BIM Maj, 2016
Samma med min monitor. Den visar inte max denna månaden heller :(
Har börjat tempa istället.
Samma med min monitor. Den visar inte max denna månaden heller :(
Har börjat tempa istället.
I väntan på BIM, fick en sån märklig känsla av att vi kanske kan lyckas den här månaden... Trots att vi inte fick max på monitorn. Nu är det bara hög hela tiden.. så kommer det va fram till BIM.
Hoppas mer än vanligt, jag hoppas att jag känner rätt!
Nu är det nedräkning...
Man står knappt ut med tiden, vill bara att man ska komma fram till dagen för BIM.
Har sen 10min tillbaka börjat få ilningar/obehaglig/drar i nerverna??? känsla i äggstocken? Har för mig ja hade såhär i början av mina tidigare graviditeter hmm nu börjar man spekulera igen....så här har ja inte känt på länge hmm...denna jobbiga väntan kan ju ta kål på vem som helst!!! Nån som känner igen ilandet?
Min stora undran är varför monitorn fortfarande kör på hög och inte går ner på låg...suck vad händer med min kropp...
"När monitorn har upptäckt ökad östrogennivå visar den Hög. Under de följande dagarna håller monitorn utkik efter din LH-topp. Den visar Hög fertilitet tills den känner av LH-toppen och Maximal fertilitet visas.
Om LH-toppen inte upptäcks och Maximal fertilitet inte visas kanske du ser fler dagar med Hög fertilitet än förväntat. Det kan vara ända upp till 19 dagar. Om det händer är det inte troligt att du är fertil hela den tiden.
Om du inte ser Maximal fertilitet kan det bero på ett antal olika saker. Din LH-topp kan ha varit för låg för att monitorn ska kunna upptäcka den, ett test kan ha missats eller inte utförts korrekt eller så kanske du inte hade ägglossning under den här cykeln. En ovanligt kort eller lång cykel kan också innebära att du inte ser Hög fertilitet. Om du inte ser Maximal fertilitet under tre efterföljande cykler bör du kontakta din läkare."
Då hoppas vi att LH toppen varit låg ,men ÄL ändå skett :)
Jag är lite snål med stickorna också. Jag brukar sluta testa till en vecka innan mens fast monitorn begär fler...eftersom jag har regelbunden mens mellan 26-30 dagar så känns det onödigt att fortsätta testa...
Fick lite panik när ja fick plus på ÄL stickan igen, och sambon borta på jobb någon dag till. Så vad gör jag? Jo ja satte mig i bilen efter mitt kvällspass på jobbet, bråkade igång den då batteriet laddat ur. Och åkte 23 mil för att ligga lite ????
Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)
Telefonen ändrar orden så irriterande...
Min barnmorska sa, angående ÄL och ligga, att man ska ligga en dag innan ÄL och sen varannan dag efter det, några dagar framåt. Ligga varje dag är INTE bra för då blir spermierna sämre i antal och aktivitet. Killen måste alltså VILA varannan dag. Helst. Så hon tippade på att ligga som mest efteråt, inte innan. Låter ju helt bakvänt för ägget lever ju inte många dygn innan det stöts ut.
Jaja, jag skaffade digitalt test nu, och får alltså anta att när det visar högt så är det dags att pöka.
Dock så hade jag ett samtal med min sambo igår och han tycker att det här stiger mig åt huvudet, vi har nyss haft en kris och gjort slut, det kommer när det kommer, man ska inte må dåligt för då tar det sig inte, han är stressad på jobbet och hinner inte med det här också och ja jag vet varken in eller ut nu. Jag är 35 år, vi har haft det knakigt ja, jag vet, men jag får känslan av att han inte alls vill det här nu. Samtidigt säger han att han skulle bli överlycklig ifall jag blev gravid.
Snälla, ge mig kraft! Ska jag lämna honom och förstöra alla chanser i livet att kunna få bilda familj med honom? Försöka hinna träffa en ny kille som det känns bra med och göra ett barn innan det är försent att skaffa barn? Jag blir GALEN!