• ojje78

IVF plussade i april 2016

Hej. Någon mer än jag som efter ivf plussat i mars april?

• Svar på tråden IVF plussade i april 2016
  • CJ1

Jag med. Är i v.9 nu (8+1). Var på VUL i onsdags och fick se ett snabbt tickande hjärta. Helt overkligt! Skrattande. Jag har dock lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Lite ömma bröst och lite illamående då och då. Hur mår ni?

• celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-08 16:30:03 följande:

Jag med. Är i v.9 nu (8+1). Var på VUL i onsdags och fick se ett snabbt tickande hjärta. Helt overkligt! . Jag har dock lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Lite ömma bröst och lite illamående då och då. Hur mår ni?

Vad häftigt det måste vara och se! Jag får lugna mig till den 18 maj då jag har vul. Känns nervöst. Tänk om det inte är något pickande hjärta?

Jag mår ungefär som du beskriver. Inte så illa som vissa verkar ha det. Känner av en del,vad jag tror är, växtvärk av och till.
  • CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-08 16:55:56 följande:
    Vad häftigt det måste vara och se! Jag får lugna mig till den 18 maj då jag har vul. Känns nervöst. Tänk om det inte är något pickande hjärta?

Jag mår ungefär som du beskriver. Inte så illa som vissa verkar ha det. Känner av en del,vad jag tror är, växtvärk av och till.
    Ja det var fantastiskt. 12-13 mm stort och helt enligt plan. Tror aldrig att jag varit mer nervös än då. Du skall se att det går bra för dig med! "bara" 10 dagar kvar... Min läkare sa att om allt ser bra ut på det tidiga VUL så är det även mycket mindre sannolikhet för missfall. Så försöker tänka på det. Men oron finns ju ändå där. Har inskrivning hos BM imorgon
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-08 17:21:53 följande:

Ja det var fantastiskt. 12-13 mm stort och helt enligt plan. Tror aldrig att jag varit mer nervös än då. Du skall se att det går bra för dig med! "bara" 10 dagar kvar... Min läkare sa att om allt ser bra ut på det tidiga VUL så är det även mycket mindre sannolikhet för missfall. Så försöker tänka på det. Men oron finns ju ändå där. Har inskrivning hos BM imorgon

Ja första vul känns som en viktig milstolpe. Den dagen jag har vul ska jag även på mammografi. Intressant dag minsann......

Lycka till hos bm.
  • ojje78

Va kul, är inte ensam då. Jag hade äggplock den 13 april. Tog blodprov den 29e och plussade. Nu är det bara att vänta till den 17e maj då det är dax för det första ultraljudet ? Ska bli så spännande.

• CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-08 21:29:52 följande:
    Ja första vul känns som en viktig milstolpe. Den dagen jag har vul ska jag även på mammografi. Intressant dag minsann......

Lycka till hos bm.
    Oj Mammografi med. Gör dem det när man är gravid? tänker på strålningen. Fick fylla i hos Bm om jag hade röntgats efter jag blivit gravid. Själv blir jag nog kallad på mammografi i dec. Men om allt går vägen så är jag höggravid då.
  • CJ1
    ojje78 skrev 2016-05-09 11:37:53 följande:

Va kul, är inte ensam då. Jag hade äggplock den 13 april. Tog blodprov den 29e och plussade. Nu är det bara att vänta till den 17e maj då det är dax för det första ultraljudet ? Ska bli så spännande.

Härligt, Grattis Skrattande Då är du snart där. Trodde att det skulle bli mer verkligt efter, och det blev det väl, men har lite svårt att fatta att man faktiskt är gravid...
  • Ingensmamma

Vi gjorde vul i vecka 7+4 på ivf-kliniken! Så mäktigt att se hjärtslag på sitt lilla hjärta!

Pga oro hos mig har vi även bokat ett ul/vul privat på fredag då vi är i v 9+4. Har inte inskrivning hos mvc förrän 11+4 och jag är så rädd att Hjördis (arbetsnamnet) inte lever längre! Ivf-läkaren sa att 1/20 (5%) får missfall efter att man sett hjärtslag, men tittar man på klinikens egen resultatlista så är det 9% och det i kombination med att Hjördis var en dag sen i utvecklingen på vul har fått mig att boka ytterligare ultraljud!

Förutom att jag varit lite illamående och förstoppad saknar jag symtom! Inga ömma bröst, ingen yrsel, ingen trötthet osv.

Stor kram!

Svar på tråden IVF plussade i april 2016