Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-01-08 20:20:50 följande:

Jag funderar en del på hur det ska bli när det hela startar igång, jag är så van vid förvärkarna nu så tänk om jag "missar" när det är på riktigt?! Jag vet ju bara hur det kändes sist när jag blev igångsatt, vet inte alls hur det känns när en förlossning startar av sig självt. Så har jag börjat noja över havandeskapsförgiftning nu ikväll för fötterna är sååå vätskefyllda! Hur ser era händer och fötter ut? Har ni börjat samla på er vätska? Lite är ju normalt men det ser ut som jag stukat båda ungefär ;)

Var svullen förra v men jag tycker att det lagt sig. Kan det göra det el har jag inbillat mig att jag var svullen? ;)

Minns inte att jag svullnade alls med mina andra barn. Men det var ju på medeltiden så det är väl inte så konstigt att jag inte minns. Hehe.
  • Gamlamamman
    Goochigoo skrev 2017-01-09 11:24:20 följande:

Någon annan som mår illa? Min man har googlat (hehe) och tror att det är dags hela tiden, just eftersom att jag mår illa. Kroppen har börjat ställa in sig på konstig sömnrytm, somnar inte förrän sent (00-01.00) trots att jag går upp vid 05.30 och är inte speciellt trött på dagen i alla fall. Halsbränna och som sagt ett konstant illamående. Sista jobbdagen blir 7 februari, är beräknad till den 16! Hela familjen tror dock att bebben kommer tidigare, så vi får väl se!

Mycket spänd på vem det är som är där inne och förlossning - hoppas att det inte går för fort!

Ja sömnen... somnade vid 01 inatt o vaknade 04.30 ca o kunde inte somna om... Hoppas på att kunna sova hrla natten inatt men det är lite halvjobbigt när man vaknar varje gång man ska vända sig o gå på toa osv. :)
  • Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2017-01-12 11:48:30 följande:

Jag har en hel del onda sammandragningar, kan inte direkt säga att de kommer regelbundet men i perioder får jag en ny så fort jag rör mig. Den sista tiden har jag tom vaknat på nätterna av sammandragningar.

Nu trycker bebis rejält neråt, framförallt när man går, kommer som elstötar alt att man akut blir superkissnödig. Känns nästan som lillhen försöker ta sig ut. Knappt så man vill gå när det är som värst. Någon som känner igen sig? Allt ska ju kännas mycket bättre när de fixerat sig, men det kanske är det som håller på att hända?

Just nu håller jag tummarna att liten vill stanna de tre veckorna tills det är ok att komma. Bf är ju trots allt först 22 feb! Och jag ska jobba två veckor till...

Samma här till o från. Kniper ihop med benen när jag går då för det känns verkligen som att hon vill komma ut. :)
  • Gamlamamman
    BjörkW skrev 2017-01-19 12:08:30 följande:

Jag jobbar med kor så vist klassas det som tungt, men jag skippar dom tunga säckarna och använder säckkärra istället för att bära. Magen är så liten så når fortfarande ner till marken ;) Bm sa att jag kanske skulle tänka på att varva ner lite. Så jag har gått ner lite i arbetstid men tycker det är så svårt att bara ta det lugnt! Har inte tagit ut semester på 5 år för min rastlöshets skull. Haha.22 dagar kvar till BF och jag mjölkar fortfarande kor dagligen, hade jag aldrig trott för några månader sen :D

Vad härligt att höra!
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-01-19 16:44:44 följande:

Härligt att det funkar så bra

Jag har just överlevt min första dag som mammaledig (denna gång alltså) och den var fullpackade med "att göra" från morgon till kväll. Jag är dålig på att vila...

Just det! Du har ju obligatorisk mammaledighet nu. Tänker att det nog är ganska skönt ändå att det är bestämt så o lika för alla. Jag har bf 18/2 o vet ff inte hur länge jag ska jobba. Blir nog länge till om ingen stoppar mig. Haha.
  • Gamlamamman
    thimpan08 skrev 2017-01-19 20:43:13 följande:

I tisdags va vi på TUL, killen beräknades väga 4.5kg då. Upptäckte även vid UL:et att han ligger på tvären, vilket jag misstänkt ett tag. Så på måndag, 23/, så ska vi in på vändningsförsök och lyckas det blir jag igångsatt på en gång, lyckas det inte blir det kejsarsnitt, samma dag. Något nervös men ska bli skönt och få det klart! Med tanke på att han redan är så stor. Senaste förlossningen kom det ut en kille på stadiga 5350g, och jag hade de väldigt jobbigt då. Så de va skönt att läkaren valde att hjälpa till och ta ut denna kille tidigare, 2 veckor tidigare blir det.

Wow! Vad häftigt! Då blir du nog först av oss förmodligen. :)

Stort lycka till! Det blir nog bra hur som helst. :)
  • Gamlamamman
    BjörkW skrev 2017-01-24 09:48:11 följande:

Igår var vi på TUL igen och barnet har snarare krympt än vuxit. Så på torsdag ska vi göra nytt TUL och om den fortsätter på samma linje blir jag igångsatt! Dom var inte helt nöjda med flödet från moderkakan även fast det inte var något akut fel. Blev i total chock och är inte mentalt alls där i tanken att jag ska föda barn om 2 dagar!

Förstår dig, men det blir nog bra. Tack o lov för den svenska sjukvården. Hur liten är hen? När är din egentliga bf?
  • Gamlamamman
    BjörkW skrev 2017-01-24 13:32:19 följande:

Ja fy vad tacksam jag är för att bo just här! Känns väldigt "bekvämt" att dom tar hand om oss så väl och jag litar helt på deras omdöme i vården :)

11 februari så jag är i v 38 så det blir inte så mycket förtidigt. 15% för två veckor sen och igår 30% för liten.

Det blir ju alldeles lagom tidigt tycker jag!

Och det blir nog en alldeles superfin bebis också. :)
  • Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2017-01-24 13:52:01 följande:

Hur mår alla? Det är ju inte lång tid kvar nu innan vi har våra små!

Jobbar ni fortfarande eller är de flesta hemma och vilar upp sig?

Mår bra, men tröttare både fysiskt och psykiskt. Funderar allvarligt ibland på min mentala hälsa. Haha.

Även mer sliten och får sona min kropp vid för mkt aktiviteter.

Jobbar fortfarande 100% och gör nog det även nästa vecka. Jobbar ev hemifrån sista tiden sen. Bf 18/2.
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-01-25 15:48:59 följande:

Hm. Mitt inlägg från igår är borta... men.men,bara att skriva igen då.

BjörkW, det måste ha varit lite av en chock, hoppas att allt går bra hur det än blir <3

Jag är mammaledig och rastlös. Ska gå hemma en månad ännu, eller ännu längre fogar, bäcken och karpaltunlarna har börjat mopsa upp sig nu när jag inte rör mig hela tiden, ska ta upp det med BM imorgon. TUL nästa vecka, ska bli kul att se liten igen

Trodde att jag kände av karpaltunnlarna i julas men det försvann sen tack o lov. Hade det m äldsta o det var inte kul.

Kul m TUL! Vill också se min bebis igen.
Svar på tråden BF Februari 2017