• Anonym (?)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

fjanten skrev 2016-04-09 21:08:19 följande:
    Har du ett barn som är handikappat?
    Spelar det någon roll?

Man lämnar väl sina barn till en barnvakt som är kapabel att ta hand om dom.
  • Anonym (?)
    fjanten skrev 2016-04-09 21:27:11 följande:
    Har man ett barn med speciella behov som man mycket sällan lämnar till barnvakt - oavsett hur kapabel barnvakten är - så är det ganska självklart att man är lite på spänn. Men det kan väl du säkert inte förstå eftersom du och många andra här i tråden verkar ha svårt att leva er in i andras livssituationer.
    Jag har en syster som har ett barn med grav funktionsnedsättning. Tänka sig att våra föräldrar hade hand om henne långt innan gemene man sprang omkring med mobiler. Så jag vet ganska bra vad det innebär.

Var skriver TS att hennes föräldrar sällan hjälper till med barnet? Tvärtom skriver TS så här:

Hon har sondmatning pga ett handikapp som kräver lite extra pyssel, något min familj är vana vid och hittills gärna har hjälpt till med när hon är hos dem
  • Anonym (?)
    Anonym (j) skrev 2016-04-09 21:58:36 följande:
    Men om du nu har sådan insyn i hur dina föräldrar hade det med din syster. Kan du då inte känna att det hade varit skönt för dem om de NÅGON GÅNG, alltså inte varannan helg eller en gång i månaden utan någon gång per år hade fått avlastning? Hade du missunnat dina föräldrar det? det.
    Vad pratar du om?

Vem är det jag skulle missunna att vara barnlediga? Jag stöttar TS helt, och tycker hennes föräldrar är taskiga som inte ställer upp eftersom de lovat
  • Anonym (?)
    Anonym (j) skrev 2016-04-10 09:03:08 följande:
    Det var detta citat jag reagerade på men när jag tryckte visa endast på dina inlägg så inser jag att jag måste missförstått detta inlägg. Ber om ursäkt för det.
    ok
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 09:40:48 följande:

Om man har chans att vinna 10 miljoner men bara vinner 2 miljoner , då ska man väl vara glad för dom 2 man fick inte deppa över dom 10 man inte fick ?

Fast nu handlar det inte om chanser.

Nu handlar det om vad man blivit lovad. Blir man lovad något, så är det inte konstigt att man blir besviken om det inte händer. 

Tycker du det är OK att lova saker men sedan inte hålla det? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 10:09:47 följande:
    Så om din man lovar att byta golv i vardagsrummet och nöjer sig med att bryta upp den gamla parketten och lämna det så, ja då tindrar du av lycka, för du blev ju i alla fall av med det gamla fula golvet?
    Tindra av .lycka är nog överdrivet, men hon skulle inte lägga någon negativ energi på att vara utan golv Flört
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:04:23 följande:
    Lite skillnad på barn o vuxna i den frågan . Tror inte barnen skulle bli arga o skriva om det på fl eller är säker på att dom inte skulle det faktiskt
    Väldigt olika sin mamma då, som inte har några problem med att sprida negativ energi på forum...
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:19:03 följande:
    Jag gick o la mig sista gången 8 så ja lite mera än en timme sov jag nog , sorry
    Fast du har ju postat meddelande här från 8 och fram till nu med jämna mellanrum. Så när sov du din timmer efter kl 8?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:04:23 följande:
    Lite skillnad på barn o vuxna i den frågan . Tror inte barnen skulle bli arga o skriva om det på fl eller är säker på att dom inte skulle det faktiskt
    Skulle de inte bli besvikna då?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:46:30 följande:
    Gick o la mig sista gången 8 skrev jag
    Nej, du skrev så här:

Jag gick o la mig sista gången 8 så ja lite mera än en timme sov jag nog 

Så när sov du den där timmen?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:47:00 följande:
    Nä dom skulle acceptera det , inte visa det i alla fall
    OK, är de vana vid att saker blir inställda eller har de svårt att visa känslor?
  • Anonym (?)
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2016-04-10 14:45:45 följande:

Förstår verkligen att ni är besvikna! Sådär gör man inte. Om de inte orkat borde de ha sagt ifrån. Och oberoende vad det handlar om tycker jag att man ska hålla det man lovat.

Jag har 2 helt normala barn (3 och 6 år) och även om jag älskar dom och valt skaffa dom vill jag ha egentid med min man ibland. Vi har barnvakt typ 5-10 gånger per år. Oftast några timmar då vi går på restaurang eller bio. Men det händer att dom sover hos svärmor ett par nätter i sträck några gånger per år. Jag behöver inte vara 24/7 med mina barn för att vara en bra mamma.

Här är något chockerande för alla perfekta föräldrar där ute: vi tänkte vara så själviska med min man i sommar och åka utomlands utan barnen i 4 dagar!

Jag tror att de som är emot barnvakt egentligen inte har tillgång till barnvakt själv och är avundsjuka.

Håller med dig i allt!
  • Anonym (?)
    Pink06 skrev 2016-04-10 15:25:48 följande:

Ts:

Borde inte du ta hand om din dotter istället för att sitta här i tråden och uppdatera 24/7?

Var läser du att TS är ensamstående?
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!