Bör man få äkthetsbevis på guld och vit topas? Vad bör en topas kosta?
Bör man få äkthetsbevis på guld och en vit topas sten vid val av ring?
& vad bör en äkta vit topas sten kosta utan att det är för billigt eller för dyrt ifall den är äkta?
Bör man få äkthetsbevis på guld och en vit topas sten vid val av ring?
& vad bör en äkta vit topas sten kosta utan att det är för billigt eller för dyrt ifall den är äkta?
Det beror alldeles på om den är behandlad eller obehandlad, hur stor den är, osv.
Nackdelen med en ofärgad topas är att den väldigt lätt blir repig. Är det en ring du ska använda dagligen, så är den stenen inte att rekommendera!
Det beror alldeles på om den är behandlad eller obehandlad, hur stor den är, osv.
Nackdelen med en ofärgad topas är att den väldigt lätt blir repig. Är det en ring du ska använda dagligen, så är den stenen inte att rekommendera!
Ja du ska alltid kräva äkthetsbevis för en ädelsten och alla certifierade butiker kan utförda detta utan problem. Se upp för försäljare på nätet, det kan sluts med att du betalar massa pengar för något som egentligen är något annat.
Vilken sten finns att rekommendera för dagligt bruk? Jag har tänkt mig en minst 0.7 carats ring och max 1.0. Men tror det räcker med 0.7 för jag har ganska smala fingrar.
Ja du ska alltid kräva äkthetsbevis för en ädelsten och alla certifierade butiker kan utförda detta utan problem. Se upp för försäljare på nätet, det kan sluts med att du betalar massa pengar för något som egentligen är något annat.
Jag har kollat endel på 21diamonds. Men kan de inte ge äkthetsbevis för sina ringar struntar jag nog i att handla där.
Har funderat på att köpa en lös diamant från Kaplans och sedan sätta in den i en ring min guldsmed ska göra här i stan. Från Kaplans får jag i så fall certifikat från GIA på diamanten.
Hej!
Jag undrar hur mycket kostar en solitär ring med vit topaz str. 0,80 crt.
Takssam för svoret. Gabriela