• FruA78

IVF-start slutet på april/början på maj

provi87 skrev 2016-04-25 06:55:22 följande:

FruA78 - Vad skönt att första sprutan gick bra! Jag är också himla rädd så min man har fått ge mig sprutorna och det funkar okej. Han är lite för snäll bara så han låter mig vela länge innan han sticker vilket bygger upp massa hemska tankar om hur ont det gör.

Idag är det sprutdag fem och vi ska börja med spruta nr 2. Gonal-f har varit helt okej ändå men nästa (orgalutan) ska ju vara värre. Ser inte fram emot ikväll.. 

Ja andra sprutan gick mindre bra idag. Det gjorde ont och började blöda men jag har upplevt tidigare att den sidan gör mer ont. Men som du säger är jag mer rädd för orgalutran. Hoppas att det går bra för dig ikväll. Grymt jobbat än så länge. Okej låter jobbigt med att hinna vela, jag hinner inte det min man sticker på än gång utan att fråga. Kram
  • FruA78
    Marre22 skrev 2016-04-24 08:31:21 följande:

FruA78 - förstår hur du känner! Sedan vi tog beslutet om IVF så har det varit rejäla känslostormar för mig också. Spännande och skönt att ha en plan, men nervöst och oroligt för man faktiskt inte vet vad man ger sig in på.

Men man får försöka ta ett steg i taget och försöka inte se så långt fram. Lycka till med sprutorna, jag har också sagt åt min sambo att det är han som får sköta sprutandet!

Det låter dom en bra ide att försöka ta ett steg i taget. Min man får också sköta sprutorna. Han skulle egentligen bort med jobbet i 2 dygn men han bokade av det.
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-24 18:17:11 följande:

Är så avis på er som är igång ;) men jag unnar er verkligen det! Men jag vill också komma igång.

För mig har de senaste dagarna varit mycket påfrestande, en väntan som sträcker sig från morgon till kväll dag för dag. Börjar känna mig utmattad nu, jobb imorgon och känner mig för trött för det. Men samtidigt bra för då går nog tiden fortare.

Ja förhoppningsvis kommer mensen i alla fall på tisdag, om den håller sig till schemat vill säga.

Nu är du också snart igång :) Kram
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:

Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)

Härligt att du får börja nu :)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-26 18:54:00 följande:

Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..

Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?

Orgalutran ska tas i magen också. Fy ser inte fram emot den sprutan :(

Tänker att vi hade fått startat istället på dag 3 om de trodde att äggplock skulle ske på torsdag. Så tänker jag men vet inte hur våra kliniker tänker men jag tror att de har koll :)
  • FruA78

Ikväll blir det första gången med orgalutran. Har ni något bra tips? Jag köpte Emlaplåster idag, har aldrig prövat det. Någon som prövat? Den första sprutan bemfola går bra men den nålen är tunn.

Just nu är ångest på högsta nivå är otroligt spruträdd. Fy det är dags om en timme.

• FruA78
    Harvester skrev 2016-04-28 18:41:00 följande:

Inget att vara rädd för, gör lite ont några minuter och sen är det över. Mkt värre att föda ut ungen sen ;) Räkna dock med öm buk i ett par dar efter så planera inte in nån fysisk aktivitet..

Har inte hört ngt från kliniken idag så jag antar att det hittills går enligt planen..

Tack :)

Hur går det för dig? Har du återförening imorgon?
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-04-28 19:14:41 följande:
    Hur har det gått? Mitt tips är att inte vara långsam! Skjut in den fort, känns mkt mindre. Väldigt svårt att göra på sig själv men min man har lärt sig. Jag har tagit tre orgalutran-sprutor nu, känns mindre för var gång!
    Det gick bra :) Det är min man som tar sprutorna på mig med och han stack fort. Tog bedövningsplåster på en timme innan så det gjorde inte så ont. Tack för rådet. Imorgon blir det ett första ultraljud så ett steg närmare nu :)

Härligt att höra det går bättre och bättre med sprutan. Vet du när äggplock blir för din del?
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-04-28 20:09:43 följande:
    Nej, var på ultraljud i onsdags och ska på ett till imorgon. Antar måndag. Vill så gärna slippa sprutorna så jag liksom längtar efter äggplocket haha
    Okej hoppas att det snart blir äggplock. Förstår att du vill slippa sprutorna, det vill jag med. Håller tummarna att ultraljudet går bra imorgon.
  • FruA78
    Marre22 skrev 2016-04-28 20:15:25 följande:
    Var fick du tag i bedövningsplåster?
    På Apoteket, Emlaplåster heter det. Använde plåstret för första gången idag och är på sprutdag 5 idag.
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj