• FruA78

IVF-start slutet på april/början på maj

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Nej beklagar verkligen :( Kram
  • FruA78

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

• FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-08 17:47:22 följande:
    Hm tror det var efter att jag sprutat runt 4 dagar, men det är väl individuellt när och hur man känner såklart :) hehe ja det känner jag igen, med hjärnan! Tankarna bara rullar runt där inne!

Jag tar sprutan ikväll kl 20, sedan ska jag vara på plats kl 08 på tisdag. Sen vet jag inte hur länge det tar tills de gör själva pocket. Men kanske 9-10 tiden om ja får gissa :)
    Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.
  • FruA78
    malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

Härligt grattis till ruvningen :)
  • FruA78
    grodan26 skrev 2016-05-08 00:03:54 följande:

Fortfarande ingen mens här :( 
    Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 
    Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.
    Allt känns skit. 
    Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

Håller tummarna att din mens snart. Vad stressande :(
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-08 14:15:42 följande:

Lycka till alla ni som sprutar och har ÄP nu snart!! Är det någon som vet hur man räknar ruvardagar? Jag hade återföring i fredags, var det då RD 0 eller 1? och är det oavsett om man fick tillbaka 2,3 eller 5dagars? Dålig koll här känner jag

Vad härligt att höra att du ruvar, att allt gick bra :)
  • FruA78
    Kvinna84a skrev 2016-05-08 09:28:29 följande:

Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)

Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.

Lycka till imorgon!
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-08 18:41:47 följande:
    Tack! Ja jag känner faktiskt att jag är ganska bra! :) som tagit mig så här långt!

Vad spännande jag hoppas allt går som planerat och att du på eftermiddagen är en ruvre du med! :D

Försår att du varit nervös/ och är fortfarande såklart. Brukar de inte höra av sig dagen efter ÄP och berätta hur många som blev befruktade? Eller blev det inte så för att det varit helg kanske?
    Tack så mycket!

Det är bra, känner mig också nöjd med mig själv med :) Det har varit jättejobbigt med alla sprutor men jag har tagit igenom det. Det var så jobbigt med alla sprutor att äggplocket kändes mindre jobbigt.
  • FruA78
    malre skrev 2016-05-08 19:40:43 följande:

Blir det inte återföring dag 5 om många blev befruktade? De kanske inte kör långtidsodling?

Håller tummarna!!

Tack så mycket!

Jag läste precis lappen jag fick med mig hem där står det att det blir återförning måndag kl 14.00. Men att kliniken återför på dag 2,3 och 5 och om det blir någon ändring än dag 3 kommer de att ringa.
  • FruA78

Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.

Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj