• daisy80

IVF-start slutet på april/början på maj

Tack för info!

Och grattis till ruvningen!! Jag känner mig också lycklig över att äntligen få ruva. Jag fick tillbaka ett 3 dagars i förrgår. Nu håller vi tummarna <3

malre skrev 2016-05-08 14:29:50 följande:

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

• daisy80

Lycka till imorgon!! Härligt att få bli ruvare :) jag fick också återföring på dag 3. Håller tummarna att allt kommer gå strålande!

FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

• daisy80
    KaosArt skrev 2016-05-10 17:45:04 följande:

Hej, alla. Känns som att jag missat en del här inne när jag varit "borta".

Har haft en riktigt jobbig dag idag. Sov jätte dåligt i natt och var så orolig och nervös i morse att ja mådde illa och knappt kunde äta frukost. Kom till kliniken och började böla direkt, fick lugnande men de hjälpte inte så jätte mycket. 

Sen blev det äggplock, bedövningen man får föst gjorde verkligen jätte ont. Sköterskan fick ge mig mer och mer smärtstillande för jag hade så ont. När de väl började med själva äggplocket gick det bättre, fortfarande jätte ont men hanterbart nu.

Fick ut 6 ägg, och det känns ganska ok. Spermaprovet såg mycket bra ut. Så när allt var klart och vi var påväg hem så kände jag mig så lättad. Allt det jobbigaste skulle vara över, sprutorna som jag haft så jobbigt med var klart och ÄP var klart. inget med smärtsamt kvar. trodde jag.....

Så ringer sköterskan och säger att värdena från mitt blodprov var lite höga. Och det innebär att jag måste ta ytterligare en spruta och en annan tablett varje dag i minst tre veckor till! Jag hatar det här! Det är verkligen skit med mig nu! Jag vill inte ta mer sprutor...

Så jävla ironiskt att riskera överstimulering med 6 ägg som resultat.
    Känns om att min kropp motarbetar mig hela tiden.
    Om inte detta går vägen nu och jag hat gjort allt detta i onödan så vet jag fan inte hur jag kommer att reagera....

Förstår att det känns jobbigt. Men du kommer klara det!! Det kommer vara värt det i slutändan! Det känns som att vi som håller på med IVF, med dess upp-och nergångar, verkligen går genom eld och vatten för att få hålla i våra små bebisar en dag. Allt kommer vara värt det. De som blir gravida utan ansträngning kommer aldrig förstå vad vi går igenom. . . Håller tummarna för dig att du får flera fina befruktade ägg! <3
  • daisy80

Grävde fram listan. Ni nya kan lägga till er själva, och kanske dags för flera av oss att uppdatera läget litegrann! Kopiera och klistra in i nytt meddelande.

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4. 

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4 

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4. 

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet 

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5. 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj. 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan. 

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj???? 

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll. 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-11 20:29:27 följande:

Vad roligt att vi är fyra stycken som redan har testdatum spikat! Och fler lär spikas i veckan. Det borde finnas några graviditeter här :))) Så spännande!
    Jag är på ruvardag 7 och känner absolut ingenting. Fortfarande svullen och ömma bröst, vågar inte väga mig borde vara typ +5kg sen sprutstart.. 

Jaa jättekul att vi är flera ruvare redan, och fler blir det snart! Jag är på ruvardag 5 och känner inte heller nåt speciellt, öm i brösten men det är väl pga lutinus tror jag. Dessutom har jag fått en pigmentfläck i pannan! Googlade på det idag och det stod att det är vanligt att man får det vid graviditet och vid intag av progesteron.. och det syns tydligare när man fått sol på sig, vilket det ju blivit en del av senaste dagarna. Någon mer som råkat ut för detta eller hört talas om det? Nåja, några fläckar kan jag stå ut med om det innebär nåt positivt i slutändan :) 
  • daisy80

Grattis till 9 ägg, det fick jag också :) och skönt att det inte gjorde så ont. När får ni reda på hur många som blivit befruktade? Håller tummarna på ett bra antal!

halfmoon skrev 2016-05-12 16:39:54 följande:

Pesa och äggplock gjort. Hittades rörliga spermier och vi fick ut 9 ägg. Hoppas på att några ägg blir befruktade och att vi får ett tillbaka men försöker hålla förväntningarna nere.

Äggplocket var inte alls så hemskt som jag föreställt mig utan helt okej och personalen var jättegoa! Jag tycker äggledarspolningen var sju resor värre (och då hade jag ändå passage). :)

• daisy80

Grattis och välkommen till ruvargänget! Vad bra att delningen verkade ha gått bra, fick ni veta hur många celler embryona bestod av?

Kvinna84a skrev 2016-05-12 16:22:35 följande:

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

• daisy80

Jag fick också 8-celligt tillbaka på dag 3 (dock bara ett). Är på RD 6 idag. Tror det är det "normala" , att det är 8 celler på dag 3. Vi håller tummarna!

Kvinna84a skrev 2016-05-12 17:41:33 följande:

Tack :)

8celler idag på dag3.. Ditt/dina?

