BIM Maj, 2016
Med monitorn då såklart
Med monitorn då såklart
Kan ju försöka hålla mig, mina barn är två morgonpigga typer som vaknar mellan 04-06.30 så det är lite knepigt att hålla sig mer. Jag är så vansinnigt toanödig när jag vaknar.
Fast jag ska göra ett försök till att hålla mig lite... Vem vet, det kanske är det som är nyckeln.
Den är på hög fram till nästa cykel mer eller mindre, den går ner på låg på 2-3 dagar innan mens. Men efter samtal med Clearblue så är det så den fungerar om den inte når någon maxdag. Så jag ser det ändå som du, positivt. den reagerar ju ändå så det får man se som något positivt.
Ska börja ställa klockan på natten så kanske det lyckas bättre. Man vänder ut och in på sig själv för att lyckas, så är det ju. Jag hoppas att det går vägen.
För oss blir det 4:e försöket med monitor men har hållit på oskyddat sen oktober -2015. Tar folsyra. Hoppas hoppas
Det med folsyra sägs ju man kan bli lite illamående om det inte tas i samband med måltid, frågan är om det är det som gjort mig illamående tidigare o man trott man varit gravid vilket inte varit fallet...
Fick Max nu på em på äl-test på cykeldag 12. Imorse var det negativt så det gäller att ligga på ikväll då
Fnissade lite idag åt alla er som har bim fredagen den 13:e men vissa säger att det kan vara en turdag oxå?
Idag gick monitorn upp på hög, Nice då kommer äl nog inom 5dgr! Komsikomsi! Längtar tills äl e över, denna månad måste det ta sig!!!
Tex äl test på vår monitor blir starkare vid 2 tillfällen när den går från låg till hög chans och från hög till max chans.. Sen kanske det är annorlunda med vanliga tester men borde ju vara ungefär samma princip att dem känner av när hormonet höjs..
Hoppas det! Blir ju rackarns dyrt att göra av med två test om dagen:/ men kanske skulle vara värt...också för att lära sig vilken tid på dygnet det är bäst att ta... Blir intressant att se vad morgondagen säger, känner ju ÄL-känningar så smått i form av molvärk.
Haha jo jag vet, har en två-årig dotter:) men då hade vi lyckan att "sätta det" på andra försöket utan ÄL-test, det är därför det plötsligt känns "meckigare" med dessa test nu. Vi har egentligen bara försökt pricka in ÄL skarpt EN gång sen vi slutat med p-medel men eftersom plötsligt vääääldigt många runt oss är gravida vill vi gärna tajma, blir så mycket roligare med tajta vänner, föräldraledigheter och ungar i nära åldrar. Så nu ger vi ÄL-test en chans för att slippa "det händer när det händer", vi vill att det händer NU!:)
Alltså känns såååå dumt de här men måste få skriva av med lite!
Fyfan va livet är orättvist ibland, idag kom en av mina absolut bästa vänner fram å berättade att hon är gravid... då hennes man hade "råkat" komma EN GÅNG i henne men hon tog dagen efter piller men hon blev liksom gravid ändå... å här sitter man själv å önskar inget annat än att få ett frö i magen! Förlåt alltså jag har all lycka till henne även fast hon inte vet hur hon känner till detta men asså bara tanker för mig såå ledsen ibland,(snällasnälla, förstå mig rätt) :-/