Bara ett barn, själviskt? Dålig idé?
Har också ett barn som bara är fyra månader och går i precis samma funderingar men kommer vänta och se något år. Jag hade alltid tänkt två barn men jag hade en dålig sjukhusupplevelse och första tid med akutsnitt som infekterades och fick dåligt bemötande. Mest därför jag inte känner mig så sugen på fler även om själva graviditeten var lätt och barnet är inte mer krävande än vem som helst, vi sover rätt bra t ex pch han är oftast glad, peppar peppar. Och det kan ju gå mkt bättre nästa gång, men det kan ju också gå sämre både vad gäller graviditet, förlossning och bebisens hälsa, man vet ju aldrig.
Men min läkare rådde mig på efterkontrollen att vänta minst 18 månader innan jag blir gravid igen och det tänker jag följa - en graviditet är ju därmed minst ett år fram i tiden så jag behöver ju egentligen inte tänka på det på ett bra tag... Jag ska försöka att inte göra det heller men tankarna vandrar dit ändå för jag brukar vilja planera långt i förväg och nu vet jag ju inte ens om jag VILL. Min man vill gärna ha fler barn men säger att det är upp till mig eftersom det var så jobbigt för mig.