• Anonym (Hur hade ni gjort?)

Jag längtar "hem"!!

Jag flyttade till staden där jag bor i nu innan jag träffade min sambo och hans barn.  Nu har vi gemensamma barn och vi har haft det mycket jobbigt från och till sedan några år tillbaka. 

Jag har totalt kraschat och gått in i väggen totalt. Mycket som har inverkat till det.

Jag längtar "hem" så fruktansvärt, det har kommit smygandes mer och mer sedan jag fick egna barn och jag ligger och grinar varje kväll av längtan. 

Jag vet att mannens äldre barn inte kommer flytta med oss då dom har allt här. 

Sörjer att mina barn inte kommer få bra kontakt med mina föräldrar och vet att dom skulle trivas jättebra där jag kommer ifrån.

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Jag längtar "hem"!!
  • Anonym (.,lkmjbh)

På vilket sätt skulle dina barn har det bättre om ni flyttar?

Om ni väntar med att flytta rotar sig era gemensamma barn ännu mer än de gjort nu (vet ju inte hur gamla de är..) och det blir ännu mer ego av dig att rycka upp dem med rötterna.

VILL din man ens flytta?

Har ni hans barn varannan vecka?

Hur långt är det till din hemort?

Du fick lära dig den hårda vägen hur viktig ens familj är, särskilt när man själv blir förälder (eller mamma, jag upplever att det oftare är kvinnor som har dessa känslor) Nu sitter du i värsta fall fast där tills alla barn flyttat och då har ju en flytt förverkat sig själv så att säga..

• Anonym (Hur hade ni gjort?)
    Anonym (.,lkmjbh) skrev 2016-09-21 21:06:02 följande:

På vilket sätt skulle dina barn har det bättre om ni flyttar?

Om ni väntar med att flytta rotar sig era gemensamma barn ännu mer än de gjort nu (vet ju inte hur gamla de är..) och det blir ännu mer ego av dig att rycka upp dem med rötterna.

VILL din man ens flytta?

Har ni hans barn varannan vecka?

Hur långt är det till din hemort?

Du fick lära dig den hårda vägen hur viktig ens familj är, särskilt när man själv blir förälder (eller mamma, jag upplever att det oftare är kvinnor som har dessa känslor) Nu sitter du i värsta fall fast där tills alla barn flyttat och då har ju en flytt förverkat sig själv så att säga..

Att dom skulle få växa upp på landsbygden.

Känner att det är det minsta problemet om mina barn har rotat här. Hur många är det inte som flyttar och dom har ju den störta tryggheten med sig, mig och min sambo.

Vi har barnen varannan vecka nu men tidigare varannan helg. 

Det är 45 mil
  • Anonym (.,lkmjbh)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 21:29:48 följande:

Känner att det är det minsta problemet om mina barn har rotat här. Hur många är det inte som flyttar och dom har ju den störta tryggheten med sig, mig och min sambo.

Det är 45 mil
    Ok, jag tror ju att de kommer att ha det bra där ni är också Där har de ju dessutom sina syskon.

Detta är DINA känslor och DITT mående. Har du försökt få hjälp med dem? Har ni funderat på att flytta åtminstone lite närmare? Barnen har rätt att få skoltaxi även om den ena föräldern bor i en annan kommun.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-05-23 22:17:10 följande:
    Barnen trivs men vet att dom skulle trivas och ha en mycket bättre uppväxt om vi flyttar. 
    Det här en en känsla som har kommit smygandes och blivit starkare och starkare. Jag längtar hem till mina hemtrakter och min familj. 
    Så du menar bara för att jag valde och skaffa barn med en man som har barn sedan tidigare så har jag gjort mitt val i livet?
    Men om barnen trivs där ni bor nu så trivs de. Det är du som längtar tillbaka "hem." inte barnen. Du gjorde ett val när du skaffade barn med din sambo.
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 20:51:04 följande:

Är tillbaka här igen och min hem längtar har inte försvunnit snarare har den blivit värre. 
    Min bror ska få barn i vår och jag bara längtar efter min familj ännu mer att få vara nära dom och drömmer om mina barn  kommer ha det nära till kommande kusin osv..

MEN ett väldigt stort MEN är ju som sagt att sambon har två barn sedan tidigare. Dom börjar bli stora ena går på mellanstadiet och andra i högstadiet. Min fråga är nu snarare.. När kan vi flytta hem? Hur länge ska man bo nära sambons barn? Är det ok att flytta när yngsta går ut 9an? Eller är jag fast här för alltid nu?

Men om ni flyttar så blir det längre att åka för din sambos barn. Du är nog inte fast för alltid men när de flyttat ut (vuxna) och om sambon vill flytta i framtiden. Just nu är det du som vill det. Eftersom barnen trivs så är det ego att flytta för att du vill det. 
  • mammamumin

Du får trösta dig med att det är din sorg och inte dina barn, de kommer se på staden där ni bor nu som hem, ingen idé att sörja saker du inte kan ändra på, försök att hitta trevliga saker i staden där du bor nu, dina barn kommer att må bättre av det. Tror det är vanligt att se tillbaka till sina rötter när man själv blir mamma.. Jag bor på ett ställa där många expats bor i en rik stadsdel som är en idyll att växa upp i, och jag har hört internationella mammor länkta hem till israel, argentina, ekvador och USA för att det är så "underbart" att växa upp där. De man längtar efter är sin barndoms idyll, då man inte hade några vuxen problem.. Eller snarare de problemen man hade då raljerar vi över nu..

• Anonym (....,....)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 20:51:04 följande:

Är tillbaka här igen och min hem längtar har inte försvunnit snarare har den blivit värre. 

Min bror ska få barn i vår och jag bara längtar efter min familj ännu mer att få vara nära dom och drömmer om mina barn  kommer ha det nära till kommande kusin osv..

MEN ett väldigt stort MEN är ju som sagt att sambon har två barn sedan tidigare. Dom börjar bli stora ena går på mellanstadiet och andra i högstadiet. Min fråga är nu snarare.. När kan vi flytta hem? Hur länge ska man bo nära sambons barn? Är det ok att flytta när yngsta går ut 9an? Eller är jag fast här för alltid nu?

Som ansvarstagande förälder flyttar man inte förrän barnen flyttar ut. Kan du tänka dig att flytta utan barnen?
  • Anonym (....,....)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 21:29:48 följande:

Det är 45 mil

Vill du flytta 45 mil från dina barn? Om inte- varför anser du att mannen ska flytta 45 mil ifrån sina barn?

Vad säger han själv?
  • nevermind

Jag hade tänkt att har jag skaffat barn på annan ort får jag stå mitt kast. För att barnen ska bygga en relation med morföräldrarna hade jag rest hem ofta och bjudit över mina föräldrar ofta. Flytta tillbaka hade jag gjort efter att barnen gått ut gymnasiet.

• smulpaj01

Som jag ser det har du 2 val:

1- Flytta ensam, utan barnen och ha dem varannan helg.

2- Flytta när sambons båda barn har flyttat hemifrån om din sambo är med på det.

• Anonym (SW)

Jag har svårt för det där med att "längta hem" för i mina ögon är mitt hem där jag bygger det och jag skapar det hemmet jag vill ha oavsett vart det finns.

Svar på tråden Jag längtar "hem"!!