• FruA78

IVF-start slutet på april/början på maj

Marre22 skrev 2016-05-09 17:21:02 följande:
    Grattis till ruvarstatus eller vad man ska säga!

Vad var det som gjorde ont?

Jag har en jättekänslig livmodertapp som skriker när man försöker gå in med något där, så jag är också orolig för insättning...
    Tack så mycket!

Jag har också jättekänslig livmodertapp. Det var så att hon inte fick in kateter först och jag började krampa men sedan när den väl var inne så gjorde det mindre ont. Du behöver inte vara orolig, det var under en kort period och det kommer du att klara av :) De sa att de inte brukar göra ont , men det gäller tydligen inte alla. Läkaren sa att om vi behöver göra om det igen så ska jag säga till innan för det finns en mindre kateter att använda. Säg till läkaren innan att de ska använda den mindre katetern.
  • FruA78

Oj vad det har hänt mycket här i tråden. Håller tummarna för er som ruvar och er andra som väntar på äggplock och återförning. Ni alla är så grymt starka :) Hoppas på många fina plus här i tråden.

Jag är på ruvardag 4 med en tredagars embryo. Tiden går rätt så långsamt, har testdag den 25/5 men tänker testa den 22/5 skönare att ha det gjort på helgen. Har alltid plussat 4 dagar innan bim så det lär vara positivt på söndag om vi har lyckats.

• FruA78
    grodan26 skrev 2016-05-13 15:22:09 följande:
    Vilken dos Bemfola tar du? Inte hört så många som får just den. Jag är på sprutdag 5 idag, började få ont i äggstockarna redan dag 2 men annars har jag inte märkt nåt alls. Hur mår du nu? 
    Jag tog också bemfola och hade dosen 220 och tog samma dos under hela behandlingen. För mig började det kännas först på dag 4.
  • FruA78
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-13 15:56:39 följande:
    Lustigt att vi får så olika doser. Är det era första IFV:er grodan26 och FruA78? Vet inte vad de olika doserna beror på? Cykellängd? Vikt? Tidigare erfarenhet från IVF? Min cykellängd är 26 dagar och jag är normalviktig (160 cm å 58 kg)...
    Det är vårt första ivf försök. Jag tror att jag fick börja en högre dos än er pga min ålder, jag är 38 år. Är också normalviktig. Tog bemfola i 10 dagar och orgalutran i 6 dagar.
  • FruA78
    Marre22 skrev 2016-05-16 13:04:31 följande:
    Låter konstigt att du inte fått ta något.

Blodprovet mäter Östradiol om jag inte är ute och cyklar och det tillsammans med VUL ger en indikation på hur man svarar på stimuleringen.

Och så minskar/ökar man dosen.
    Jag fick inte heller ta något blodprov utan bara två vul innan det blev äggplock. Så klinkerna verka göra olika.
  • FruA78
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller tummarna att det är guldembryot som ni har. Vilket landsting tillhör du?
  • FruA78
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Åh så underbart! Stort grattis :) Hoppas också på fina plus nu för oss andra.
  • FruA78
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-17 16:15:47 följande:

Sprutdag 7: VUL och blodprov idag. Hade fina blåsor på varje äggstock (mellan 10-15 mm). läkaren räknade inte så noga men själv såg jag åtminstone 5 stycken på ena och 7 på andra så jag hoppas det finns lite fina ägg att skörda på fredag då äggplocket ska göras. Tar Ovitrelle imorgon kväll. Ska bli skönt när plocket är över så man slipper stressa över det, men å andra sidan går man ju in i en ny fas då där jag kommer va orolig för antalet ägg, befruktas något, får jag något tillbaka etc. Ja det här med IVF känns som en ständig oro för det mesta...

Lycka till på fredag!
  • FruA78
    S1981 skrev 2016-05-19 15:12:50 följande:

Mitt enda lilla befruktade ägg (7 celler i morse) har fått en ny bostad i min livmoder (så vackert namn). Jag är alltså nu ruvande med testdag 3/6!

Grattis till ruvandet :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Nej jäkla skit också :( Förstår att du är ledsen, säger som de andra sjukskriv dig och låt er vara ledsna. Stor kram
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-05-19 17:24:50 följande:
    Usch vad tråkigt! Jag vet, grät också hela dagen igår. Jag var hemma, klarade inte att gå ut. Ta en sjukdag och gråt ut. Jag har börjat nyorientera mig nu, det går inte annars. Jag är fortfarande ledsen men jag måste liksom hantera detta konstruktivt på något sätt för att inte deppa ner mig totalt så jag har beställt massa bäbisfrämjande vitaminer (för typ 800kr..), planerat träningsdejter med vänner och tittat på mysiga weekends. Allt tar lite emot, vi ville ju så mycket, men måste se framåt. Unna dig lite tid, gör saker du tycker om, var ute i solen.  

En dag, snart, är det vår tur Hjärta
    Verkligen ledsen att det inte fungerade denna gång :( Men vad bra att du har strategier och försöker göra saker som du mår bra av. Stor kram.
  • FruA78
    finee skrev 2016-05-19 18:29:14 följande:

Jag var såå nervös i förmiddags när jag väntade från samtalet från kliniken angående hur det gått med befruktningen. Gick som på nålar! Men till sist så ringde de och meddelade att fem av sju hade blivit befruktade Blev så glad!! Så nu tänker de långtidsodla alla till dag fem som är på måndag. ET blir på måndag efter lunchtid! Så spännande!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får till frysen också. Men tror kanske inte det, läste någanstans att ca 1-2 blastocyster av 5 är så pass bra att de klarar ET eller frys. Så OM jag har sån tur att det blir till frysen så blir det bara nog någon enstaka.

Förresten - ni som gjory ET: hur lång tid tar det? Ska man ha sin partner med? Har inte fått någon info alls.

Åh så bra att många blivit befruktade. Hoppas på många fina blastocyster nu. Det gick rätt så fort ca 30 minuter men då fick vi en tidigare tid eftersom paret innan var sena. Vet inte om partnern måste vara med, hade med min man. Fick se embryot på en skärm innan de återförde den :)
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-21 12:28:38 följande:
    Ja precis, vi fick fem. Men när de ringde dagen efter så var det fyra, så en var lite seg. Så antagligen tog de beslutet om korttidsodling när de bara var fyra befruktade. Sedan kom en liten kämpe till! :) så det var nog den anledningen till att det blev dag tre för mig.
    Ja de verkar göra olika hur många dagar de odlar. Vi hade 9 befruktade och de bestämde redan innan att återförningen skulle ske på dag 3. Så en blev insatt dag 3 och 7 odlades vidare till blastocyster. Fick 5 till frysen, så det var otroligt bra med tanke på min ålder. Jag tror att de valde dag tre för mig eftersom de var vårt första ivf försök och att jag är 38 år.

Jag är på ruvardag 12 idag, bim idag och än ingen mens. Vet att Lutinus kan hålla borta mensen. Ska testa imorgon om jag vågar.
  • FruA78
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-21 13:11:54 följande:
    Dagen efter äggplock, rätt öm i äggstockar/livmoder-känns i varje steg jag tar- uthärdligt men glad att det är helg så att jag kan va hemma å inte behöver jobba! Men kan ju inte sluta tänka på hur det går där borta i labbet, blev det några befruktningar under natten, är jag mamma till några embryon nu? Ovissheten är outhärdlig... Tack för att du håller tummarna för mig finee!
    Jag förstår jag hade också äggplock på fredag och insättning på måndag. Hela helgen var en pina eftersom jag inte hade någon aning om hur många som blivit befruktade/mogna. Var nervös enda tills en timme innan insättning, tänkte att nu är det för sent att ringa. Men det gick jättebra och insättning blev det :) Håller tummarna att ni har ett fint embryo att sätta in och även några till frysen.
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-05-21 13:40:22 följande:
    Ja vilket bra resultat ni fick :) Grattis till det, men vi hoppas såklart på att ni inte behöver använda de frysta på ett långt tag!

Gud vilken spänning, jag känner en sån oro och rädsla nu. Hur ska det gå... vilken dag har du test dag? Önskar dig lycka till med testet, hoppas det visar plus.
    Tack detsamma hoppas att våra eskimåer kan användas till syskonförsök.

Jag har testdag på onsdag egentligen. Men vill inte börja blöda på jobbet så därför vill jag testa imorgon. Känner mig inte så gravid så jag har inte så stort hopp. Har varit gravid tidigare och nu känns det inte så. Men jag ger inte upp hoppet än. Håller tummarna för dig, när har du testdag?
  • FruA78

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

• FruA78

Blev gravid i maj men slutade i missfall i vecka 10 igen. Tredje missfallet i rad, hjärtat slog även denna gång men efter en vecka så hade hjärtat slutat slå. Har gjort en missfallsutredning som precis är klar, hittade inga fel alls. Så vi är oförklarligt barnlösa och fått oförklarliga upprepade missfall. Fick 5 blastocyster till frysen, så första FET blir i slutet av september.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj