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-02-21 04:02:41 följande:

Grattis

Själv visas inga tecken på förlossning, två dagar till bf. Har grymt svullna händer, just nu känns de som ballonger

Tack! :)

Hoppas det blir dags snart! Vaknade nu första morgonen efter fl o mina händer känns ff svullna o gör ont när jag kniper i dem. Hoppas att det försvinner snart.
  • Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2017-02-23 19:49:20 följande:

I måndags kväll gav jag upp totalt, gick och la mig tidigt och sa att jag inte tänkte gå upp förrän bebis kommer... Vaknade av två ordentliga värkar och 23.45 gick vattnet!!! Dottern föddes 04.00 :)

Nu sitter jag hemma i soffan och myser med en liten goding!

Grattis!

Mysigt! Ibland räcker det med att ge upp. ;)

O snart är det även dags för er andra som inte fått än. :)
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-24 23:57:25 följande:

Ni som fått era bebisar, har erat avslag kommit och gått lite eller har ni blött konstant? Jag blödde ordentligt första tiden, sen har det gått över till bruna flytningar men så idag kom det blod igen. Känns drygt men det är nog normalt va? Ingen konstig lukt och jag mår bra..

Ja! Kommer o går o i olika mängd. Ska vara heeeelt normalt! ;)
  • Gamlamamman
    Tussilago89 skrev 2017-02-25 05:35:10 följande:

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Stort grattis!
  • Gamlamamman
    micjos skrev 2017-02-27 08:29:40 följande:

Bf idag och har i natt haft enorm mensvärk i samband med sammandragningar, hela natten så är helt ännu magen :/ aldrig varit med om o detta är 4:e barnet.... nu inget alls mer än sd och halsbränna.

Plötsligt händer det. Jag hade sd flera dgr nu m tredje men de gjorde inte ont. Sen gick vattnet helt plötsligt. Det känns ju som att det kan starta när o hur som helst. Bara att vänta. :)

Det är iaf inte länge kvar för dig nu. :)
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-02-27 20:13:04 följande:

Imorse gick slemproppen och jag var in på kontroll. Värkarna ökat under dagen och nu väntar vi bara på barnvakten så åker vi in till BB Tjoho, det verkar bli februaribebis iallafall

Hurra! Hoppas det gått bra alltihopa! :)
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-02-28 12:11:23 följande:

Efter 4 timmar på förlossningen kom han

Åh grattis!

Skönt att det gick undan. :)
  • Gamlamamman
    micjos skrev 2017-03-03 07:13:57 följande:

Inatt började värkarna :) gjorde skapligt ont för att nyss ha börjat, höll i sig nån minut, lite mindre och kom jätteglest, typ nån timma eller mer mellan så får se hur dagen blir.

Spännande!

Lycka till!
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-03-02 13:44:57 följande:

Min lilla som kom i tisdags vägde 4130 och jag tycker han är så pluttig fast eftersom alla de kläder som storebror hade hela första månaden knappt räcker till så är han bevisligen stor.

Han var dock inget problem att föda fram, han hade dessutom ena armen längs med huvudet... busunge

Vår tjej hade högra armen runt halsen typ när hon kom ut. :)
  • Gamlamamman
    Hondendär skrev 2017-03-03 14:46:35 följande:

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

Grattis!
  • Gamlamamman
    Applerose skrev 2017-03-03 16:42:32 följande:

Vår lilla dotter kom 26/2, helt underbart!

Grattis!
  • Gamlamamman
    micjos skrev 2017-03-04 11:13:30 följande:

Vid 21 igår blev värkarna tätare och ondare, vid 23 åkte vi in, tyvärr inte till Nyköping som vi ville då det var fullt, men till Eskilstuna. Strax innan 05 är han född :) min bästa och värsta förlossning i ett men nu är vi nöjda o kan lägga denna del av livet bakom oss.

Vad härligt! Grattis!
Svar på tråden BF Februari 2017