• daisy80

IVF-start slutet på april/början på maj

provi87 skrev 2016-05-03 17:28:34 följande:
    Vad skönt att det gick så bra!! Imorgon kommer du nog inte känna mycket, det gör inte jag. Spännande att de berättar imorgon, det har ju inte jag fått veta, det hinner de väl inte på Sahlgrenska.
    Grattis till 9 ägg det är ju toppen! Hoppas många blir befruktade nu så du slipper göra fler plock :)  
    Tack, ja skönt att det är avklarat! Magen har varit rätt öm hela kvällen. Vad bra att du inte kände så mycket dagen efter, hoppas på samma för mig. Har du återföring imorgon nudå?? Spännande!! 
  • daisy80

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

• daisy80
    stajlish skrev 2016-05-05 00:03:17 följande:
    Grattis till tre ägg! Förstår att du blev besviken, vet känslan.. vi fick bara ett till ET och ett till frysen. Men man får försöka tänka att det bara behövs ett enda för o få en bebis! Sen är de klart man gärna vill ha till frysen för att slippa göra om allt om det inte funkar på första såklart! Ja, vi får verkligen hoppas att de tre ni fått är riktiga guldägg! :)
    Tack! Ja guldägg är en eftertraktad vara :) Och det är väl viktigare med kvalitet än kvantitet egentligen. Ja att få nåt till frysen vore så oerhört skönt rent mentalt, att veta att det finns en liten chans att slippa göra om hela processen.. men just nu är jag mest mån om att bara få in mitt lilla embryo imorgon, det känns ändå viktigast av allt just nu. Hoppas det går bra för dig med sprayandet och nedregleringen! 
  • daisy80
    halfmoon skrev 2016-05-05 12:57:49 följande:
    Grattis till tre fina ägg, hoppas att du får en tillbaka och två till frysen! Förstår att det är en besvikelse att bara tre blev befruktade men förhoppningsvis räcker de ju gott och väl!
    Tack, ja det vore ju ett drömscenario med två till frysen. Hoppet finns såklart, det får man aldrig ge upp :)
  • daisy80
    finee skrev 2016-05-05 08:56:44 följande:
    Ja, visst, det är massa moment som ska gå i lås. Under stimuleringen har man ju lite mer insikt i de olika momenten, men efter insättning så vet man ju ingenting om hur det fortsätter delas, inplanteras osv.

Sännande med äggplock på tisdag Kaosart! Det går framåt :) Det är väl ett bra tecken att de sänker din dos? Det måste ju betyda att du inte är så svårstimulerad, vilket väl är positivt har jag för mig?
    daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

Håller tummarna för din lilla trio nu! Men förstår att du förväntade dig fler befruktningar, man har ju så mycket hopp :) Och visst är det påfrestande psykiskt allt detta. Kram och hoppas du mår lite bättre idag.
    Tack för att du håller på min lilla trio, känns fint att säga så, "min lilla trio" hihi :) 
    Skönt för dig att mensen kommit, och att du kommer igång nu! Nu är det nära!! 
  • daisy80
    provi87 skrev 2016-05-05 06:44:39 följande:
    Precis så kände jag också! Jättebesviken, trodde många ägg skulle betyda mycket i frysen. IVF har visat sitt fula ansikte, att det skulle kännas såhär omöjligt alltså. Jag har pratat med magen som en psyksjuk hela kvällen igår typ "nu måste du stanna där för mamma vill inte ta sprutor mer". 
    Men vi hoppas såklart att du får två i frysen, om de ser fina ut nu så kanske det går vägen (mina hade börjat dela sig konstigt direkt) och två i frysen är väldigt bra.

Ja alltså verkligheten kommer verkligen ikapp här? Jag är också sådär, tänker på mina små embryon på sjukhuset som om de vore små individer. Tror nog det är bra att du pratar med magen för att "bonda" lite, jag tänker att det kanske är större chans att den stannar kvar då, på nåt konstigt sätt :-P Nu hoppas vi verkligen att du fått tillbaka ett superfint livskraftigt litet frö i magen. Jag har återföring imorgon. 
  • daisy80

Tack goa ni för ert stöd och pepp inför min återföring imorgon, det betyder mycket!! Jag hoppas guldägget ligger där och väntar nu!

Angående lutinus så började jag med det idag, två dagar efter äggplocket är rutin på min klinik. Hade lite ömma bröst redan innan, vet inte om ovitrellen har suttit i fortfarande, men nu ett antal timmar efter första lutinus har jag sjuuukt ömma bröst. Dessutom har jag fortfarande lite brunaktiga flytningar efter äggplocket, någon mer som haft det fortfarande två dagar efteråt?

• daisy80

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

• daisy80

bra där! Jag jobbar en del kvällar till 22 och fick ta med ovitrellen-sprutan till jobbet för den skulle tas kl 21 och dessutom ligga i kylen.. Lite smusslande så gick det bra! Och på Valborg var vi ute o kollade brasa osv, då tog jag med orgalutranen och smög in på en gata på stan, sambon spejade så ingen skulle se att jag stod där som nån sprutnarkoman i en gränd haha

finee skrev 2016-05-07 15:23:38 följande:

Jaha mina vänner, hur har ni det i värmen? Själv ska jag på (för mig alkoholfri) grillfest och har bäddat in menopuren i en vadderad läkerolask My precious..! Kommer lägga den i ett trångt fack i handväskan och se till att INTE skaka handväskan. Sen får jag väl smyga ifrån vid 22-tiden och injicera lite diskret :) hehe.

Hur gör ni? Törs nu spruta hemifrån? Eller vill ni helst vara i hemmets lugna vrå? Trevlig lördag!

• daisy80

Lycka till alla ni som sprutar och har ÄP nu snart!! Är det någon som vet hur man räknar ruvardagar? Jag hade återföring i fredags, var det då RD 0 eller 1? och är det oavsett om man fick tillbaka 2,3 eller 5dagars? Dålig koll här känner jag

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj