Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Ivana1988 skrev 2017-02-06 07:14:07 följande:

Ååh grattis!!!! Vad bra att det gick så smidigt!

Blir lite mindre stresssad nu när jag ska bli igångsatt på onsdag.. jag var nämligen ute på 45 min sen dom satt in dropp på min mamma så hoppas jag får iaf nån timme )

Skönt att det snart är dags för dig. Måste underlätta att iaf ha ett datum att fokusera på. :)

Stort lycka till iaf!
  • Gamlamamman

Tänk så länge vi varit gravida nu och denna sista tid verkligen släääpar sig fram. Jobbigast tycker jag är det stora spannet på när det kan sätta igång. Från idag till 5/3 för min del. Jag är mer än redo så hoppas verkligen att det drar igång snart. :) 38+2 för mig idag.

Hur känns det för er andra?

• Gamlamamman
    micjos skrev 2017-02-07 10:59:26 följande:

Håller med, går såå sakta! Är vi.37+1 och hoppas på en alla hjärtansdag bebis :) men som sagt, kan ju behöva vänta lääänge till :/ min kropp är helt paj då vore trevligt om han kom snart!

Ja vi får hoppas att de börjar ploppa ut på löpande band här nu. Helst då idag. Haha.

Jobbigt om du har en massa krämpor också, jag har sluppit det så är bara normalt tung, otymplig o trött. ;)
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2017-02-07 11:14:43 följande:

Flera läkare har sagt att jag inte kommer gå över tiden då jag har så mycket fostervatten, proppen släppt för snart två veckor sen och jag är även öppen 2cm (eller var det för 1,5 v sen). 3 dagar kvar till bf och inget händer. Orkar inte mer nu!!

Jaha, så mkt fostervatten ska alltså göra att du inte går över. Hoppas det stämmer! Du har ju några dagar kvar så vi går hoppas på det. :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2017-02-07 12:40:17 följande:

2 dar till bf. Trodde grodan skulle kommit nu. Min första är 6 dar tidig.

Får minst 3 sms per dag "har bebis kommit", gaaahhhh NEJ, jag meddelar er när bebis är här, låt mig vara!!!

Fast jag vet att de bara vill väl så är det ganska drygt ändå.

Mm. Min yngsta kom i 38+5 o det motsvarar nu på lördag isf. Skulle vara trevligt.

Samma med kommentaren om det känns som att nåt är på gång och hur det känns osv. :/
  • Gamlamamman
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:43:52 följande:

Ja eller min favorit "När kommer han"? Ja hur sjutton ska ja veta det? Han säger inget.

Hahaha. Så skönt. Hade ju onekligen varit bekvämt om det var så.
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-07 14:25:08 följande:

Tack! Ja imorgon är det dags, och vecka 43. Helt galet!

Jag är så spännd och nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre! har packat och städat och fixat för hus/hundvakt men det är så svårt att inte tänka på det... kan knappt förstå att jag ska få träffa mitt barn snart..

Åh va kul! Efter all denna väntan. Härligt!
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2017-02-07 14:07:12 följande:

Jag är glad att jag varit vag med "när", och bara sagt "förhoppningsvis innan mars" när folk frågat. Minns hur det var förra gången. Det är inte kul

Haha. Ja så kunde man ju gjort förstås. :)

Detta är till 99% min sista graviditet. Annars skulle jag lätt tagit i med två månader extra.
  • Gamlamamman
    Lixom skrev 2017-02-07 16:38:11 följande:

Här är en till som väääääntar.... Vill gärna att prinsen kommer till helgen. Är i 38+3 så känner mig klar nu :) alllt fixat.

Gamlamamman > då skiljer det bara en dag på bf för oss!

Ja va roligt! Då får vi se vem som hinner först nu då. :)

Heja oss!
  • Gamlamamman
    Ivana1988 skrev 2017-02-08 11:27:38 följande:

Hej på er! Nu ligger vi på förlossningen och har börjat med cytotec! Nu hoppas vi på att allt går bra och att vi får våran bebis idag!

Spännande!

Lycka till!
Svar på tråden BF Februari 2017