Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Jag längtar "hem"!!

Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-05-23 22:17:10 följande:
    Barnen trivs men vet att dom skulle trivas och ha en mycket bättre uppväxt om vi flyttar. 
    Det här en en känsla som har kommit smygandes och blivit starkare och starkare. Jag längtar hem till mina hemtrakter och min familj. 
    Så du menar bara för att jag valde och skaffa barn med en man som har barn sedan tidigare så har jag gjort mitt val i livet?
    Men om barnen trivs där ni bor nu så trivs de. Det är du som längtar tillbaka "hem." inte barnen. Du gjorde ett val när du skaffade barn med din sambo.
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 20:51:04 följande:

Är tillbaka här igen och min hem längtar har inte försvunnit snarare har den blivit värre. 
    Min bror ska få barn i vår och jag bara längtar efter min familj ännu mer att få vara nära dom och drömmer om mina barn  kommer ha det nära till kommande kusin osv..

MEN ett väldigt stort MEN är ju som sagt att sambon har två barn sedan tidigare. Dom börjar bli stora ena går på mellanstadiet och andra i högstadiet. Min fråga är nu snarare.. När kan vi flytta hem? Hur länge ska man bo nära sambons barn? Är det ok att flytta när yngsta går ut 9an? Eller är jag fast här för alltid nu?

Men om ni flyttar så blir det längre att åka för din sambos barn. Du är nog inte fast för alltid men när de flyttat ut (vuxna) och om sambon vill flytta i framtiden. Just nu är det du som vill det. Eftersom barnen trivs så är det ego att flytta för att du vill det. 
Svar på tråden Jag längtar "hem"!!