• mixXi

BIM Maj, 2016

Sötsöt skrev 2016-04-17 21:42:52 följande:

Nu blir jag lite förvirrad, tog test igår på dan å de såg allt posetivt ut(äl test alltså)! Tog ett clear blue nu idag å bara en rund ring, å testet ser lite lite svagare ut idag. Betyder de då att jag haft min äl? Har haft ömmande bröst heeela dan, å vart öm i livmodern(bedra delen av magen) också hela dan... Har liksom känt en tung känsla, inte kunnat hoppa å skutta utan att det verkligen jag ömmat till, någon av er som känner igen sig i den känslan vid äl??

Har inte så mycket kunskap om äl-stickor, men dom blir väl positiva en-två dagar innan äl? Och oftast bara en kort stund (vissa kollar ju 2ggr/dag för att inte missa äl) Så skulle gissa att du har äl typ idag kanske?
  • mixXi
    j1990 skrev 2016-04-18 07:35:32 följande:

Väntar på äl här, kommer förhoppningsvis på torsdag men kan dröja till måndag i värsta fall :( (har ingen koll på äl exakt) Jag hoppas på starka små simmare då det bara finns chans till mys idag/imorron, eller att äl kommer dom tidigare dagarna men tvivlar på de.

Börjar få mer flytningar, mer vattniga och mindre vita än för någon dag sen så går åt rätt håll iallafall. Hade en rosafärgad flytning i lördags. Har ingen jättebra koll på tappen men tycker den känns öppen, som innan mensen kom sist. Så hoppas äl inte är långt bort!

Bim 5/5

Då är vi lite i samma sits. Jag har fertila, trådiga flytningar nu. Imorgon åker sambon iväg på en veckas semester. Så dålig tajming =( Haft fertila flytningar typ 2 dygn - någon som vet när man kan förvänta sig äl? Det blir sex ikväll men det är sista innan äl så hoppas innerligt att äl kommer i dagarna nu
  • mixXi
    Tra3dockan skrev 2016-04-18 13:53:20 följande:

Vad jag har läst så visar ÄL stickor LH nivåerna och dagen innan ÄL är de som starkast för att sedan sjunka snabbt, så direkt när test-strecket är starkare än kontroll-strecket bör en sätta igång med liggandet om en vill pricka in ÄL.

Vad jag också har läst mig till så betyder dag 1 av fertilt sekret att ÄL troligen kommer dagen efter.

Men jag är inte säker.

Jag har fått min tid för MR bakåtflyttad  till strax innan ÄL så nu finns det inga risker alls med att prova baka bebis vid ÄL!

Hur många är det som provar att göra sitt första barn? :)

Hoppas på äl idag eller imorgon då =D Jag räknar BIM 3/5 för enkelhetens skull.

Vi försöker med ett första barn! Så spännande. Och precis fått reda på att min närmsta kompis är gravid så nu vill man ju såklart ännu mer!
  • mixXi

Känns så bra att ha sex när man har fertilt sekret. Haha.. Förstå gången för mig denna månad. =) Nu har vi gjort vad vi kan, bara vänta och se nu.

Hade dessutom igår lite ont i ena äggstocken igår. Spännande detta ju! Nästa månad införskaffar jag nog äl-stickor om det inte vill sig denna månad.

• mixXi

Ah så jobbigt när folk runtomkring en blir gravid. Man är ju såklart glad för deras skull men ens egen längtan blir ju bara starkare!

Idag hade jag minimalt med flytning. De lilla jag "fick ut" var dock trådigt. Vad tror ni, äl typ idag? Kan vi haft sån tur? =)

Sammanfattningsvis har jag alltså haft fertila flytningar söndag+måndag (mycket) + lite idag.

• mixXi
    jny1891 skrev 2016-04-21 17:37:03 följande:

Alltid skönt att ha någon/några att kunna dela en upplevelse med. Toppen att kunna ventilera saker som sambon inte är superintresserad av. Vore så kul om vi alla kunde följas åt så länge som möjligt. Och om vi alla kunde +:a vore ju ett drömscenario! :)

Känner verkligen igen det där med "som sambon inte är så intresserad av" Haha.. Noll intresse här hos min sambo. Han märker att det närmar sig äl genom att jag förför honom lite oftare än jag brukar =p

Hoppas verkligen på ett plus för så många som möjligt av oss!
  • mixXi

Alltså nu blir jag förvirrad..

Jag hade ju trådiga gele-flytningar söndag, måndag. I princip helt torr tisdag, onsdag. Idag är de trådiga flytningarna tillbaka! Har jag då inte haft äl? Typiskt liksom, sambon är bortrest. Blä. Ska nog inte hoppas för mkt denna månad =(((

• mixXi
    j1990 skrev 2016-04-22 09:08:54 följande:

Kört den här månaden med då

Hade, va jag trodde, början till äl-flytningar ons-tors med mycket molvärk. Hade sex igår i hopp om att spermierna överlever några dagar till äl. Hoppades på äl imorron, beräknat senast måndag. Men idag är det torrt och lite kladdigt! Spermierna lär inte överleva och lär inte ha äl imorgon

Fast det kan väl gå om du hade äl-flytningar igår när ni hade sex? Eller vad menar du när du säger "början till"? Jag är verkligen ingen expert men skulle inte ge upp om jag var du. Snarare så att du kanske har äl idag? Eller natten som var?! Jag håller tummarna!! =)
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-04-22 12:18:28 följande:

Vi har samma problem här tyvär. Hade äl igår 21e men inte haft sex sen den 19e. Eller ja..vi hade sex 20e och 21a men avbrutet pga han känner press. Idag försökte vi igen imorse, det gick bara inte..Blir också irriterad men försöker säga att han inte behöver känna press, försöka få han på rätt bana men han säger att de går inte, han känner att det avgörande ligger på han och då funkar inget. Sjukt frustrerande då vi kan ha missat denna månad nu pga detta och det lär ju inte bli bättre nästa gång, snarare tvärtom för pressen ökar för man vill verkligen ha de där plusset och väntan är lång mellan gångerna. Nä det blir att försöka efter jobbet idag igen och hoppas det inte är för sent. Har försökt att inte prata barn så han ska glömma att det är äl men har ju babblar sönder om det innan så han vet ju haha.. :)

Har tyvärr inget bra tips. Min sambo har generellt svårare att komma i mig även utan bebisverkstad.

Ni kanske ska testa att bara hs sex varannan dag? Dom säger ju stt man ska ha minst liks stor chans stt bli gravid då? Och då får han "vila" lite emellan. Min sambo har mkt lättare att komma om det gått någon dag eller två.

När jag läser ditt inlägg inser jag dock att jag nog inte ska prata så mycket med om det här med äl och så med sambon. Han trodde att det var störst chans att bli gravid i slutet av mensen =) Det kan han få tro så behöver han inte känna nån press sen =p
  • mixXi
    SamsonS skrev 2016-04-22 15:02:30 följande:

Vi har också det problemet, har dock haft det sen vi började försöka :( de sista 2 försöken har vi faktiskt testat med heminsemination och det går bättre. Känns lite udda, men vad tusan, vi har sex utan press när vi känner för det istället och "sköter" bebisverkstaden på annat sätt.

Hur gör ni då? *nyfiken* Håller vi på tillräckligt länge utan att lyckas kanske det kan bli ett alternativ här också
Svar på tråden BIM Maj, 2016