• terfje

vi som just fått missfall

Jag har inte drabbats just nu av missfall då jag går in i v 20+2 idag men har 4 missfall och ett utomkvedes bakom mig. Även om min bebis lever och växer i magen så kommer bebis behöva kämpa när han kommer ut då han har ett diafragma bråck Förstår hur du känner dig i din sorg och den största smärtan i sig är att jag skyllde på mig själv. Vad är jag för en kvinna som inte kan behålla ett foster.

Jag beklagar verkligen att ni fick missfall.

• terfje
    lynx vox skrev 2016-05-27 07:24:05 följande:

Så jobbigt att veta att lilla bebisen kommer få kämpa:(

Vad är det för prognos på diafragma-bråck??

Jag har tidigare fått ett sent MA där fostret dog i v.12, men det upptäcktes v.14.

Det missfallet skyller jag fortfarande på mej själv, men det är väl det enda sköna med att det inte hittades något foster denna gång. JAG kan i alla fall INTE ha gjort något fel utan det måste ha varit fel från start...

Inte är sorgen då mindre över att ha förlorat hopp och tro på ett litet nytt liv.

Kram

Det är olika prognoser för olika barn då det beror på hur mycket av bukorganen som ligger i bröstet. Min bebis har en 60% chans att klara sig.
  • terfje
    Wish skrev 2016-05-27 19:02:37 följande:

Hej!

Jag beklagar att ditt barn har fått diafragmabråck.

Jag kände att jag vara måste skriva då jag aldrig har mött någon annan innan som antingen har eller ska få ett barn med det.

Min son föddes med det ( han är nu 7 år). I vårt fall upptäcktes det aldrig på ultraljudet utan det kom sin en chock vid födseln. Allt skedde så fort, och under operationen fick jag reda på att han hade 50% chans att överleva.

Jag vet egentligen inte vart jag vill kolla med det här annat än att önska er lycka till med ett underverk när det är dags.

Vårt upptäcktes vid rul. Tack för stödet. Vårt mirakel är också en liten kille.
  • terfje
    lynx vox skrev 2016-05-27 20:15:46 följande:

Oj!! Då hålls tummarna stenhårt för er o lilla bäbisen!!

Känns ju så orättvist att en liten ska behöva starta sitt liv på det viset. Måste man operera då direkt och är det själva operationen som är det riskfyllda då kan man tro...?

Det är ganska lätt fixat med operation. Kruxet är att lungorna inte har fått utvecklas lika bra som andra barn.
Svar på tråden vi som just fått missfall