Snäckan26 skrev 2016-05-29 12:16:35 följande:
I Torsdags fick vi veta att hjärtat hade slutat slå hos vår lille . Vi hade presic gått in i vecka 9 - 10 när jag fick en blödning. I torsdags skrapades jag under narkos för att slippa vara " med " under tiden. Det var mitt andra missfall och min sambos första. Jag har en son sen tidigare men jag vill så gärna ha ett syskon till honom . Känslorna kommer i vågor men det gör mest ont hela tiden. Hur vill ni bli bemötta i er sorg ? Jag vill inte att människor ska ta avstånd , det känns nästan som att man är pestsmittad ..och alla goda råd , fy fan . . Det går liksom in genom ena örat och ut genom andra för det var ju denna bebis vi ville ha . Vi vill försöka så fort som möjligt igen , stämmer det att man ska ha en mens emellan ? Jag har inte blött någonting efter skrapningen så då borde det ju vara ok att ha sex .
När jag fick ett MA i v.14 skrapades jag direkt. Men jag blödde nog ett Par veckor så sex blev liksom uteslutet ändå. Vet att dom sa att man skulle vänta minst två veckor för att blödningen skulle hinna sluta och livmodern läka. För infektionsrisken då. Men det här var för 8 år sen så vad som gäller nu vet jag inte. Borde dom ju sagt till dej kan jag tycka!
Vet att jag tyckte det var skönt att bli sövd. Precis innan skrapningen kom det ut jättestora klumpar, och det är dom jag helst skulle ha sluppit även denna gång:/
Vi fick konstaterat MF i onsdags och jag håller med om att känslorna går i vågor. Nu kan jag prata om det idag utan att gråta (tror jag), men hur det blir till kvällen vet jag inte.
För mej är smärtan i magen nästan värst idag. Kommer cykliskt och det hugger nästan som om det även högg i tarmen... Liksom hela paketet därnere :/
Goda råd o glada tillrop känns ju lite överflödiga just nu... Men det är väl folks sätt att försöka trösta. När jag mått för dåligt mentalt har jag sagt att jag inte orkar prata om det. Annars har jag sagt att jag pratar så mycket jag orkar. Vissa vänner har jag faktiskt själv valt att undvika att prata med då jag vet hur deras snack kommer vara...
Den värsta kommentaren som man hör tycker jag är "Ja, men när det blir missfall så är det ju något fel och barnet skulle troligtvis aldrig kunnat överleva"...
"Men Jaha!! Just DET var ju helt nytt"????
Det gör ju inte saknaden och sorgen mindre.
I min värld skulle vi få fram en underbar liten gosig bäbis runt jul i år. Det är DET jag sörjer. Jag sörjer också att jag inte vet när eller OM jag får det där barnet som jag redan funderat namn, rum och var skötbordet skulle stå för. Att jag nu har Mammakläder jag inte får börja använda och två kartonger vanliga kläder jag redan plockat undan då jag inte skulle vilja ha så tighta kläder nu i sommar...
DET sörjer jag!