• celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-08 16:30:03 följande:

Jag med. Är i v.9 nu (8+1). Var på VUL i onsdags och fick se ett snabbt tickande hjärta. Helt overkligt! . Jag har dock lite svårt att fatta att jag faktiskt är gravid. Lite ömma bröst och lite illamående då och då. Hur mår ni?

Vad häftigt det måste vara och se! Jag får lugna mig till den 18 maj då jag har vul. Känns nervöst. Tänk om det inte är något pickande hjärta?

Jag mår ungefär som du beskriver. Inte så illa som vissa verkar ha det. Känner av en del,vad jag tror är, växtvärk av och till.
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-08 17:21:53 följande:

Ja det var fantastiskt. 12-13 mm stort och helt enligt plan. Tror aldrig att jag varit mer nervös än då. Du skall se att det går bra för dig med! "bara" 10 dagar kvar... Min läkare sa att om allt ser bra ut på det tidiga VUL så är det även mycket mindre sannolikhet för missfall. Så försöker tänka på det. Men oron finns ju ändå där. Har inskrivning hos BM imorgon

Ja första vul känns som en viktig milstolpe. Den dagen jag har vul ska jag även på mammografi. Intressant dag minsann......

Lycka till hos bm.
  • celavie1
    Ingensmamma skrev 2016-05-09 21:49:06 följande:

Jag är säkert extra nojig eftersom detta är vårt enda chans till ett biologiskt barn. Vår historia är mäktig och märklig. Vårt första ivf-försök och de hittade inga spermier, fick göra akut TESA (biopsier) och där hittade de en enda spermie med knäckt nacke. Att det sedan lyckades bli ett befruktat ägg via ISCI som sedan delade sig vidare och nu är ett 10-veckors foster i min mage är magiskt. Och skrämmande. Vi har 6 obefruktade ägg i frysen som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Vår enda chans, det finns inga mer spermier.

Så...det är lite om bakgrunden till min oro. Ivf-läkaren sa på vul i vecka 7+4 att den var lite liten, att den låg en dag efter i utveckligen och det har liksom etsat sig fast i huvudet på mig och nu inbillar jag mig att det är MA. Så för att stilla oron lite så blir det extra ultraljud. Även om jag innerst inne tror på det du säger!

Kram och tack för att du håller fingrar och tår :)

Men oj vilken pärs ni gått igenom! Det är ju jättebra att du kollar upp så du kan få lugnande besked. Det är ju speciellt för oss som kanske inte får så många chanser. Jag själv är ju 40 år nu och kanske inte får några fler chanser. Var svårstimulerad och fick bara ett ynka ägg! Men är himla glad för det. Hoppas så att vi alla får fina besked i maj
  • celavie1
    ojje78 skrev 2016-05-09 11:37:53 följande:

Va kul, är inte ensam då. Jag hade äggplock den 13 april. Tog blodprov den 29e och plussade. Nu är det bara att vänta till den 17e maj då det är dax för det första ultraljudet ? Ska bli så spännande.

Ja jättespännande! Jag har vul dagen efter dig
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-09 17:17:59 följande:

Oj Mammografi med. Gör dem det när man är gravid? tänker på strålningen. Fick fylla i hos Bm om jag hade röntgats efter jag blivit gravid. Själv blir jag nog kallad på mammografi i dec. Men om allt går vägen så är jag höggravid då.

Jag undrade också över det men de hävdade att det var ofarligt fast man var gravid. Ser dock inte fram emot att klämma ihop brösten så där. De är så ömma!!
  • celavie1

Har inte riktigt orkat uppdatera. Vill inte se det i skrift knappt. Jag var ju på vul I onsdags och fick mina värsta farhågor besannades. Läkaren såg en uppklarning men inget foster. Endast en skugga av något som var kanske 3 mm. Jag kan inte ens försöka förklara hur det kändes. Så tom på alla vis. Åkte hem i någon sorts dvala och sedan fullkomligt exploderade jag hemma. Var så arg, besviken och ledsen. Jag hade ju inte känt något konstigt. Inte haft blödningar eller flytningar som kunnat indikera på något. Jag vet ju att många drabbats av MA och ofostrig graviditet men det känns ändå så himla tungt. Nu när jag lyckats bli gravid för första gången i mitt liv vid 40 år så hoppades vi ju så innerligt. Man hade börjat tänka i nya banor. Ja ni vet hur det är......

Nu ska jag försöka läka. Började blöda lite smått i går. Får se om det kommer ut av sig självt. Sedan tänkte vi nog försöka ett par gånger privat innan vi ger upp.

Jag kommer hålla alla tummar jag har för er och att allt ska gå bra. Ta hand om er!! Kram

• celavie1
    Ingensmamma skrev 2016-05-21 10:28:49 följande:

Åh det är så tråkigt! Finns inga ord som kan trösta! Ivf-graviditeter borde vara förskonade från allt vad missfall heter, vi kämpar så hårt för något som är självklart för andra! Jag håller er i mina tankar och hoppas att ni lyckas! Stor kram

Tack för din omtanke. Det värmer i denna situation
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-05-21 11:40:51 följande:

Ohh så fruktansvärt ledsamt! Jag beklagar verkligen. Man har kämpat så hårt och när man äntligen blir gravid så händer detta. Så Jävla orättvist! Allas vår värsta mardröm! Men nu vet du att du kan bli gravid, så ge INTE upp! Vi är i samma ålder så förstår hur du tänker. Men jag har 3 vänner som alla lyckats med IVF och varit 40+. Jag önskar dig all lycka till! Stor kram

Tack ska du ha. Jag får slicka mina sår lite och försöka resa mig igen sedan. Skönt och höra att det finns andra som lyckats. Skänker lite hopp
Svar på tråden IVF plussade i april 2016