• daisy80
    finee skrev 2016-05-13 14:06:53 följande:

Närärdetvårtur - Ja, antingen oroar man sig för att man känner för mycket eller så för att man känner för lite!

Nu har jag varit på VUL. Gick bättre än jag trodde, var ju så orolig för att de skulle vilja avbryta pga risk för överstimulering eftersom mitt östradiol låg fyra gånger så högt än det skulle. Men allt såg bra och fint ut. Äggplock blir på onsdag Sååå nervöst ocv spännande!!

Hur går det för er andra? Hur känns det för er som ruvar? Någon som börjar tjuvtesta snart

Kaosart - tänker på dig idag och hoppas att det går bra för dig med återföringen

Härligt med ÄP på onsdag! Håller tummarna för fina ägg! 
    Jag är på RD 7 idag och har testdag nästa helg, kommer nog inte testa innan tror jag. Inatt vaknade jag och hade lite värk som liknade mensvärk, i svanken där jag brukar ha mensvärk. Men nu känns det inget särskilt. Bara till att vänta
  • daisy80

Ja vad skönt att ni får komma igång snart igen. Det är ju lite olika det där, för mig var det 13 dagar från mensens första dag till ET.

Harvester skrev 2016-05-14 20:08:28 följande:

Tanken är att jag ska börja nästa behandling på nästa mens första dag (antar att det då blir "korta protokollet"?). Har precis gjort "långa" men fick inget bra embryo att sätta tillbaka som ni kanske läst (börjar ju bli många härinne, kul!).

Undrar ungefär hur länge det dröjer från början på behandling till återinförande med korta protokollet? Har bokat en stuga på Öland fr.o.m. 3/7 och hade nu blödningen efter behandling 7/5. Nästa mens borde då komma typ 5-7/6. Hinner jag med allt innan jag reser bort då?

Brukar man få förlängt intervall till första "normala" mensen efter behandling?

• daisy80

Grattis till ruvningen! Visst är det skönt att äntligen få ruva efter all väntan!

Vi har också "döpt" våran lilla därinne, och hoppas och längtar och pratar om och med den ofta. Jag tänker precis som du att det är ingen idé att försöka skydda sig från en eventuell besvikelse, man skulle ju bli tokledsen ändå om det inte lyckades. Så vi kör också på det positiva spåret, gläds och njuter av att vara "gravid". Håller tummarna för oss!!

KaosArt skrev 2016-05-13 20:00:48 följande:

Här har det hänt en del under dagen! =) Vi har alltså två äggplock nästa vecka här inne. Kul, spännande att så många börjar komma en bit in i det hela!

Nu är jag också en ruvare! =D=D Känner mig så glad, känns så skönt att känna så. Och nu har jag bestämt mig för att hoppas och tro så mycket jag vill. Vet att jag ändå kommer att bli ledsen och besviken om det inte går vägen, men just nu känns det så bra så nu ska jag hålla fast vi det!

Dock var det inte helt klart med att jag skulle få tillbaka idag. Jag är ju lite överstimulerad och mitt blodvärde var högt så Staffan var inte säker på att han ville sätta tillbaka. Men efter att att han undersökt mig och sett att jag inte hade så mycket vätska i magen och att jag ändå mår hyfsat bra, så fick vi göra det ändå! =) Blev så besviken när vi fick höra att de kanske inte skulle gå, då innebär det ju att vi skulle fått vänta till efter sommaren. Så nu är jag glad!

Fick också veta att alla våra 6 ägg var mogna och att alla egentligen blev befruktade, dock blev ett ägg befruktat med tre spermier. Så de fick kasseras. Men sedan blev det tydligen fem som blev bra, en hade varit lite seg bara. Så nu ska de odla de andra fyra vidare till 5 eller 6 dagar. Så hoppas de klarar sig! 

Fick tillbaka ett 8 celligt litet embryo, vi gav den lille ett arbetsnamn : ministrumpan! (sambon kallar mig lillstrumpa) =) tror vi har fäst oss lite väl mycket redan, lite farligt jag vet. Men jag kan inte hjälpa det! Vill ju så gärna!

• daisy80

Så trist med blödningar. Men är du säker på att det är kört? Som vi alla vet så är det ju väldigt vanligt med blödningar i början av grav. Har det fortsatt?

Behöver inte betyda nåt dåligt! Håller tummarna för dig!

malre skrev 2016-05-15 12:07:35 följande:

Jag känner ingen mig. Men jag vaknade tyvärr med lite småblödningar idag. De har fortsatt så det är väl kört den här gången också. Även om embryot var rena 'skolboks exemplar' bröt ihop och grät imorse. Varför kan det inte ta sig?! Tredje gången vi får tillbaka en fin blastocyst men det vill inte. Börjar tro stt vi har fel de inte kan hitta :(

Lycka till ni andra dom ruvar/ska ruva! Hoppas att vi inte ses i nån annan tråd framöver.

