BIM Maj, 2016
Hoppar in här. Min mens har också kommit. Så nu har jag BIM typ 1-3 maj nånting. Väntar på äl nu =)
Hoppar in här. Min mens har också kommit. Så nu har jag BIM typ 1-3 maj nånting. Väntar på äl nu =)
Har två funderingar till er andra
1. Ni som tidigare drack en del alkohol (typ vin/öl till maten på helger) Hur gör ni med alkohol nu? Dricker som ni gjorde förut? Dricker generellt mindre hela tiden? Dricker som vanligt fram till äl och efter äl ingenting? Är lite nyfiken. Jag själv dricker generellt mindre än innan och försöker hålla mig ifrån helt och hållet från äl till mens.
2. Hur gör ni med rese-planering? Jag själv är en sån som alltid vill ha nån resa inplanerad. Men har insett nu att det kanske är dumt att planera in nån resa i vinter t.ex =p Funderar på om man ska ha en vecka öppet för sista-minuten om det skulle fungera. Man kan ju aldrig veta om man kommer va gravid eller ej samt hur man kommer må
Ps. Finns många goda alkoholfria öler på systemet som jag ofta föredrar om man nu skulle bli sugen. Alkoholfritt vin är lite sämre, speciellt rött.
Har du några äl-känningar ännu mixXi? Du är ju först på bim-listan så det kan väl inte vara så långt kvar till äl?
Jo det är klart att om det tar lång tid att bli gravid att man kanske inte vill avstå att festa på t.ex midsommar eller andra speciella tillfällen men jag tror inte det gör någon direkt skada heller. Möjligtvis att det blir lite svårare att bli gravid just den månaden. Men vi få hoppas att det gå snabbt för oss alla. Sedan blir det 9 helt vita månader men då har vi ju motivation så det räcker ;)
Hej flickor :)
Idag börjar vi jakten på äglossningen :D
Enligt min app ska den komma på onsdag nästa vecka men jag har alltid haft oregelbunden mens innan jag började med p-piller.
Spännande o se om mina beräkningar stämmer med ÄL-testerna :)
Hur gör ni för att hitta ÄL?
Har ni börjat äta folsyra?
// Veronica
Hur ser du på flytningarna? Detta har jag aldrig testat innan... Vi försöker oxå ha sex varannan dag :)
Detta är ju så seeegt! Jag vill ha äl nu eller i alla fall vara så pass nära att det finns en chans att det blir bebis av det sex man har.
Någon som närmar sig äl?
Hoppar in här nu då mensen kom idag!
Fjärde försöket. Känns som en evighet Vilket försök är ni inne på?
Ingen äl ännu (efter vad jag märkt på flytningarna) Och tveksamt om de är på g. Har lite känningar i magen och lätt ökade flytningar. På tisdag åker sambon iväg i 5 dagar.. Hmm =/ Hoppas innerligt att äl kommer innan dess!
Idag har jag börjat få fertilt sekret. Har inte riktigt lärt känna min kropp ännu efter p-pillerstoppet så vet inte riktigt när äl blir nu egentligen. Men BIM hamnar nog närmre 3/5.
Men nu blir det ligga ikväll och imorgon och sen är det bara att hålla tummarna (Eftersom sambon
åker iväg i en vecka på tisdag=/ )