• Anonym (?)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Under bion ringer min mamma flera gånger och frågar helt oviktiga saker, typ vilka strumpor dottern ska ha imorgon och om jag vill ta över henne prenumeration på en tidning. Jag försöker att behärska mig och inte bli irriterad men säger till slut åt henne att vi faktiskt är ute på vår enda barnfria kväll och att hon bara bör ringa om det verkligen är viktigt. Hon blir lite sur men det blir tyst på telefonen.

Varför svarade du i telefon under bion?
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2016-04-09 13:55:20 följande:

Men ni fick ju en kväll barnfri, räcker inte det?

Dessutom så skriver du högst upp i tråden att din dotter ofta är hos dina föräldrar men längre ner art ni aldrig har barnvakt....

Ni har satt 4 barn till världen och du är irriterad och sur över att inte få en barnfri helg? Du kanske borde tänkt på det innan du skaffade barn!

Jag tror TS är besviken för att de lovat att hjälpa till.

Sedan svarade de inte ens när TS ringde och undrade varför de inte dök som de lovat.

Man beter sig inte på det viset. Vill man inte ställa upp av olika skäl, så säger man det innan man lovar.
  • Anonym (?)
    Anonym (....) skrev 2016-04-09 14:12:31 följande:
    Det var ju barnvakter en kväll.
    Och?

De blev lovade 2 kvällar och hade  bokat aktiviteter även andra kvällen.

Lovar man något håller man det.
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 14:58:28 följande:

Vad e viktigast ? Ert barn eller er barnfria tid för andra kvällen ?

Varför ska man välja?

Det var ju ingen kris, de hade barnvakt. Då är naturligtvis den barnfria kvällen viktigast just då.
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 15:05:32 följande:
    Barnen går alltid först så är det bara
    Ja, om det är kris. Nu var det inte det, utan de hade skaffat barnvakt.
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 15:32:42 följande:
    Nä jag skojar inte . Varför tjafsa för att det bara blir en barnledig kväll istället för två .
    Ibland måste man ändra sina planer helt enkelt .
    Du förstår inte?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 16:02:35 följande:
    Mina barn går före även om det inte är kris . Skulle aldrig ens tänka tanken att lämna bort dom två nätter heller på raken o skulle aldrig ens tjafsa om en sån här simpel sak
    Fast nu handlar det inte om det. 

Utan om att de lovat TS att vara barnvakt och sedan bara vägrade. Så gör man inte. Eller du tycker det  är OK att lova en sak och sedan bara ångra sig utan anledning?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 16:08:45 följande:
    Jag skulle inte bry mig då jag med glädje skulle umgåtts med mitt barn om det hände . Vem vill att barnet ska vara där om dom inte vill ha det ?
    Så du tycker alltså det är OK att lova saker och sedan bryta löftet.

Ja, där ser man. Lär du dina barn det också?
  • Anonym (?)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 18:26:59 följande:
    Våra barn sover faktiskt på nätterna tex , o vet du vad , vi har en son med svår EP som kräver tillsyn dygnet runt så jag vet vad det handlar om .
    Ni har alltså egentid på nätterna?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 20:37:56 följande:
    Det är väl klart jag är går ut och är tillgänglig när mitt handikappade barn är hos barnvakt, det kunde ju ha hänt något! Skulle inte du svara?
    Nej, är jag på bio så stänger jag av min telefon. 
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!