Kram

• daisy80

Ja nog är det spännande alltid, och ganska läskigt! Jag är på RD 9 idag och mår bra, men börjar komma läskigt nära nu allting... jag som inte tänkt tjuvtesta förrän min testdag 21/5, sa till sambon imorse: ska vi inte ta ett test idag?? Och han vill gärna om jag vill. Men sen ångrade jag mig, tycker det känns sjukt läskigt att testa och skulle gärna slippa det helt.. Huu mycket blandade känslor här!

provi87 skrev 2016-05-15 10:08:29 följande:

Ruvardag 11 för mig! Det är otroligt spännande allting; vakna, gå på toa, för att se om det finns blod. Varje kväll googlar jag på kommande ruvardag och hittar alltid de som får mens då och känner mig glad att det inte hänt nåt än, men det kan ändras så fort, varje timma är spännande nu. Och vad jobbigt detta är! Vågar inte testa innan testdagen (tors), vill ha ett sanningsenligt svar.

Hur går det för er andra som ruvar?? 

• daisy80

Ja precis, vad är värst, blödning eller minus... Får hoppas vi slipper båda! RD 1 är dagen efter ET. Och det där med bim vete 17, har funderat lite på det, men om man kommer blöda så blir det ju ingen vanlig mens utan en bortfallsblödning, så jag vet faktiskt inte riktigt hur man ska tänka kring det där med bim. Är det kanske någon annan här som har koll på det?

Och ja, jag har också hört att lutinus kan håll en blödning borta, klurigt detta!

KaosArt skrev 2016-05-15 14:05:22 följande:

Jaa jag funderar lite i banorna, kommer det vara jobbigast att upptäcka att man blöder eller att få minus på stickan. Jätte svårt val tycker jag. Man samtidigt kan väl lutinus påverka så att mensen inte kommer? Jag har hört det i alla fall.

Räknar du bim två veckor från ÄP dagen?

Hur räknas ruvdagarna? Är ET dag 1 eller?

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-17 12:27:18 följande:

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

Gaaah, jag förstår precis hur du känner! jag är på RD 11 och börjar bli ordentligt nervös. Känns som jag inte kommer våga testa till helgen.. men klart jag kommer göra det. Men som du skriver, man vill ju ha kvar hoppet. Jag har än så länge inte haft några blödningar eller flytningar, däremot har det börjat streta i livmodern idag. Började på dagen på jobbet, och nu på kvällen känns det mer. Det är liksom en brännande/svidande känsla. Vet inte vad jag ska tro, brukar känna så innan mens ibland. Bara att hoppas på att det är något positivt. När tänker du testa? Väntar du till TD? Hoppas på fina besked för oss <3
  • daisy80

Grattis till plusset malre! sååå härligt!!  
    Kram till er alla starka, kämpande tjejer! Blir ofta rörd till tårar av er, ingen förstår ens känslor bättre än ni. Kastandet mellan hopp och förtvivlan. Hela tiden nya orosmoment, efter att man klarat ett delmål. Hoppas och ber innerligt för att vi alla ska få uppleva våra små oändligt efterlängtade bebisar <3

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-18 10:00:35 följande:
    Tack snälla ja det låter vettigt att tänka så, ska försöka :) Läste i en tabell att om vi gör 6st försök så är chansen att lyckas 90% och det är ju bra odds ändå, bara man orkar fortsätta. Ska ta sommaren att återhämta och tänka bort IVF-karusellen lite innan vi kör igen. Hoppas inte vi ses i IVF-tråden för september, utan att ni är gravida då :D 
    Ledsen för din skull provi87, förstår verkligen besvikelsen. Men som du säger, det finns fler försök kvar och chanserna är väldigt stora att lyckas! 
  • daisy80

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

• daisy80

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-19 17:24:50 följande:
    Usch vad tråkigt! Jag vet, grät också hela dagen igår. Jag var hemma, klarade inte att gå ut. Ta en sjukdag och gråt ut. Jag har börjat nyorientera mig nu, det går inte annars. Jag är fortfarande ledsen men jag måste liksom hantera detta konstruktivt på något sätt för att inte deppa ner mig totalt så jag har beställt massa bäbisfrämjande vitaminer (för typ 800kr..), planerat träningsdejter med vänner och tittat på mysiga weekends. Allt tar lite emot, vi ville ju så mycket, men måste se framåt. Unna dig lite tid, gör saker du tycker om, var ute i solen.  

En dag, snart, är det vår tur Hjärta
    Ja usch, stackars oss! Man undrar hur många tårar det finns egentligen.. Svårt att tro att man ska kunna leva och må normalt i sommar, men det blir väl bättre såsmåningom hoppas jag. Denna väntan på IVF var olidlig, och nu blir det mera väntan igen, mycket mera.. Det är bara att försöka stå ut. Vi ska nog också boka en resa nånstans, ha något att se fram emot. Just nu vill jag bara sova, är helt tung i huvudet av all gråt. Tittar också på alternativa metoder, och går redan hos en jättebra kinesolog/akupunktör, så nu ska jag låta honom gå "all in" och hoppas på att han kan göra underverk, som han påstår att han kan  
    En vacker dag blir det våran tur <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj