Inlägg från: Anonym (Hur hade ni gjort?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur hade ni gjort?)

Jag längtar "hem"!!

Jag flyttade till staden där jag bor i nu innan jag träffade min sambo och hans barn.  Nu har vi gemensamma barn och vi har haft det mycket jobbigt från och till sedan några år tillbaka. 

Jag har totalt kraschat och gått in i väggen totalt. Mycket som har inverkat till det.

Jag längtar "hem" så fruktansvärt, det har kommit smygandes mer och mer sedan jag fick egna barn och jag ligger och grinar varje kväll av längtan. 

Jag vet att mannens äldre barn inte kommer flytta med oss då dom har allt här. 

Sörjer att mina barn inte kommer få bra kontakt med mina föräldrar och vet att dom skulle trivas jättebra där jag kommer ifrån.

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Jag längtar "hem"!!
    Tow2Mater skrev 2016-05-23 19:47:52 följande:

Tänker att man gör val i livet, och ingen ide att sörja det man 'valt bort'. Barnen trivs väl jättebra där ni bor nu? Att du saknar dina föräldrar är ju en sak, men dina barn saknar dem inte på samma sätt. De har ju sina liv där ni bor idag. Hälsa på dem lite oftare istället?

Barnen trivs men vet att dom skulle trivas och ha en mycket bättre uppväxt om vi flyttar. 
    Det här en en känsla som har kommit smygandes och blivit starkare och starkare. Jag längtar hem till mina hemtrakter och min familj. 
    Så du menar bara för att jag valde och skaffa barn med en man som har barn sedan tidigare så har jag gjort mitt val i livet?

Är tillbaka här igen och min hem längtar har inte försvunnit snarare har den blivit värre. 
    Min bror ska få barn i vår och jag bara längtar efter min familj ännu mer att få vara nära dom och drömmer om mina barn  kommer ha det nära till kommande kusin osv..

MEN ett väldigt stort MEN är ju som sagt att sambon har två barn sedan tidigare. Dom börjar bli stora ena går på mellanstadiet och andra i högstadiet. Min fråga är nu snarare.. När kan vi flytta hem? Hur länge ska man bo nära sambons barn? Är det ok att flytta när yngsta går ut 9an? Eller är jag fast här för alltid nu?

Anonym (.,lkmjbh) skrev 2016-09-21 21:06:02 följande:

På vilket sätt skulle dina barn har det bättre om ni flyttar?

Om ni väntar med att flytta rotar sig era gemensamma barn ännu mer än de gjort nu (vet ju inte hur gamla de är..) och det blir ännu mer ego av dig att rycka upp dem med rötterna.

VILL din man ens flytta?

Har ni hans barn varannan vecka?

Hur långt är det till din hemort?

Du fick lära dig den hårda vägen hur viktig ens familj är, särskilt när man själv blir förälder (eller mamma, jag upplever att det oftare är kvinnor som har dessa känslor) Nu sitter du i värsta fall fast där tills alla barn flyttat och då har ju en flytt förverkat sig själv så att säga..

Att dom skulle få växa upp på landsbygden.

Känner att det är det minsta problemet om mina barn har rotat här. Hur många är det inte som flyttar och dom har ju den störta tryggheten med sig, mig och min sambo.

Vi har barnen varannan vecka nu men tidigare varannan helg. 

Det är 45 mil
    Anonym (SW) skrev 2016-09-22 08:52:16 följande:

Jag har svårt för det där med att "längta hem" för i mina ögon är mitt hem där jag bygger det och jag skapar det hemmet jag vill ha oavsett vart det finns.

Okej. 
    För mig har det börjat handla om att jag inser att jag aldrig kommer kunna ge mina barn den trygga uppväxten jag har fått.
    Det är ständiga konflikter med bonusbarnens mamma, jag har blivit anklagad för det ena och det andra och dom har smutskastat mitt namn så jag känner mig begränsa där jag bor nu, känner att jag undviker att gå ut ibland för jag inte vill träffa på dom osv. 

Jag känner mig som att jag bor i ett fängelse just nu. 

Mina barn blir inte sedda av ena bonusbarnet och det har påverkat mitt barn mycket med dålig självkänsla bla. Så jag vill skydda mina barn 
    smulpaj01 skrev 2016-09-22 06:35:19 följande:

Som jag ser det har du 2 val:

1- Flytta ensam, utan barnen och ha dem varannan helg.

2- Flytta när sambons båda barn har flyttat hemifrån om din sambo är med på det.

Varför ska inte jag få ha mina barn och sambon ha dom varannan helg? Har han mer rätt till dom än mig? Han kommer förövrigt aldrig fixa att ha fyra barn själv..
    Anonym (....,....) skrev 2016-09-22 00:33:43 följande:
    Som ansvarstagande förälder flyttar man inte förrän barnen flyttar ut. Kan du tänka dig att flytta utan barnen?
    Vad menar du med flytta ut? Ska barnen få välja själva när dom ska flytta eller till en viss ålder då dom borde ha flyttat? 
    Tänker att vissa bor hemma tills dom är 25 år..
    smulpaj01 skrev 2016-09-22 20:36:00 följande:
    Då får ni hjälpa dom att flytta, hjälpa med boende.
    Betala edra hyra menar du?
    Rainbow Dash skrev 2016-09-22 20:50:40 följande:

Låter som om du längtar bort. Försök fixa att livet där ni bor nu blir bättre så kommer nog hemlängtan också bli mildare. Varför flyttade du i början? Var det för att du träffat sambon eller valde du att flytta innan ni träffades? Ibland får jag också hemlängtan men sen börjar jag tänka på varför jag flyttade och att jag längtade bort hela tonåren..

Jag flyttade innan jag träffade min sambo.
    smulpaj01 skrev 2016-09-22 21:04:56 följande:
    Tack brumma!
    Det är precis såhär jag också menar ts. DU är såklart fri att flytta var du vill, men inte att slita upp barnen från deras hem, familj, skola, kompisar och övrigt nätverk!
    Däremot kommer barnen få en bra relation till dina föräldrar om du har dem varannan helg och det var väl det du ville?

De äldre barnen är så pass stora att de är relativt självgående så om inte barnens pappa har något funktionshinder klarar han säkert av att ha alla 4 varannan vecka!

Vad är det om dig det skvallras om i byn? Vad har du gjort?
    Det är JAG som varit hemma med barnen. Det är JAG som tar största ansvaret här hemma. SÅ barnen är mer trygg med mig än deras pappa. 
    Dom har inget större nätverkt, dom har inga kompisar dom leker med förutom på dagis och ärligt så leker dom inte så mycket med andra barn så det kommer inte ta skada utav en eventuell flytt. 
    Menar du att det är lika skadligt om man flyttar till en ny ort för barnen om man inte har bonusbarn? Hur många barn är det inte som tar skada då varje år kan man undra. 

Barnen är långt ifrån självgående, har blivit mycket värre nu än när dom var små. Jag får ständigt plocka glas från deras rum, torka bordet från brödsmulor, plocka deras kläder som ligger i hela lägenheten, dom tar nya handdukar varje gång dom duschar osv listan kan göras lång. 
    Dom tar sig inte till deras träningar själv som dom har 5 dagar i veckan. 
    Pappan har vad jag vet inte funktionshinder men misstänker att han har asbergers om det räknas som ett funktionshinder? 

Rykterna om mig är tagna ur luften och ligger ingen sanning i det.
    Anonym (SW) skrev 2016-09-26 10:54:56 följande:
    Med andra ord är det inte att du vill "flytta hem" utan du vill inte bo där du bor just nu för du har bara problem där! Lös problemen istället för att säga att du vill "flytta hem"
    Går inte och lösa så länge sambons barn är så pass små att dom bor "hemma" så jag känner att antingen måste jag flytta eller så får jag leva som jag gör nu eller att jag sambons och våra gemensamma flyttar
Svar på tråden Jag längtar "hem"!!