• Bäbiiiis

BIM Maj, 2016

Jag känner också att det blir trist när man MÅSTE ha sex omkring äl. Vi borde egentligen ha det idag eftersom jag tror äl är typ nu men vi hade i förrgår och i måndags så om äl kommer ikväll eller imorgon eller lördag finns ju fortfarande chansen så jag tror vi skippar sex idag. Jag är trött och har precis kommit hem från kort resa så nu blir det nog tidig natt för mig istället. Imorgon reser maken bort.

Dessutom har jag hört att chansen att få en tjej är större om man bara har sex några (kanske 4-5) dagar innan äl och inte precis vid äl och eftersom vi har en son och det vore kul med en tjej nästa gång (spelar ingen roll egentligen) så gör vi nog ett "tjejförsök" denna månad.

• Bäbiiiis

Godmorgpn tjejer! Jag har fortfarande inte fått helt positivt på äl-test men nu närmar det sig. Här är gårdagens <-- och dagens --> test

Ikväll blir det babymaking.

• Bäbiiiis
    Loncelot skrev 2016-04-23 07:00:50 följande:

Börjar smått bli irriteras dag18 idag och fortfarande står skiten på hög... Skulle jag inte bli gravid denna månad utan nästa eller månaden efter så får vi 4st barn där fölossningsarbetet för alla startat i Februari...o en på vår bröllopsdag...Hur stora är oddsen liksom...Hade det varit skottår när sonen föddes så skulle alla varit födda i februari...

Men snälla hade jag ägglossning för några dagar sen och monitorn inte kände av den eller vad är det som händer? Visst har ja haft senare dagar än 18 men nu har det ju varit max 18 dom senaste 4 månaderna så nu börjar man ju undra...snyft!!!

oj så svårt att veta. Monitorn kan säkert missa men det kanske är troligare att äl är lite sen. Går ju inte att göra mer än att ha regelbundet sex oavsett men jag förstår din frustration av att inte veta.
  • Bäbiiiis
    marengen90 skrev 2016-04-23 22:04:35 följande:

Är nog kört för våran del. Vi är totalt däckade i en förkylning och äl är nästa vecka. Han har fått värsta man-colden, som vanligt. Så himla dålig timming!!!

Ånej! Hoppas han blir frisk snabbt och äl väntar till slutet av veckan.
  • Bäbiiiis

Nu väntar jag på bim :D

Ganska säker på att jag hade äl igår (söndag). Fick positivt äl-test i lördags och idag fick jag en temphöjning.

• Bäbiiiis
    j1990 skrev 2016-04-27 15:24:13 följande:

Är det nån kunnig om äl-test här? Tror inte att jag kommer få nån äl denna månad :(

I helgen visde testet ganska starkt en dag, dock inte positivt. Dagen före var strecket svagt. Trodde att det skulle bli starkare men blev svagare igen dagen efter. Gjorde ett test idag igen och det är tvärnegativt :( har ont i brösten som vid äl och molvärk ibland. Borde inte testet iallafall visa nå halvaktigt streck om äl skulle va på ingång?

Sådär fick jag också. Först var det ganska starka streck 2-3 dagar, sedan nästan helt blankt 1-2 dagar och sen helt plötsligt jättestarkt 1 dag pch dagen efter fick jag positivt. Så håll ut några dagar till.
  • Bäbiiiis
    j1990 skrev 2016-04-27 18:26:27 följande:

Men då borde det väl va ganska säkert att säga att äl inte sker innan fredagen iallafall? :)

Nej precis. Innan fredag är nog inte så troligt.
  • Bäbiiiis
    Rosenblad skrev 2016-04-28 12:49:29 följande:

Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)

Folsyra är kan man få brist på och det kan då orsaka svåra fosterskador. Det finns dock folsyra i mycket som vi äter men det finns ingen risk att tabletterna ger för mycket folsyra. Detta är det enda som man rekommenderas ta. I alla fall i mitt landsting. Vitaminer i övrigt är ingen större risk att vi får brist på. Järnbrist kan uppstå under graviditeten men det kollar bm regelbundet. Folsyra bör man äta från ca 1 månad innan man blir gravid till ca v 12. Gör dock inget om man tar det under längre tid.
  • Bäbiiiis
    j1990 skrev 2016-04-28 14:12:08 följande:

Kan jag ha missat äl med test? Gjorde svagt test fredag, lite oförlåtligt kanske med tanke på toalettbehov med tempen visar ingen äl där. Starkare test i lördags men svagare igen på söndagen. Gjorde inge test månd/tisd då söndagens streck inte syntes, ingen idé? Gjorde ett test igår (onsdag) vilket också va jättenegativt. Men nu va tempen högre idag? Jag har knappt haft nå flytningar, de jag har haft är creamy (lotion) vilken också är anledningen att jag inte testa månd/tisd. Konstigt!

Jag fick temphöjning två dagar efter positivt äl-test. Dagen innan det positiva testet var det ganska starkt men innan dess ganska svagt så du kan ju faktiskt ha haft ägglossning igår. Flytningar tycker jag är svåra att tyda då jag upplever att de kan ändra sig så snabbt så under ett dygn kan jag ha 3 olika sorters flytningar.
Svar på tråden BIM Maj, 2016