• CJ1

IVF plussade i april 2016

Jag med. Är i v.9 nu (8+1). Var på VUL i onsdags och fick se ett snabbt tickande hjärta. Helt overkligt! Skrattande. Jag har dock lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Lite ömma bröst och lite illamående då och då. Hur mår ni?

• CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-08 16:55:56 följande:
    Vad häftigt det måste vara och se! Jag får lugna mig till den 18 maj då jag har vul. Känns nervöst. Tänk om det inte är något pickande hjärta?

Jag mår ungefär som du beskriver. Inte så illa som vissa verkar ha det. Känner av en del,vad jag tror är, växtvärk av och till.
    Ja det var fantastiskt. 12-13 mm stort och helt enligt plan. Tror aldrig att jag varit mer nervös än då. Du skall se att det går bra för dig med! "bara" 10 dagar kvar... Min läkare sa att om allt ser bra ut på det tidiga VUL så är det även mycket mindre sannolikhet för missfall. Så försöker tänka på det. Men oron finns ju ändå där. Har inskrivning hos BM imorgon
  • CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-08 21:29:52 följande:
    Ja första vul känns som en viktig milstolpe. Den dagen jag har vul ska jag även på mammografi. Intressant dag minsann......

Lycka till hos bm.
    Oj Mammografi med. Gör dem det när man är gravid? tänker på strålningen. Fick fylla i hos Bm om jag hade röntgats efter jag blivit gravid. Själv blir jag nog kallad på mammografi i dec. Men om allt går vägen så är jag höggravid då.
  • CJ1
    ojje78 skrev 2016-05-09 11:37:53 följande:

Va kul, är inte ensam då. Jag hade äggplock den 13 april. Tog blodprov den 29e och plussade. Nu är det bara att vänta till den 17e maj då det är dax för det första ultraljudet ? Ska bli så spännande.

Härligt, Grattis Skrattande Då är du snart där. Trodde att det skulle bli mer verkligt efter, och det blev det väl, men har lite svårt att fatta att man faktiskt är gravid...
  • CJ1
    Ingensmamma skrev 2016-05-09 18:15:26 följande:

Vi gjorde vul i vecka 7+4 på ivf-kliniken! Så mäktigt att se hjärtslag på sitt lilla hjärta!

Pga oro hos mig har vi även bokat ett ul/vul privat på fredag då vi är i v 9+4. Har inte inskrivning hos mvc förrän 11+4 och jag är så rädd att Hjördis (arbetsnamnet) inte lever längre! Ivf-läkaren sa att 1/20 (5%) får missfall efter att man sett hjärtslag, men tittar man på klinikens egen resultatlista så är det 9% och det i kombination med att Hjördis var en dag sen i utvecklingen på vul har fått mig att boka ytterligare ultraljud!

Förutom att jag varit lite illamående och förstoppad saknar jag symtom! Inga ömma bröst, ingen yrsel, ingen trötthet osv.

Stor kram!

Jag förstår verkligen din oro! Så skönt att kolla så att allt ser bra ut. 
    Men om 5% får missfall så betyder det också att 95% klarar sig! Ganska bra odds ändå. Vi har ju kämpat mot sämre odds i IVF och vunnit
    Men vad menar du med 1 dag sen i utvecklingen?
    De är ju så fruktansvärt små i v.8 så 1 mm hit eller dit är ju jätte svårt att mäta korrekt. Jag kollade lite runt på google efter mitt vul som också var på 7 +4 för jag ville veta hur stora de skulle vara och där visade det sig finnas många vars foster var 5-7 dagar mindre än vad de skulle och vid v.12 -14 på ultraljudet hade de växt ikapp sig.  Så det känns även som det är lite individuellt och att de växer lite olika.
    Symtomen är ju också olika från person till person.
    Skall hålla alla fingrar och tår för att allt går bra för er på fredag.

Kram så länge!
  • CJ1
    Ingensmamma skrev 2016-05-09 21:49:06 följande:
    Jag är säkert extra nojig eftersom detta är vårt enda chans till ett biologiskt barn. Vår historia är mäktig och märklig. Vårt första ivf-försök och de hittade inga spermier, fick göra akut TESA (biopsier) och där hittade de en enda spermie med knäckt nacke. Att det sedan lyckades bli ett befruktat ägg via ISCI som sedan delade sig vidare och nu är ett 10-veckors foster i min mage är magiskt. Och skrämmande. Vi har 6 obefruktade ägg i frysen som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Vår enda chans, det finns inga mer spermier.

Så...det är lite om bakgrunden till min oro. Ivf-läkaren sa på vul i vecka 7+4 att den var lite liten, att den låg en dag efter i utveckligen och det har liksom etsat sig fast i huvudet på mig och nu inbillar jag mig att det är MA. Så för att stilla oron lite så blir det extra ultraljud. Även om jag innerst inne tror på det du säger!

Kram och tack för att du håller fingrar och tår :)
    Oj vilken resa! Men det är en stark liten krabat uppenbarligen och snacka om att oddsen är klart bättre nu. Ohh vad jag skall tänka på dig på fredag och hoppas på positiva besked.
  • CJ1

Hej,

Hur går det för er? Det var väl några som hade tidigt VUL i veckan?
    Själv mår jag ganska illa till och från. Känner mig helt åksjuk när jag går av bussen till jobbet. Har tyvärr också ganska kort stubin. Lite synd om min man, men men Oskyldig
    Hoppas allt är bra! Kram på er

• CJ1
    celavie1 skrev 2016-05-21 08:19:36 följande:

Har inte riktigt orkat uppdatera. Vill inte se det i skrift knappt. Jag var ju på vul I onsdags och fick mina värsta farhågor besannades. Läkaren såg en uppklarning men inget foster. Endast en skugga av något som var kanske 3 mm. Jag kan inte ens försöka förklara hur det kändes. Så tom på alla vis. Åkte hem i någon sorts dvala och sedan fullkomligt exploderade jag hemma. Var så arg, besviken och ledsen. Jag hade ju inte känt något konstigt. Inte haft blödningar eller flytningar som kunnat indikera på något. Jag vet ju att många drabbats av MA och ofostrig graviditet men det känns ändå så himla tungt. Nu när jag lyckats bli gravid för första gången i mitt liv vid 40 år så hoppades vi ju så innerligt. Man hade börjat tänka i nya banor. Ja ni vet hur det är......

Nu ska jag försöka läka. Började blöda lite smått i går. Får se om det kommer ut av sig självt. Sedan tänkte vi nog försöka ett par gånger privat innan vi ger upp.

Jag kommer hålla alla tummar jag har för er och att allt ska gå bra. Ta hand om er!! Kram

Ohh så fruktansvärt ledsamt! Jag beklagar verkligen. Man har kämpat så hårt och när man äntligen blir gravid så händer detta. Så Jävla orättvist! Allas vår värsta mardröm! Men nu vet du att du kan bli gravid, så ge INTE upp! Vi är i samma ålder så förstår hur du tänker. Men jag har 3 vänner som alla lyckats med IVF och varit 40+. Jag önskar dig all lycka till! Stor kram
  • CJ1
    Ingensmamma skrev 2016-05-21 08:16:52 följande:

Här har du en till vars man får sköta all markservice!

Jag mår fruktansvärt illa till och från och är knallförstoppad trots diverse mediciner!

Fick söka hjälp på akuten i v 9 då varesig bm eller eller husläkaren ville hjälpa mig, lite bättre efter det, men jag hoppas att det vänder v 12-13...jag har även bytt barnmorskemottagning!

Fick hjälp av en gynläkare på jobbet i v 10 eftersom jag fortfarande mådde så illa, såg då vårt lilla liv på VUL och det såg fint ut fortfarande så jag avbokade mitt extra ultraljud två dagar senare! Nu inväntar vi inskrivning hos privat barnmorska v 11+4 och hoppas på att går göra kub efter det! Hur går det för dig!?

Vad härligt att allt såg bra ut! Jag har börjat nojja kring det nu och skulle så gärna vilja få bekräftat att allt ser bra ut. Det är ju 2.5 v sedan vul. Skall till bm nu på tisdag( v.10+3) och ta blodprovet inför KUB samt andra prover. Sedan blir det ultraljud/KUB (11+5) veckan efter.. Är väldigt nervös och rädd inför detta. Googlar ju allt för mycket om allt som kan gå/vara fel. Har ju lite åldern emot mig med.

Har också lite tendenser till förstoppning. Vad har du fått för mediciner? Vilka är OK att ta när man är gravid?

