Inlägg från: Anonym (Oroliga och ledsna barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Anonym (M) skrev 2016-05-24 20:58:49 följande:

Menar inte med detta att peka finger åt någon. Menar mer att det är fullt möjligt att, under tiden man studerar, ta fullt studielån och dessutom jobba vid sidan av studierna och att man som 20+ faktiskt är vuxen och har ett ansvar att försörja sig själv och betala för sig om man bor hemma. 

Vi hade jobb på helger och lov och så tills pappa stack för vi jobbade på hans företag det är långt att resa 28 mil till jobbet varje dag.
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 21:03:37 följande:

Vill ni gå vidare och få en bra relation med er pappa igen så kanske det finns en idé att bjuda hela hans liv? Hans fru och hennes barn också? Svårt att få en bra relation med någon när man inte accepterar hela dennes liv och väsen liksom. Jag fattar att det kan vara tufft men ibland tjänar man som tusan på att vara "the bigger person".

Kanske har du rätt men då får vi ses senare dom har bott ihop nån månad bara och eftersom hon var så otrevlig mot mamma vill inte vi träffa henne nu och dom är inte gifta
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 21:07:09 följande:

Tur att det finns mer än ett jobb man kan börja på då :) Då har ni ju dessutom arbetslivserfarenhet så det ger ju er större chanser att få nästa jobb.

Skrev tidigare att jag börjar jobba 13/6 fast inte hos pappa

Tänker inte skriva mera idag måste få sova innan provet på utbildningen är i morgon

Tom Araya skrev 2016-05-24 21:19:19 följande:

Avsluta dina meningar med punkt, börja dem med stor bokstav och använd även kommatecken så blir det lättare att läsa.Nu menar jag de lånen som du påstår dina föräldrar hade innan separation och som skulle påverka er mammas ekonomi.Vad är det er mamma inte ljugit om?Så hela berättelsen om hur separationen gick till kommer från er pappa?

Mamma och pappa tog ett lån för att renovera och det är det lånet dom har tillsammans. Mamma ljuger inte om något. Både pappa och mamma och vi hade familjemöte det var då pappa berättade allt läs pappas tråd som heter Barnen eller den nya. Den tråden fick jag reda på i förrgår och där står det hur pappa tänkte och tänker :(
    Brumma skrev 2016-05-24 21:44:34 följande:

Men hon är ju orsaken till att ni inte åkt hem till er pappa. För att han bor med en kvinna ni inte accepterar.

Men de har bara bott ihop en månad?

Innan det då? Varför kunde ni inte hälsa på hos honom då?

Förlåt men det du skriver går isär väldigt ofta från sådant du skrivit tidigare..

Vi bodde i huset fram till januari och då bodde pappa där lite då och då sen har hans nuvarande varit så otrevlig och pappa har inte på senare tid svarat.
    Anonym (!) skrev 2016-05-24 23:40:33 följande:

Men snälla nån! Klaga inte på hur TS skriver! Finns väl annat att tänka på!

Till TS: Jag funderar över varför din pappa inte vill träffa sina föräldrar, är de osams?

Du ska självklart inte bjuda eller ens träffa en människa som kallar din mamma för hora, herregud!!

Det är tråkigt att din pappa ( och kanske även din mamma?) blandar in er i sin ekonomi. Det är verkligen ingenting som ni ska oroa er över, ni har inget ansvar för dem, de är vuxna människor!

Hur ser er mamma på att ni bor kvar hemma? Tänker på att folk gapar i tråden om att ni ska flytta, det är dock er mamma som bestämmer det. Hon kanske tycker det är skönt att ni bor hemma?

Hur mycket betalar ni hemma? Jag tänkte på dig och 21-åringen. 18-åringen har väl bara studiebidrag? Betalar er pappa underhåll för 18-åringen? Han är skyldig enligt lag att betala underhåll för sitt barn till och med hon fyller 21 så länge hon går i skolan. Hon kan ansöka själv genom Försäkringskassan. Och strunta i om er pappa inte har råd, han är skyldig enligt lag att göra det.

Angående relationen med er pappa, jag skrev tidigare i tråden att jag tycker att ni ska klippa bandet ett tag, ni behöver inte honom, hans problem och hans vidriga sambo i ert liv just nu. Säg till honom att han får höra av sig när han vill träffas, UTAN sambon. Lider med dig, har varit i en liknande situation som din mamma och jag betalar fortfarande själv på ett lån som jag och mitt ex tog ( han betalar inte, går på soc. , psykiskt sjuk, alkoholist etc) . Jag har min 22-åring och 20-åring kvar hemma och jag tycker det är mysigt och! JA DE BETALAR HEMMA ( till alla gaphalsar i tråden)

Tack vi försöker att inte ta åt oss av dom negativa kommentarerna. Vi vet inte varför pappa inte besöker dom kanske för att dom bor 200 meter från oss eller om han skäms eller han kanske inte får för hans sambo Ja vi vet inte men vi håller kontakt med dom. Mitt syskon har ansökt och har underhåll och vi andra som nu snart ska börja jobba vi kommer att betala hemma tyvärr 18 åringen blev också lovad jobb skulle jobba i en butik för att en person skulle ha semester men fick reda på förra veckan att personen inte skulle ha semester under sommaren och att fixa ett nytt jobb på en dag är ganska svårt men vi andra kommer betala hemma och vi hjälper till med matlagning disken och vi städar också och vi vill inte flytta än.
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 21:13:13 följande:

Klart förståeligt. Såklart du känner för din mamma som blivit dåligt bemött av såväl din pappa som hans nya. Lycka till.

Tack. Nu till provet.

Betalade hyra när jag hade lön just nu har jag studiebidrag och jag betalar busskort litteratur hygien bröd pålägg te tvättmedel med det men kommer att börja jobba den 13/6 och när jag får lön ska jag betala hyra igen

Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-26 06:51:10 följande:

Varför tycker du då så synd om er mamma för att hon har en så tuff ekonomi?

Vi tycker att det är jobbigt och känner oss bortglömda av pappa. Det är synd om mamma för att hon behöver betala lånet hon och pappa har. Och det är synd om pappa att han tagit så mycket egna lån och att han nu är dömd. Det är synd om farmor och farfar att inte pappa pratar med dom. Så det är inte bara vi barn som har det jobbigt :(
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(