• Loncelot

BIM Maj, 2016

Då anländer jag med troligtvis bim 5/5...

Vi håller tummarna för maj!

• Loncelot
    mli01 skrev 2016-04-06 21:06:50 följande:

Hänger på här . Har ett pågående missfall nu. Så kör direkt efter de . Bim i maj någon gång hoppas jag på. Vet ej nör ..

Har ett barn sen innan . Men drabbads av mycket missfall sen . Ska börja med en kur så fort jag fått tag på läkare . Å hoppas de hjälper

Tråkigt att höra men som dom flesta säger så har det sin mening, tänker också ju äldre vi blir ju äldre blir också äggen, men vi håller tummarna nu för att allt ska gå rätt väg.
  • Loncelot

Skulle jag förhoppningsvis bli gravid denna månad så blir det fortfarande en decemberbebis för mig hoppas hoppas!

• Loncelot
    Stellan88 skrev 2016-04-06 22:35:21 följande:

Har inte du BIM 5/5? Då borde det ju bli i mitten av Januari! :)

Jo det stämmer, men kommer ha kejsarsnitt senast v.38 så minst 2veckor innan bf.
  • Loncelot
    Bäbiiiis skrev 2016-04-07 14:52:44 följande:

Synd bara att det är så väldigt långt kvar till maj :/

That sucks i know!
  • Loncelot
    mli01 skrev 2016-04-07 17:05:18 följande:

Jo så är de . Men är "bara" 28 ... 24 när alla missfall började

Ja det är ju inte direkt o vara gammal, själv närmar man sig åt 35 då börjar man noja sig ännu mera.. Första barnet tex visste jag inte ens va kub var så med första barnet kollade vi inte upp, gjorde det dock med dom 2 andra. Ju äldre man blir ju längre tid o bli gravid, o jo tack det känns, 4:e försöket nu om ca 14dagar... Känns ibland väldigt malplacerat att hålla på med äl-sex, så hade verkligen hoppats denna månad..får hoppas det blir denna månad!
  • Loncelot
    Milli_1 skrev 2016-04-07 18:42:48 följande:

Produktionssex är ju vad det är hade varit skönt att bli gravid denna månad, känns som att det är vår tur nu. Tycker folk skaffar barn runt oss nu hela tiden.

Denna månad ska jag äl-testa iaf fast m lite billigare tester, har rätt bra koll på kroppen nu. Har gott om saker att göra så det som får bli månadens to-do är att dra ner helt på kaffet och äta ännu mer frukt och grönt. Ut och gå varje dag också för att stressa ner.

Ah oh ja måste sluta med Coca cola, 4:e månaden nu, kankse inte är mycket men har gått så fort med dom andra graviditeterna med ältest så hade ju hoppats på samma nu...
  • Loncelot
    Rosenblad skrev 2016-04-08 12:42:50 följande:

Kommer från April tråden. Var så säker på att det lyckats men nej mensen kom 2 dagar sen och det var ett slag rakt i ansiktet. Slutade läsa här på forumet då jag var så arg och ledsen men hoppar nu in i denna tråden istället och har bestämt mig för att plussa i Maj! (Om de ändå vore så enkelt). Lägger till mig i listan.

BIM-lista :)

1-3/5, miXxi

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5 Rosenblad

6/5, Bebiiiis

8/5, sötsöt

9-10/5, sawyer

17/5, SaraVandelay

Förstår precis hur du känner, kände precis likadant denna månad...
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-04-09 20:38:12 följande:

Hörrni tjejer vilka ÄL-tester rekommenderar ni? jag har ju en dotter sen tidigare (blir två år nästa helg) som blev till på andra försöket, utan ÄL-tester. Vi hade tänkt köra på samma sätt nu för att undvika "bebisverkstad/tvångsligga" hehe, ifall det inte tar SJUKT lång tid det vill säga, då tänkte vi försöka börja "planera" liggandet. Men nu känner vi plötsligt att vi gärna vill att det händer snarast och inte om sjukt länge. Vi vill ju så gärna och när då vänner runt omkring börjar bli gravida så hade det varit så himla roligt att tajma även med deras bebisresa :) Och eftersom att jag nu, från ingenting, plötsligt har galet oregelbunden cykel - alltid haft 28 dagar men sen jag slutade i november så har ingen cykel varit den andra lik och då känns det svårt med kalendermetoder osv...såååå?om vi ska börja äl-testa, vad ska man köpa? blir det inte sjukt dyrt att pyssla med dessa äl-tester? help..

Jag har Clearblues fertilitetsmonitorn lite dyrt men tycker det är värt det samtidigt så får man även 4 graviditetstest i varje paket, hur lätt o använda som helst o man behöver inte tänka mer än att kissa på stickan o föra in den i monitorn så sköter den resten, låg hög eller maxchans att bli gravid, för oss den är toppen!
  • Loncelot
    KCEG skrev 2016-04-13 09:42:52 följande:

Det är lite kul, mitt i allt väntade på ÄL, Bim och allt annat. 

Jag har haft en massa högdagar med min nya och ingen max, så jag kommer att ringa BM om två cykler till har jag bestämt mig för, bara för att kolla så att allt står rätt till. Jag har har haft upp till 18 dagar med hög.

Jag är väldigt nöjd med monitorn, men är lite rädd för att den missar mitt max. Det kan ju faktiskt vara så. Jag tar testet vid 06 och skulle jag ha max samma dag på eftermiddagen samma dag så hinner maskinen inte se det innan det är för sent igen, alltså nästa morgon kl 06. 

Så jag vet inte hur jag ska förhålla mig riktigt. Förr eller senare lyckas vi hoppas jag. 

Monitorn har definitivt hjälpt oss iaf. Den hjälpte oss bli gravida med vår tvåa, andra försöket! 

Kan du inte testet lite senare under förmiddagen? Och se om det gör skillnad denna cykel?

Jag testar allt mellan 4-10 på morgonen
Svar på tråden BIM Maj, 2016