Inlägg från: Anonym (Märkligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Märkligt)

Är jag en hemsk människa?

Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:19:52 följande:
    Vem tusan vill ha sin partners ex upptryckt i nyllet? De får ha det PÅ SITT RUM men varför i hela friden skulle man som partner till en person med barn vilja ha barnets andra förälder i sitt vardagsrum?! Helt obegripligt och otroligt oförstående resonemang! 
    I barnets rum, fine, men för tusan inte ute i vardagsrummet upphängt på väggen!!!

Hur kan det ens vara en diskussion!?
    Har du sett UBOS, trollboken?
    Tänker på den fladdrande boken... den som trycker upp foton i ansiktet på dig. Kanske? Eller?

De flesta har bb-bilden inramad på väggen i vardagsrummet, gifta eller skilda har ingen betydelse.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:52:34 följande:
    Du behöver inte vara nedlåtande. En annan person frågade om jag var svartsjuk för att hon var snyggare, yngre och mer framgångsrik och då svarade jag att jag inte är svartsjuk i de fallen då jag ÄR snyggare, yngre och mer framgångsrik. Bland annat :)
    Ja du säger det.
    Det behöver inte upprepas.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:41:05 följande:
    Jo jag förstår visst. Han vill väl skydda sitt barn och spela, likt alla andra föräldrar, på att hans barn är det absolut viktigaste för honom och även bör vara det i alla andra människors liv. Men han vet att jag inte tycker detsamma.Hans barn är inte viktigt för mig.
    Han spelar inte, hans barn är det absolut viktigaste för honom.
    Hur han kan vara ihop med dig som skiter i hans barns behov fattar jag faktiskt inte.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:03:04 följande:
    Hur kan du vara så säker på det? Det finns många föräldrar som inte bryr sig om sina barn och som inte tycker att deras barn är det viktigaste. Vad får dig att tro att min man inte är en av dem?
    I så fall är du ihop med en skitstövel.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 19:58:07 följande:
    Åh herregud vad häftigt. Du har varit i alla hem i Sverige där det lever ett barn! Eftersom du kan säga att de flesta har BB-BILD på väggen. Eller. Kan det vara så att du råkar känna folk som är samma skrot och korn som du? Jag har då aldrig sett en BB-BILD på en vägg och har ändå spenderat, säkert lika mycket tid som du, i olika hem. Har aldrig sett detta någonsin - men ändå drar jag inte slutsatsen att INGEN har det. Klart det finns folk som har. Men de flesta? Nja.
    Du har spenderat lika mycket tid som jag?
    Jag tror inte det, jag är dubbelt så gammal som dig. På ett ungefär.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:09:20 följande:
    Hmm..

Det låter knappast som hon är ihop med en sån.

Hon tror sig vara både snyggare och mer framgångsrik än barnets bio mamma.
    Nej det håller jag med om. Men A skulle nog önska att det vore så.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:09:28 följande:
    Jag är mer intresserad av den där studien som (märkligt) har gjort. Hur är den gjord? Är resultaten statistiskt signifikanta? Vilket typ av urval är gjort? Är det snöbollsurval så bekräftar det lite min tes att endast (märkligt) närmaste har det att att hen då tror att de flesta har så i sina hem. Vad är förresten de flesta? Mer än hälften? Skulle vara spännande att läsa studien som hen troligen har som grund för sitt påstående,annars skulle jag vilja påstå att påståendet är lite taget ur luften utan någon saklig grund.
    Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.
    Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:12:19 följande:
    Men jag få?strax över 40?

Räknas inte de hem jag besökt?

Inte ett enda har haft just BB-bilden i vardagsrummet. .
    Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:12:39 följande:
    Fortfarande väldigt intresserad av din studie. Var är den publicerad?
    Haha, det är en personlig iakttagelse endast publicerad här.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:19:59 följande:
    Man uttrycker inte att "de flesta hem" har något enbart på erfarenhet.

I DIN bekantskapskrets är det möjligtvis så. Men der är knappast något som är signifikant i "de flesta" hem..

Det är väldigt lustigt hur du försöker trycka ner Anonym (A) när dina iakttagelser baseras på enbart dina egna upplevelser.
    Och du skriver inte utifrån dina erfarenheter?
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:21:51 följande:
    Eller vilka man umgås med?

Jag har vänner från norra Sverige hela vägen ner till de allra södraste delarna av vårt land. Vänner jag besöker (och när jag är där besöker jag deras vänner och familjer). Ändå finns inga BB-bilder på vardagsrumsväggarna ;)
    Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (A) skrev 2016-05-25 20:25:54 följande:
    Men jag räknas inte för att jag är ung eller?

Är så van med att äldre människor tror sig vara bättre människor än mig. "Lilla gumman"-attityden är så trist. Varför skulle jag var mindre viktig som människa, varför räknas inte mina erfarenheter och åsikter, för att jag är ung? 

Sådant beteende sporrar bara, tycker jag. Jag blir ännu mer sugen på att bevisa motsatsen.
    Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.
    Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 20:42:04 följande:
    Att vara äldre ger inte per definition mer erfarenhet inom väsentliga områden. Inte heller ger ålder och erfarenhet ngn mer "lokhet" per automatik.

Säg mig, hade din svärmor, farmor, mamma, moster osv någonsin några åsikter på hur du uppfostrade, matade, klädde, nattade dina barn? Om de hade det - då hade de självklart mer rätt än dig pga sin ålder och erfarenhet?
    Nej de hade inga åsikter.

Och jag vidhåller att ålder ger erfarenhet och mer klokskap.
  • Anonym (Märkligt)
    Brumma skrev 2016-05-25 21:14:17 följande:
    jag sparkar inte. Men du använder din ålder för att få en yngre människa att känna sig underlägsen (vilket inte verkar lyckas) och det är inte speciellt snyggt.

Att använda sin ålder som argument för att man har rätt? Nä :)

Men du har rätt. Vi lämnar detta nu :)
    Efter klargörande av din ståndpunkt ja. *s*

Sure!
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?