• lynx vox

vi som just fått missfall

Känns som det behövs en aktiv tråd i ämnet. Kanske finns det fler än jag som just drabbats av ett missfall?
    Vi var i v.10 o skulle just gå in i v.11
    Lyckan var total o varje vecka följdes utvecklingen i olika appar och på internet.
    Så igår åkte vi upp pga blödning som startat dagen innan. Och inget foster syns.
    Känner sej lurad när man trott på små fingrar och tår som utvecklats och som sedan aldrig fanns där...
    Skulle kännas skönt om andra finns härute och vill följas i denna sorg och smärta. Och i förhoppningen om att bli med barn igen

• Svar på tråden vi som just fått missfall
  • terfje

Jag har inte drabbats just nu av missfall då jag går in i v 20+2 idag men har 4 missfall och ett utomkvedes bakom mig. Även om min bebis lever och växer i magen så kommer bebis behöva kämpa när han kommer ut då han har ett diafragma bråck Förstår hur du känner dig i din sorg och den största smärtan i sig är att jag skyllde på mig själv. Vad är jag för en kvinna som inte kan behålla ett foster.

Jag beklagar verkligen att ni fick missfall.

• Anonym (En till)

En till här. Men för mig var det tidigt, 4+6. Hade jag inte mått illa i två dagar och tagit ett positivt test så hade jag verkligen bara trott att det var mensen som var sen. Känner mig besviken på min kropp som lät mig luras :(

• lynx vox
    terfje skrev 2016-05-27 02:44:32 följande:

Jag har inte drabbats just nu av missfall då jag går in i v 20+2 idag men har 4 missfall och ett utomkvedes bakom mig. Även om min bebis lever och växer i magen så kommer bebis behöva kämpa när han kommer ut då han har ett diafragma bråck Förstår hur du känner dig i din sorg och den största smärtan i sig är att jag skyllde på mig själv. Vad är jag för en kvinna som inte kan behålla ett foster.

Jag beklagar verkligen att ni fick missfall.

Så jobbigt att veta att lilla bebisen kommer få kämpa:(
    Vad är det för prognos på diafragma-bråck??
    Jag har tidigare fått ett sent MA där fostret dog i v.12, men det upptäcktes v.14.
    Det missfallet skyller jag fortfarande på mej själv, men det är väl det enda sköna med att det inte hittades något foster denna gång. JAG kan i alla fall INTE ha gjort något fel utan det måste ha varit fel från start...
    Inte är sorgen då mindre över att ha förlorat hopp och tro på ett litet nytt liv.
    Kram
  • lynx vox
    Anonym (En till) skrev 2016-05-27 06:27:44 följande:

En till här. Men för mig var det tidigt, 4+6. Hade jag inte mått illa i två dagar och tagit ett positivt test så hade jag verkligen bara trott att det var mensen som var sen. Känner mig besviken på min kropp som lät mig luras :(

Ja, ibland är frågan om det är bättre att veta om ett missfall eller slippa veta det när det är så tidigt...
    Det positiva är att ni KAN bli gravida och din blödning blir inte värre än möjligtvis lite kraftigare mens.
    Har ni försökt bli med barn länge?
  • Anonym (En till)
    lynx vox skrev 2016-05-27 07:26:15 följande:

Ja, ibland är frågan om det är bättre att veta om ett missfall eller slippa veta det när det är så tidigt...

Det positiva är att ni KAN bli gravida och din blödning blir inte värre än möjligtvis lite kraftigare mens.

Har ni försökt bli med barn länge?