Men Gud vad jobbigt att du mår så illa. Då skall jag verkligen inte klaga. Det är mest på morgonen, efter bussresa samt på kvällen eller när jag är trött. Har hulkat några gånger men aldrig behövt att spy. Men försöker tänka att det är ett symtom som förhoppningsvist betyder att allt är bra.
  • CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-23 11:11:45 följande:

Hej.. Lite info om mig. Gjorde första IVF i mars, plussade i april och idag går jag in på v11.. Har första ultraljudet på onsdag och är så fruktansvärt nervös inför detta, men ska ändå bli spännande och hoppas att allt kommer att se bra ut.. Denna ständiga rädslan tar knäcken på en.. Massa grattis till er andra som oxå plussat <3 och massa kramar och kärlek till dig celavie1 så himla orättvist.. <3

Hej,

Välkommen. Då ligger vi nästan samma i tid. är på 10+2 idag. BF 16 dec. Jag fick tidigt VUL redan i v.8 gör de inte det på din klinik? Förstår att du är nervös. Jag tror aldrig att jag varit mer nervös än den dagen. Men så spännande och fantastiskt det samtidigt är! Stort Lycka till!
  • CJ1
    frkvilljunu skrev 2016-05-23 12:04:04 följande:

Hej! Hoppar in här med om det är ok!

går in i v.14 denna vecka. Plussade på långfredagen efter att haft äggplock 7mars och återfört ett 10celligt embryo på dag 3. var det enda embryot som överlevde så oron har varit enorm.

Gjorde vul v7 och fick se hjärtat slå och i torsdags var vi på kub ul och nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa därinne men har ändå fruktansvärt svårt att fatta att det är det på riktigt.

Välkommen! b
    frkvilljunu skrev 2016-05-23 12:04:04 följande:

Hej! Hoppar in här med om det är ok!

går in i v.14 denna vecka. Plussade på långfredagen efter att haft äggplock 7mars och återfört ett 10celligt embryo på dag 3. var det enda embryot som överlevde så oron har varit enorm.

Gjorde vul v7 och fick se hjärtat slå och i torsdags var vi på kub ul och nu ser det ju faktiskt ut som en liten människa därinne men har ändå fruktansvärt svårt att fatta att det är det på riktigt.

Välkommen! Bara kul att vi blir fler! Vad härligt att vara förbi Kub. Grattis till det!Jag är så fruktansvärt nervös för mitt. Skall ta blodprov imorgon sen blir det ultraljudet nästa vecka. Är 39 så vet att mina siffror kommer vara lite försämrade. Vill ju så gärna veta att allt är bra. Är själv i v.11 nu.

• CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-23 18:38:38 följande:

CJ1 jag var i Uppsala och gjorde försöket men är hos en klinik i Nyköping som gör kontrollerna så vet inte om det är därför det blev lite senare, där sa de att man brukar göra mellan vecka 9-11. Vi är beräknade 18 december :) önskar bara att det var onsdag nu nu nu! Kommer du göra något mer ultraljud innan v 20? Jag tänkte nämligen fråga om jag kan få göra ett i vecka 15 typ för att slippa oron. Plus att jag blir 30 på midsommarafton och ville då gå ut med att man är gravid.. <3

Kommer ju göra ett nästa torsdag då vi skall på kub ultraljud. Gissar på att vi måste köpa till ett ultraljud privat om vi vill få ett ul innan rutinultraljudet. Så jag vet inte. Just nu är jag bara oroligt för kuben och/eller att något skall vara fel. All denna oro knäcker en lite faktiskt. Vad spännande på onsdag. Nu är det ju några veckor efter v.8 så undrar hur det ser ut. På vårt Vul så såg vi bara en blinkande prick Skrattande
  • CJ1
    CAM86 skrev 2016-05-25 15:35:16 följande:

idag var vi på ultraljudet, vi fick se ett litet hjärta som slog <3 och under tiden vi kollade såg vi även hur den "vinkade" till oss! Vilken känsla <3 vi fick även göra KUB testet så ska ringa imorgon, samt ringa BVC för inskrivning.. <3

Ohh vad härligt! Stort grattis! Då kan du slappna av ett tag nu då och bara glädja dig åt det. Skrattande
  • CJ1

Hej,
    Hur går det för er?

Jag är i vecka 14 nu. Illamåendet verkar vara på väg att försvinna så det är skönt. Gjorde KUB testet för 2 veckor sedan och var fruktansvärt nervös och beredd på dåliga siffror men det gick jätte bra. Framförallt fick vi ju se underverket som rörde sig och där man kunde se huvud, armar och ben. Helt fantastiskt. Är dock fortfarande väldigt orolig så har bokat ett privat ultraljud nästa vecka. Har ni talat om för familj, vänner, jobb etc. Är inte bekväm med att berätta på jobbet så väntar nog ett tag till.

Hoppas allt är bra! Kram

Svar på tråden IVF plussade i april 2016