• mixXi

BIM Maj, 2016

copycat skrev 2016-04-23 14:41:20 följande:

Bilden....

Ser ju helt klart ut som det är på g. Säkert bra om ni kan hinna med mys en gång till!

En fråga till er som får ömma bröstvårtor efter äl, när börjar de ömma i relation till när äl är? Jag har nu ömma bröstvårtor och lotion-flytningar sedan i torsdags.

Min vecka har alltså sett ut såhär:

Söndag - fertila flytningar

Måndag- fertila flytningar

Tisdag - torr

Onsdag- torr

Torsdag - fertila flytningar + ömma bröstvårtor

Fredag - lotionflytningar + ömma bröstvårtor

Lördag - lotionflytningar + ömma bröstvårtor

Vad tror ni - äl typ i torsdag antar jag? Sex hade vi senast i måndags så kanske finns en liten liten chans att det funkat denna månad? Jag fortsätter nog hoppas iaf =)

Vi är båda i 30-årsåldern om det kanske spelar in.
  • mixXi
    j1990 skrev 2016-04-23 17:14:01 följande:

Har nog inte haft äl än ändå. Gjorde ett nytt äl-test nyss, det är ganska starkt! (Igår och imorse va det svagt) Inte positivt men så starkt det kan vara utan att va positivt.

Tror ni det finns en chans då att det kan ta sig om vi hade sex i torsdags?

Äl-stickor visar väl positivt typ 1-2 dagar innan äl?

Säg att stickan är positiv ikväll så har du kanske äl söndag eller måndag. Så då är du typ i samma läge som jag. Sex typ 3 dagar innan misstänkt äl. Och såklart det KAN gå. Man vet ju inte hur uthålliga killens spermier är =) Jag hoppas fortfarande så tycker du ska hoppas också =)
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-04-24 00:41:47 följande:

Jag är så glad, äntligen lyckades vi med genomfört sex! Efter tre dagar med sex utan att han kommer så äntligen gick det. Dock missat både dagen innan äl, äl och dagen efter men mannen har kännt för stor press men nu verkar de ha släppt, kanske för sent dock. Har fortfarande vattniga flytningar så kanske..gjorde min dag för det kändes helt lönlöst innan! Så glad haha..:)

Så skönt! =) Får försöka fokusera mindre på äl nästa månad kanske? =) Eller kanske satsa allt på "ett kort" typ dagen innan äl. Som du styr upp helst utan att han vet ;)
  • mixXi
    Milli_1 skrev 2016-04-24 10:20:15 följande:

Vi är först ut med bim i maj du, jag och mixxi.

Känner ni några symtom? Jag har inga

Min BIM är nog snarare 3/5. Tror att jag hade ägglossning i torsdags och förra månaden hade jag 12 dagars lutealfas (dock endast baserat på när jag TROR att äl är) Så är nog för tidigt att känna nåt. Har ömma bröstvårtor men det har jag efter äl så =)
  • mixXi
    jny1891 skrev 2016-04-25 12:25:55 följande:

Känner förresten inte av så mycket symtom. Kissnödig, trött, krasslig i magen, sover dåligt. Vill slå ihjäl sambon när vi är ute och han tänder en cigg, känns som jag ska spy.

Känner mig väldigt gravid iallafall. Svårt att förklara, bara en känsla. :)

För mig är det tvärtom. Känner mig inte ett dugg gravid och tror tyvärr inte att det tagit sig denna månad =(

Men vi håller tummarna!
  • mixXi
    Sötsöt skrev 2016-04-28 08:37:51 följande:

Åå de vart rätt, tog ett digitalt nu på morgonen blev ju posetivt :D

Vd 8 januarie om min kalender stämmer nu då

Grattis!! Superkul ju!
  • mixXi
    Polkagris90 skrev 2016-04-29 11:01:52 följande:

Måste bara säga att jag älskar tonen i denhär tråden. Hejar och peppar varandra :) mer sånt! Och just att känna att vi inte är ensamma i situationen gör det (iallafall för mig) så mycket enklare. Själv tycker jag tiden går såååå sakta och går bara och räknar ner till bim. Någon som känner igen sig? ;)

Håller med dig till tusen.

Vill inte känna efter och ändå tänker jag lite i smyg "är inte brösten lite svullna, kissar jag inte rätt ofta, mår jag inte lite illa?" Även fast jag vet att jag inte känner så. Känner inte ett skit =//

Försöker hitta på roliga saker så tiden går fort =)
  • mixXi
    MissJL skrev 2016-04-29 12:41:24 följande:

Fick för nån vecka sedan veta att min syster är gravid, oplanerat o lite olägligt, dock inte oönskat... Hade lust att köra lite 4 år trots o stampa med hälarna o tjuta att det är orättvist! Haha! Kul o bli moster igen men nog hade jag hoppats att det var i min mage det lilla pyret låg <3

Min syrra är också gravid! Har precis fått reda på det. Detta gör ju att man vill plussa lite extra mycket =) Hennes första också. Sååå mysigt om vi skulle få vara gravida samtidigt
  • mixXi
    MamatillJ skrev 2016-04-29 13:54:12 följande:

Såna fick jag ÄL +2 och dom finns fortfarande kvar nu ÄL + 7

Jag har också såna. Men trodde man alltid hade det mellan äl och mens? =p Nyligen slutat med p-piller så känner inte min kropp riktigt ännu =)
  • mixXi

Nu har jag haft konstig smak i munnen igår och idag. Googlade lite på det och det verkar som att man kan få metallsmak i munnen när man är gravid. Men jag har inte metallsmak. Det är bara en konstig smak. Dock inte så trevlig. Försvinner tillfälligt när jag äter eller borstar tänderna men kommer tillbaka direkt. Liknar lite smaken jag får när jag sovit på dagen =)

Undra vad det kan vara? =) Hoppas såklart!

• mixXi
    Fizzybubble skrev 2016-05-01 08:35:48 följande:

Hur tänker ni angående alkohol just nu? Innan man vet om man är gravid eller ej. Avstår ni?

Avstår mellan äl och BIM till stor del beroende på situation. Vill inte leva som gravid i flera år om det skulle vara så att det inte fungerar för oss. Så är det fest/finmiddag eller liknande kan jag ta typ ett halvt glas vin eller så. Hände förra gången. Denna gång har jag hållt mig ifrån 100%.
  • mixXi
    Pennie22 skrev 2016-05-01 10:07:26 följande:

Jag är inne på mitt första försök. Har man försökt i flera år förstår jag att man inte kan sluta "leva" (:

Alltså jag är bara inne på mitt andra försök =) Men vill ändå inte börja leva som gravid redan nu OM det inte skulle funka. Dessutom är jag 99% säker på att fostret inte påverkas v3-4 om jag driver ett glas vin =)

Nu är det maj! Nu börjar det roliga =) Jag tänker dock inte testa mig förbi typ onsdag eftersom jag inte är helt hundra på när äl var. När tänker ni andra som har BIM tidigt testa er?
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-05-01 12:25:30 följande:

Hur långt har ni kommit med all planering runt barnet? Har ni bestämt vagn? Namn? Hur bor ni nu? Är ni gifta eller kommer ni gifta er innan barnet är fött eller tar ni det senare/inte alls? Är jätte intresserad av att höra :) själv har vi planerat typ allt, blir en bugaboo donkey i färgen grey melange, sen har vi bestämt ett flick-och ett pojknamn, så har iaf ett namn till första barnet och sen så får vi se om vi kan använda de andra till nästa barn eller om vi behöver ge oss ut i den djungeln igen :). Vi bor i lägenhet och det kommer vi göra några år till även efter bebisen kommit och sen vill vi köpa radhus eller hus beroende på hur mycket vi kan spara. Blir iaf inte lägenhet igen. Men vi bor i Stockholm så man kommer ju inte undan med något billigt tyvär och vi vill inte flytta från "förorten" där vi bor. Vill ha en egen liten trädgård :) Mys tänk allt det här. Väntar nu bara på plusset så allting kan bli verklighet :) Men som sagt, kul att höra om era planer!

_Vi_ har inte kommit någon vart alls i vår planering. Däremot har _jag_ personligen kommit en bit =) Haha..

Vi har diskuterat namn lite ytligt bara. Jag har en lista på namn jag kan tänka mig =D

Vi bor i lgh (3:a) men letar efter att köpa hus (eller tomt!) Men det får ta den tid det tar. Vi kan ju bo här tills ett ev barn nr 2 kommer egentligen =)

Dock rätt nöjd att jag flyttat ifrån Sthlm nu bör det kommer till att köpa hus =)
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-05-02 18:52:01 följande:

Ja 3 dagar innan mens var det jag försökte säga, känns som alla skriver olika. Folk skriver alltid + och det är bara den 2e än så länge i Maj så det är ju knappt någon som är på +, men ingen skriver -... Knepigt..

Man måste va noga och se om folk skriver äl+ eller bim+ =)
  • mixXi
    Bäbiiiis skrev 2016-05-02 18:16:16 följande:

Hej tjejer! Vad tror ni om detta gravtest. Är det inbillning eller anar man ett streck. Jag är bara på äl+8.

Så svårt att se på datorn tycker jag. Möjligt att jag anar nåt på översta bilden. Testa om imorgon =D Lycka till!
  • mixXi

Oj här hänger man inte med i svängarna! Grattis till alla plus!! Superkul

Tänkte testa mig i morse men försov mig och fick så bråttom iväg att jag glömde bort. Hehe.. =/ Så väntar till imorgon. Då kommer jag vara antingen Bim-1 eller BIM+1.

Ingen mens ännu iaf! =D

• mixXi

Tog test idag. Negativt =( Men inte heller någon mens.

Massa tankar snurrar i huvudet nu..

Jag tror ju att jag hade äl antingen 15 eller 13 dagar sen.

Var det 15 dagar sen borde jag plussat idag alternativt fått mens. Så det var det nog inte.

Var det 13 dagar sen finns det fortfarande en chans. Dock hade vi då bara haft sex 3 dagar innan äl pga resa. Och det tror man ju inte riktigt funkar. Ffa eftersom vi båda är 30+

Samtidigt tror jag att min lutealfas endast var 12 dagar förra cykeln. Så då borde jag fått mens nu

Aah för förvirrad! Bara att vänta och se nu =/

Dessvärre ska jag resa bort över helgen. Och vill inte testa där eftersom sambon inte är med. Och vill inte testa positivt och gå runt och bara lycklig och inte kunna dela med någon.

Så nu väntar jag in mens och kommer den inte blir det test på måndag.

• mixXi

Det är psykiskt påfrestande att gå på toaletten. Varje gång tror jag att det har kommit mens. Men så har det inte det! =) Hoppet lever än så länge =p

• mixXi

Ingen mens idag heller. Nu börjar jag nästan hoppas. Har ju dock inte testat med äl-test så är inte 100% att jag haft äl, har ju ganska nyligen slutat med p-piller.

Men för 14 dagar sedan började jag få lotionflytningar och massa ont i bröstvårtorna. Några dagar innan hade jag fertila flytningar. Så borde vara på äl+14 typ.

Förra månaden fick jag mens 12 dagar efter smärtan i bröstvårtorna kom.

Det enda som talar emot i nuläget är att jag har noll symtom (bortsett från lite konstig smak i munnen under några dagar för typ en vecka sen) och att jag fick negativt test igår =(

Svar på tråden BIM Maj, 2016