• Bäbiiiis

BIM Maj, 2016

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Vi är inne på vårt andra försök på syskon. Äl antagligen 22-23 april.

BIM-lista :)

1-3/5, miXxi

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

5/5, Loncelot

8/5, sötsöt

9-10/5, sawyer

17/5, SaraVandelay

6/5, Bebiiiis

• Bäbiiiis
    5blir6 skrev 2016-04-08 06:59:30 följande:

Hej på er! Kommer från BIM april. BIM +3 idag, ingen mens, inget plus. Det är väl bara till att börja om igen :( Har ingen aning om när jag kommer ha äl eller BIM, min kropp verkar vara helt fel på det. Kommer att köpa äl-test, clearblues. Dom är ju lite dyrare men tror ni att det räcker med att testa varannan dag när man själv misstänker att äl är på g?

Hej! Jag tycker själv att äl-test är luriga. Jag har aldrig lyckats få ett positivt test då jag testat en gång per dag trots att jag bevisligen haft äl (blivit gravid). Har hört att topparna han vara så korta så att man kan behöva testa flera gånger per dag för att inte missa. Men ofta kan man ju ändå se att teststrecket blir starkare och starkare ju närmare äl man kommer även om det inte blir lika stark som kontrollstrecket.

Jag tänkte göra äl-test en gång per dag från ca 4 dagar innan beräknad äl och kanske två gånger per dag från två dagar innan.

Men jag har billiga tester.
  • Bäbiiiis

Kul att vi har folk med bim redan från 1 maj och nästan varje dag framåt. Då blir hela maj spännande. Jag håller tummarna för er alla och statistiskt sett borde det ju bli en hel del pluss :)

Och kanske är det några av er som har ägglossning redan nästa vecka. Jag kommer tyvärr vara bortrest två dagar precis innan äl men hoppas på livskraftiga simmare som kan överleva tre fyra dagar.

• Bäbiiiis
    mixXi skrev 2016-04-07 20:42:47 följande:

Har två funderingar till er andra

1. Ni som tidigare drack en del alkohol (typ vin/öl till maten på helger) Hur gör ni med alkohol nu? Dricker som ni gjorde förut? Dricker generellt mindre hela tiden? Dricker som vanligt fram till äl och efter äl ingenting? Är lite nyfiken. Jag själv dricker generellt mindre än innan och försöker hålla mig ifrån helt och hållet från äl till mens.

2. Hur gör ni med rese-planering? Jag själv är en sån som alltid vill ha nån resa inplanerad. Men har insett nu att det kanske är dumt att planera in nån resa i vinter t.ex =p Funderar på om man ska ha en vecka öppet för sista-minuten om det skulle fungera. Man kan ju aldrig veta om man kommer va gravid eller ej samt hur man kommer må

Jag tänker undvika att dricka mellan äl och bim vilket inte känns speciellt svårt. Dricker sällan. Någon resa runt jul kommer jag inte planera. Ska iväg i slutet av augusti så det får räcka. Har inte möjlighet att resa så ofta.
  • Bäbiiiis

Ps. Finns många goda alkoholfria öler på systemet som jag ofta föredrar om man nu skulle bli sugen. Alkoholfritt vin är lite sämre, speciellt rött.

• Bäbiiiis

Har du några äl-känningar ännu mixXi? Du är ju först på bim-listan så det kan väl inte vara så långt kvar till äl?

Jo det är klart att om det tar lång tid att bli gravid att man kanske inte vill avstå att festa på t.ex midsommar eller andra speciella tillfällen men jag tror inte det gör någon direkt skada heller. Möjligtvis att det blir lite svårare att bli gravid just den månaden. Men vi få hoppas att det gå snabbt för oss alla. Sedan blir det 9 helt vita månader men då har vi ju motivation så det räcker ;)

• Bäbiiiis
    Milli_1 skrev 2016-04-08 20:40:05 följande:

Kollade förra graviditeten och då fick jag utslag på äl Stickan dag 12, är det bra eller dåligt att ha fler dagar mellan mens och äl? I sådana fall har jag 16 dagar?

Såg att jag plussade starkt på bim -1 då och cb visade 2-3 veckor. Ska bli kul och se när jag väl får plus om det blir något liknande! Har världens värk runt äggstockarna redan och är på cd 5 idag... Är det f tidigt?

Vet inte riktigt om jag förstod din fråga men jag tror inte det spelar någon roll hur många dagar man har från mensen fram till äl. Sedan kan det vara problem om man har för få dagar från äl fram till mrns/bim idall det är så pass få att man riskerar att ägget inte hunner fästa vilket jag tror det gör någon gång mellan 4-8 dagar efter äl. Spännande at du redan har äl-känningar. Hoppas det kommer snart. Testar du med äl-stickor denna gång eller tempar eller något liknande? Om du får tidig äl får du säkert tidig bim också ;)
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-04-09 20:38:12 följande:

Hörrni tjejer vilka ÄL-tester rekommenderar ni? jag har ju en dotter sen tidigare (blir två år nästa helg) som blev till på andra försöket, utan ÄL-tester. Vi hade tänkt köra på samma sätt nu för att undvika "bebisverkstad/tvångsligga" hehe, ifall det inte tar SJUKT lång tid det vill säga, då tänkte vi försöka börja "planera" liggandet. Men nu känner vi plötsligt att vi gärna vill att det händer snarast och inte om sjukt länge. Vi vill ju så gärna och när då vänner runt omkring börjar bli gravida så hade det varit så himla roligt att tajma även med deras bebisresa :) Och eftersom att jag nu, från ingenting, plötsligt har galet oregelbunden cykel - alltid haft 28 dagar men sen jag slutade i november så har ingen cykel varit den andra lik och då känns det svårt med kalendermetoder osv...såååå?om vi ska börja äl-testa, vad ska man köpa? blir det inte sjukt dyrt att pyssla med dessa äl-tester? help..

Jag har beställt detta paket. Hur bra det är vet jag inte men i alla fall billigt och endast ca 2 dagars leveranstid.

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php
  • Bäbiiiis
    Verro skrev 2016-04-11 16:05:45 följande:

Hej flickor :)

Idag börjar vi jakten på äglossningen :D

Enligt min app ska den komma på onsdag nästa vecka men jag har alltid haft oregelbunden mens innan jag började med p-piller.

Spännande o se om mina beräkningar stämmer med ÄL-testerna :)

Hur gör ni för att hitta ÄL?

Har ni börjat äta folsyra?

// Veronica

Jag har ätit folsyra några veckor nu och har tempat sedan jag slutade med p-piller för ca 3 månader sedan så jag tror jag vet när jag har äl men tänkte ändå använda äl-test för säkerhets skull.Tempmetoden visar ju när äl redan varit då man får förhöjd kroppstemperatur men har man regelbunden mens lär man sig då med tiden när äl kommer. Skönt också att i efterhand få bekräftelse på att man haft äl när tempen stiger.
Svar på tråden BIM Maj, 2016