• ojje78

IVF plussade i april 2016

Hej. Någon mer än jag som efter ivf plussat i mars april?

• Svar på tråden IVF plussade i april 2016
  • celavie1
    Ingensmamma skrev 2016-05-21 10:28:49 följande:

Åh det är så tråkigt! Finns inga ord som kan trösta! Ivf-graviditeter borde vara förskonade från allt vad missfall heter, vi kämpar så hårt för något som är självklart för andra! Jag håller er i mina tankar och hoppas att ni lyckas! Stor kram

Tack för din omtanke. Det värmer i denna situation
  • CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-21 08:19:36 följande:

Har inte riktigt orkat uppdatera. Vill inte se det i skrift knappt. Jag var ju på vul I onsdags och fick mina värsta farhågor besannades. Läkaren såg en uppklarning men inget foster. Endast en skugga av något som var kanske 3 mm. Jag kan inte ens försöka förklara hur det kändes. Så tom på alla vis. Åkte hem i någon sorts dvala och sedan fullkomligt exploderade jag hemma. Var så arg, besviken och ledsen. Jag hade ju inte känt något konstigt. Inte haft blödningar eller flytningar som kunnat indikera på något. Jag vet ju att många drabbats av MA och ofostrig graviditet men det känns ändå så himla tungt. Nu när jag lyckats bli gravid för första gången i mitt liv vid 40 år så hoppades vi ju så innerligt. Man hade börjat tänka i nya banor. Ja ni vet hur det är......

Nu ska jag försöka läka. Började blöda lite smått i går. Får se om det kommer ut av sig självt. Sedan tänkte vi nog försöka ett par gånger privat innan vi ger upp.

Jag kommer hålla alla tummar jag har för er och att allt ska gå bra. Ta hand om er!! Kram

Ohh så fruktansvärt ledsamt! Jag beklagar verkligen. Man har kämpat så hårt och när man äntligen blir gravid så händer detta. Så Jävla orättvist! Allas vår värsta mardröm! Men nu vet du att du kan bli gravid, så ge INTE upp! Vi är i samma ålder så förstår hur du tänker. Men jag har 3 vänner som alla lyckats med IVF och varit 40+. Jag önskar dig all lycka till! Stor kram
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-21 11:40:51 följande:

Ohh så fruktansvärt ledsamt! Jag beklagar verkligen. Man har kämpat så hårt och när man äntligen blir gravid så händer detta. Så Jävla orättvist! Allas vår värsta mardröm! Men nu vet du att du kan bli gravid, så ge INTE upp! Vi är i samma ålder så förstår hur du tänker. Men jag har 3 vänner som alla lyckats med IVF och varit 40+. Jag önskar dig all lycka till! Stor kram

Tack ska du ha. Jag får slicka mina sår lite och försöka resa mig igen sedan. Skönt och höra att det finns andra som lyckats. Skänker lite hopp
  • CJ1
    Ingensmamma skrev 2016-05-21 08:16:52 följande:

Här har du en till vars man får sköta all markservice!

Jag mår fruktansvärt illa till och från och är knallförstoppad trots diverse mediciner!

Fick söka hjälp på akuten i v 9 då varesig bm eller eller husläkaren ville hjälpa mig, lite bättre efter det, men jag hoppas att det vänder v 12-13...jag har även bytt barnmorskemottagning!

Fick hjälp av en gynläkare på jobbet i v 10 eftersom jag fortfarande mådde så illa, såg då vårt lilla liv på VUL och det såg fint ut fortfarande så jag avbokade mitt extra ultraljud två dagar senare! Nu inväntar vi inskrivning hos privat barnmorska v 11+4 och hoppas på att går göra kub efter det! Hur går det för dig!?

Vad härligt att allt såg bra ut! Jag har börjat nojja kring det nu och skulle så gärna vilja få bekräftat att allt ser bra ut. Det är ju 2.5 v sedan vul. Skall till bm nu på tisdag( v.10+3) och ta blodprovet inför KUB samt andra prover. Sedan blir det ultraljud/KUB (11+5) veckan efter.. Är väldigt nervös och rädd inför detta. Googlar ju allt för mycket om allt som kan gå/vara fel. Har ju lite åldern emot mig med.

Har också lite tendenser till förstoppning. Vad har du fått för mediciner? Vilka är OK att ta när man är gravid?

Men Gud vad jobbigt att du mår så illa. Då skall jag verkligen inte klaga. Det är mest på morgonen, efter bussresa samt på kvällen eller när jag är trött. Har hulkat några gånger men aldrig behövt att spy. Men försöker tänka att det är ett symtom som förhoppningsvist betyder att allt är bra.
  • Ingensmamma
    CJ1 skrev 2016-05-21 11:56:02 följande:

Vad härligt att allt såg bra ut! Jag har börjat nojja kring det nu och skulle så gärna vilja få bekräftat att allt ser bra ut. Det är ju 2.5 v sedan vul. Skall till bm nu på tisdag( v.10+3) och ta blodprovet inför KUB samt andra prover. Sedan blir det ultraljud/KUB (11+5) veckan efter.. Är väldigt nervös och rädd inför detta. Googlar ju allt för mycket om allt som kan gå/vara fel. Har ju lite åldern emot mig med.

Har också lite tendenser till förstoppning. Vad har du fått för mediciner? Vilka är OK att ta när man är gravid?

Men Gud vad jobbigt att du mår så illa. Då skall jag verkligen inte klaga. Det är mest på morgonen, efter bussresa samt på kvällen eller när jag är trött. Har hulkat några gånger men aldrig behövt att spy. Men försöker tänka att det är ett symtom som förhoppningsvist betyder att allt är bra.

Det är väldigt oklart vad som är okej och inte. Fick Toilax utskrivet av läkaren på akuten (finns receptfritt också), är en tablett som stimulerar tarmen. Enligt gynläkaren där så är det andra nervbanor som stimulerar kontraktion i tarmen än livmodern så det skulle inte vara farligt (gällande Toilax). I övrigt kör jag klyx, microlax, inolaxol, laktulos, massor med vatten och linfrön! De mesta står i Fass att man ska rådfråga apotekspersonal/läkare om när man är gravid. Läser man på 1177 vårdguiden är alla okej att ta. Däremot ska man undvika tarmretande läkemedel som gör att tarmen jobbar, ex laxoberaldroppar. Bäst är sånt som bara smörjer, typ laktulos. Det rekommenderar barnmorskorna.

Mitt problem är att jag har en förstoppnings-ibs i botten, vanliga åtgärder som t ex fibrer och vatten fungerar inte på mig! Och nu när en redan paj mage möter graviditethormoner blir det kaos!

Det kommer att gå så bra! Var inte orolig! Jag nojar också en del, är i v 10+5 idag, men tänker att det såg bra ut v 9+2 och inget tyder på att graviditeten går åt fel håll. Ska be om kub hos bm på fredag! Så spännande!
  • CAM86

Hej.. Lite info om mig. Gjorde första IVF i mars, plussade i april och idag går jag in på v11.. Har första ultraljudet på onsdag och är så fruktansvärt nervös inför detta, men ska ändå bli spännande och hoppas att allt kommer att se bra ut.. Denna ständiga rädslan tar knäcken på en.. Massa grattis till er andra som oxå plussat <3 och massa kramar och kärlek till dig celavie1 så himla orättvist.. <3

• frkvilljunu

Hej! Hoppar in här med om det är ok!

går in i v.14 denna vecka. Plussade på långfredagen efter att haft äggplock 7mars och återfört ett 10celligt embryo på dag 3. var det enda embryot som överlevde så oron har varit enorm.

Gjorde vul v7 och fick se hjärtat slå och i torsdags var vi på kub ul och nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa därinne men har ändå fruktansvärt svårt att fatta att det är det på riktigt.

• CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-23 11:11:45 följande:

Hej.. Lite info om mig. Gjorde första IVF i mars, plussade i april och idag går jag in på v11.. Har första ultraljudet på onsdag och är så fruktansvärt nervös inför detta, men ska ändå bli spännande och hoppas att allt kommer att se bra ut.. Denna ständiga rädslan tar knäcken på en.. Massa grattis till er andra som oxå plussat <3 och massa kramar och kärlek till dig celavie1 så himla orättvist.. <3

Hej,

Välkommen. Då ligger vi nästan samma i tid. är på 10+2 idag. BF 16 dec. Jag fick tidigt VUL redan i v.8 gör de inte det på din klinik? Förstår att du är nervös. Jag tror aldrig att jag varit mer nervös än den dagen. Men så spännande och fantastiskt det samtidigt är! Stort Lycka till!
  • CJ1
    frkvilljunu skrev 2016-05-23 12:04:04 följande:

går in i v.14 denna vecka. Plussade på långfredagen efter att haft äggplock 7mars och återfört ett 10celligt embryo på dag 3. var det enda embryot som överlevde så oron har varit enorm.

Gjorde vul v7 och fick se hjärtat slå och i torsdags var vi på kub ul och nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa därinne men har ändå fruktansvärt svårt att fatta att det är det på riktigt.

Välkommen! b
    frkvilljunu skrev 2016-05-23 12:04:04 följande:

Välkommen! Bara kul att vi blir fler! Vad härligt att vara förbi Kub. Grattis till det!Jag är så fruktansvärt nervös för mitt. Skall ta blodprov imorgon sen blir det ultraljudet nästa vecka. Är 39 så vet att mina siffror kommer vara lite försämrade. Vill ju så gärna veta att allt är bra. Är själv i v.11 nu.

• CAM86

CJ1 jag var i Uppsala och gjorde försöket men är hos en klinik i Nyköping som gör kontrollerna så vet inte om det är därför det blev lite senare, där sa de att man brukar göra mellan vecka 9-11. Vi är beräknade 18 december :) önskar bara att det var onsdag nu nu nu! Kommer du göra något mer ultraljud innan v 20? Jag tänkte nämligen fråga om jag kan få göra ett i vecka 15 typ för att slippa oron. Plus att jag blir 30 på midsommarafton och ville då gå ut med att man är gravid.. <3

• CAM86

CJ1 jag var i Uppsala och gjorde försöket men är hos en klinik i Nyköping som gör kontrollerna så vet inte om det är därför det blev lite senare, där sa de att man brukar göra mellan vecka 9-11. Vi är beräknade 18 december :) önskar bara att det var onsdag nu nu nu! Kommer du göra något mer ultraljud innan v 20? Jag tänkte nämligen fråga om jag kan få göra ett i vecka 15 typ för att slippa oron. Plus att jag blir 30 på midsommarafton och ville då gå ut med att man är gravid.. <3

• CAM86

• CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-23 18:38:38 följande:

Kommer ju göra ett nästa torsdag då vi skall på kub ultraljud. Gissar på att vi måste köpa till ett ultraljud privat om vi vill få ett ul innan rutinultraljudet. Så jag vet inte. Just nu är jag bara oroligt för kuben och/eller att något skall vara fel. All denna oro knäcker en lite faktiskt. Vad spännande på onsdag. Nu är det ju några veckor efter v.8 så undrar hur det ser ut. På vårt Vul så såg vi bara en blinkande prick Skrattande
  • CAM86

Vad innebär exakt KUB-ultraljud? Och från vilken vecka kan man göra den? Ja denna oron, men det är väl bara början man kommer nog aldrig vara helt lugn nu framöver ;) <3

• Ingensmamma

Kub är NUPP (ultraljud) och ett blodprov där man kollar om barnet har downs syndrom eller andra trisomier! Görs vanligen i v 12-13 om jag fattat rätt. Inte alla landsting som erbjuder och vissa erbjuder bara från 35-årsåldern och uppåt medan vissa landsting erbjuder alla! Hoppas jag klarnade lite där!?

• CAM86

idag var vi på ultraljudet, vi fick se ett litet hjärta som slog <3 och under tiden vi kollade såg vi även hur den "vinkade" till oss! Vilken känsla <3 vi fick även göra KUB testet så ska ringa imorgon, samt ringa BVC för inskrivning.. <3

• CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-25 15:35:16 följande:

idag var vi på ultraljudet, vi fick se ett litet hjärta som slog <3 och under tiden vi kollade såg vi även hur den "vinkade" till oss! Vilken känsla <3 vi fick även göra KUB testet så ska ringa imorgon, samt ringa BVC för inskrivning.. <3

Ohh vad härligt! Stort grattis! Då kan du slappna av ett tag nu då och bara glädja dig åt det. Skrattande
  • CJ1

Hej,
    Hur går det för er?

Jag är i vecka 14 nu. Illamåendet verkar vara på väg att försvinna så det är skönt. Gjorde KUB testet för 2 veckor sedan och var fruktansvärt nervös och beredd på dåliga siffror men det gick jätte bra. Framförallt fick vi ju se underverket som rörde sig och där man kunde se huvud, armar och ben. Helt fantastiskt. Är dock fortfarande väldigt orolig så har bokat ett privat ultraljud nästa vecka. Har ni talat om för familj, vänner, jobb etc. Är inte bekväm med att berätta på jobbet så väntar nog ett tag till.

Hoppas allt är bra! Kram

Svar på tråden IVF plussade i april 2016