Vi har inte försökt länge, det här var första försöket. Vi har däremot två barn sedan tidigare och de tog 12 och 10 försök på sig innan jag blev gravid, så det kändes verkligen för bra för att vara sant när det nu tog sig på första.
  • lynx vox
    Anonym (En till) skrev 2016-05-27 08:10:51 följande:
    Vi har inte försökt länge, det här var första försöket. Vi har däremot två barn sedan tidigare och de tog 12 och 10 försök på sig innan jag blev gravid, så det kändes verkligen för bra för att vara sant när det nu tog sig på första.
    Förstår känslan!
    Min dotter är provrörsbarn så då försökte vi länge innan. Hon fyller 10 i år. Jag och hennes pappa har separerat för länge sen och efter det blev jag spontant gravid av misstag. Då var jag chockad men kändes ju bra att kunna bli gravid utan hjälp.
    Graviditeten slutade med MA i v.14, vilket i efterhand först kändes bra då jag och killen inte var tillsammans...
    Några år gick o till slut träffade jag en kille och vi bestämde efter 2 år att vi skulle försöka oss på att få barn.
    När inget hänt två år senare o trots att han lämnat ett riktigt dåligt spermaprov (nr 2 låg precis över gränsvärdet), var han säker på att det var mej det var fel på och vi gick skilda vägar...
    Tur det för runt hörnet väntade mannen i mitt liv!! Vi bestämde rätt tidigt att ska vi ha något gemensamt barn (han har ett o jag ett) så kunde vi inte vänta för länge...
    Så när vi försökt ett halvår började jag tappa hoppet och började tro att jag blivit för gammal ändå (35)... Så blev jag gravid och allt var bara underbart tills i tisdags när blödningen kom:(
  • terfje
    lynx vox skrev 2016-05-27 07:24:05 följande:

Så jobbigt att veta att lilla bebisen kommer få kämpa:(

Vad är det för prognos på diafragma-bråck??

Jag har tidigare fått ett sent MA där fostret dog i v.12, men det upptäcktes v.14.

Det missfallet skyller jag fortfarande på mej själv, men det är väl det enda sköna med att det inte hittades något foster denna gång. JAG kan i alla fall INTE ha gjort något fel utan det måste ha varit fel från start...

Inte är sorgen då mindre över att ha förlorat hopp och tro på ett litet nytt liv.

Kram

Det är olika prognoser för olika barn då det beror på hur mycket av bukorganen som ligger i bröstet. Min bebis har en 60% chans att klara sig.
  • Wish
    terfje skrev 2016-05-27 18:50:20 följande:

Det är olika prognoser för olika barn då det beror på hur mycket av bukorganen som ligger i bröstet. Min bebis har en 60% chans att klara sig.

Hej!

Jag beklagar att ditt barn har fått diafragmabråck.

Jag kände att jag vara måste skriva då jag aldrig har mött någon annan innan som antingen har eller ska få ett barn med det.

Min son föddes med det ( han är nu 7 år). I vårt fall upptäcktes det aldrig på ultraljudet utan det kom sin en chock vid födseln. Allt skedde så fort, och under operationen fick jag reda på att han hade 50% chans att överleva.

Jag vet egentligen inte vart jag vill kolla med det här annat än att önska er lycka till med ett underverk när det är dags.
  • lynx vox
    terfje skrev 2016-05-27 18:50:20 följande:
    Oj!! Då hålls tummarna stenhårt för er o lilla bäbisen!!
    Känns ju så orättvist att en liten ska behöva starta sitt liv på det viset. Måste man operera då direkt och är det själva operationen som är det riskfyllda då kan man tro...?
  • terfje
    Wish skrev 2016-05-27 19:02:37 följande:

Hej!

Jag beklagar att ditt barn har fått diafragmabråck.

Jag kände att jag vara måste skriva då jag aldrig har mött någon annan innan som antingen har eller ska få ett barn med det.

Min son föddes med det ( han är nu 7 år). I vårt fall upptäcktes det aldrig på ultraljudet utan det kom sin en chock vid födseln. Allt skedde så fort, och under operationen fick jag reda på att han hade 50% chans att överleva.

Jag vet egentligen inte vart jag vill kolla med det här annat än att önska er lycka till med ett underverk när det är dags.

Vårt upptäcktes vid rul. Tack för stödet. Vårt mirakel är också en liten kille.
Svar på tråden vi som just fått missfall