Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Krickalicka skrev 2017-02-01 07:42:04 följande:

Igår satt jag med nån sorts kraftigare förvärkar, de var iaf annorlunda än de vanliga sammandragningarna och de kom ganska regelbundet. Detta höll på från ca 17 tills jag gick och la mig vid 22. Och jag är ganska övertygad om att en del av slemproppen lossnade vid 21, och en till del sen i morse. Typ brun/beige gegga.. Kunde dock sova inatt fast jag vaknade med en värre ryggsmärta än annars. Så nu sitter jag och hoppas hoppas på att värkarna ska tillta under dan så att det verkligen är dags! En jobbig detalj är att 2,5åringen precis fått feber så hon är hemma och behöver stimulans oxå. Fantastisk tajming... Bf 12 februari så 38+2 idag (dottern kom 36+0 enligt RUL och 37+3 enligt SM).

Åh vad spännande! Hoppas det är dags snart då! Hoppas även dittern kryar på sig. Jobbigt att fokusera på det samtidigt. :/ Lycka till!
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-01 08:06:31 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här - skulle ha fått en bebis för 8 dagar sen men den vill inte ut så vi ska någ få en februari bebis....

Välkommen!

Februari är ju en bra månad! ;)

Förstår verkligen att det måste vara jättejobbigt att gå över tiden så länge. Hoppas verkligen jag slipper... bf 18/2 för mig. Jobbar sista veckan på kontoret denna vecka sen kommer jag jobba hemifrån. Mitt tredje barn detta. :)

Jag hoppas att det sätter igång för dig snart! Är det ditt första barn?
  • Gamlamamman
    many87 skrev 2017-02-01 11:02:27 följande:

Hej på er längesen jag skrev något här.. nu ligger vi på bb, i söndags 29/1 föddes vår son.. ska få ta prover i eftermiddag och även ultraljud på hjärtat då han har ett litet blåsljud men förhoppningvis får vi åka hem idag :)

Grattis! Vad härligt!
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-01 10:25:46 följande:

Jag har själv gissat på det och innan jag blev gravid ville jag ha en vattentäcke och februari bebis (är själv det o många i familjen) men nu känns det bara Nej januari vore bra )

Jag slutade i v39 men nu ångrar jag lite för det är verkligen knte alls roligt att vara hemma och vänta! Det är mitt första så det är så många känslor även utan det!

Förstår att du är less, men om du kan så försök vända på det och ta tillvara på din sista tid som ickemamma. Den tiden kommer aldrig tillbaka så även fast det känns jobbigt o du vill träffa din bebis så är mitt bästa tips att försöka njuta av det. För det kommer aldrig bli detsamma igen. :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2017-02-02 08:24:37 följande:

Grattis till alla bebis, känns overkligt att vår månad är här nu.

Är det någon mer än jag som upplever mindre fosterrörelser nu i slutet? Har en vecka till bf och tycker inte bebis rör sig alls så mycket just nu. Igår kväll låg jag i en 45 minuter och buffade på magen för att få en reaktion. Blir jättenojig att något är tokigt.

Annars har jag fått mycket intensivare mensvärk och förvärkar. Ilningar i underlivet, värre foglossning i blygdbenen och en mage som är halvkass. Inbillar mig att det närmar sig förlossning för mig. Sonen är född bf-6, dvs som i morgon för mig. Men antar att jag får vänta längre på denna groda.

Ja det känns väldigt overkligt... fattar liksom inte. :)

Min bebis är så upp o ner. Bufflar runt som en tok ena dan o lugnare nästa. Däremot tycker jag att rörelsemönstret är ungefär detsamma och endast intensiteten som förändras.

Annars nojjar jag överlag att nåt ska gå fel såhär på slutet. 16 dagar till bf idag o det känns som en evighet. :)
  • Gamlamamman
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2017-02-02 08:35:06 följande:

Har 10 dagar kvar helt obeskrivligt hahha shit va tiden har gått fort

Ja blandade känslor där... har gått fort samtidigt som att det känns som att jag varit gravid i en hel evighet. Haha.
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-02 12:19:39 följande:

tack! det hoppas jag verkligen, har börjat må illa dygnet runt nu och sover inget samt huvudet trycker på précis allt där nere...

6 dagar kvar till igångsättning.. herregud att man blir mamma senast om en vecka är helt galet... hur sover ni andra? jag känner att på nätterna kan jag inte slappna av brukar sova nån time då och då och går upp kl 6 med maken och lägger mig I soffan då sover jag säkert till 11...

Sover hyfsat bra när jag sover men vaknar väldigt tidigt. Somnar om ifall jag har tur men sen ringer klockan så då är det bara att gå upp iaf.

Men jobbar hemma från o med nu så det känns skönt att slippa stappla sig till jobbet.
  • Gamlamamman
    FrökenStrut skrev 2017-02-02 20:55:23 följande:

Håller verkligen med om att det både gått fort och varat en evighet. För mig är det andra barnet, första fyller två i april. Känns som om jag varit gravid sedan sommaren 2014...vilket jag i stort sett har.

Ja då är det verkligen på toden att du får vara ogravid ett tag nu. ;)
  • Gamlamamman
    micjos skrev 2017-02-03 13:56:39 följande:

Pang sa det när jag vaknade och var genomförkyld, ännu mer orkeslös o trött än annars :/ fler dom väntar på bf o blivit förkylda? Är i v.36+4.

37+5 idag. Väntar på bf men är tack o lov inte förkyld.

Känns som att jag kommer vara gravid resten av livet. Går så segt på detta upplopp.

Krya på dig!
  • Gamlamamman
    Krickalicka skrev 2017-02-05 19:35:15 följande:

De kollade hur öppen jag var i fredags, 1,5 cm. Men jag tänkte inte på att påpeka igen min misstanke om läckt fostervatten så det kollade det inte. Igår morse kl 9 sa det nämligen lite mer splash och det luktade så som det hade gjort vid mina "flytningar" i några dagar (sött och typ som sperma). Så vi ringde och åkte in. Det var vattnet som hade gått! Då var jag öppen 3 cm. Och då eftersom jag inte visste hur länge det hade läckt så satte de igång mig direkt! Vi var på plats kl 12, fick oxytocin kl 13 och kl 16.26 föddes en liten pojke på 3550 g och 51 cm!! Helt galet att han är här nu, jag var liksom övertygad om att vi skulle bli hemskickade och vänta på att värkarna skulle kicka igång ordentligt av sig själv.

Fantastiskt att vi fick åka in i lugn och ro och hann lämna storasyster till mina föräldrar. Så tacksam!

Lycka till nu för alla er andra, trots frustration så är det inte länge kvar nu!

Wow! Grattis! Skönt att allt gick bra!
Svar på tråden BF Februari 2017