• daisy80

IVF-start slutet på april/början på maj

Nej jag har UL enbart (idag kl 12), de har inte sagt något om blodprov. Får väl se om det tas i samband, men det verkar kanske onödigt iofs? Lycka till för dig, snart får du också komma igång!

Emmahedblom skrev 2016-04-28 17:43:09 följande:

Tackar!:)

Okej, spännande! Har du först blodprov och sen UL för att se hur äggblåsorna växer? Så ser min plan ut iaf! Tycker inte orgalutran sprutan såg så trevlig nu, men vad ska man göra?:)

• daisy80

Vad kul! Jag har ÄP på tisdag, så då ligger vi väldigt lika! Jag hade idag 10 äggblåsor som var rätt stora, och sen flera mindre som ska få växa på sig några dagar till. Ja nu ska det bli många graviditeter i denna tråden framöver! Känner precis som du, att även om äggplocket kanske inte blir nån skön upplevelse, så är det ändå så skönt att det äntligen händer.

provi87 skrev 2016-04-29 21:00:38 följande:

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 

De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

• daisy80

Tack, och stort lycka till själv! Du måste skriva här på måndag och berätta hur det gick! :) ja minst 8 håller vi tummarna för!

provi87 skrev 2016-04-30 09:05:42 följande:

Ja då ligger vi lika i tid och antal ägg också, vad spännande! Ska bli så kul att se hur många ägg som finns, vågar man hoppas på 8 iallafall? :) Stort lycka till på tisdag!! 

• daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-30 09:13:59 följande:
    Stirra er inte för blinda på antalet äggblåsor. Klart man kan hoppas, men det är viktigt att vara medveten om att antalet blåsor inte är lika med antalet ägg. Den gången jag hade flest blåsor på ultraljudet fick jag ut minst antal ägg. Väldigt många tomma blåsor.
    Men håller tummarna för er båda och många fina ägg
    Tack för tummarna! ja det är nog bra att vara realistisk i detta läge, och bara försöka ta det som det kommer. 
  • daisy80

Åå grattis till 11 ägg!! Vad skönt att allt gick så bra!! Har idag börjat bli lite nervös inför mitt äggplock imorgon, så det kändes skönt att läsa ditt inlägg och att du inte tyckte det var så farligt som du trott.

Vad spännande, får du veta imorgon hur många som blivit befruktade? Håller tummarna på många!

provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

• daisy80

Jag har ju äggplock imorgon tisdag, och när jag var på vul i fredags lät de ganska säkra på att jag får återföring på fredag, alltså dag 3. Det är nog stängt på torsdag som är en röd dag. Dag 5 blir ju på söndag för mig, och tror inte det görs då heller...Vet inte om någon hört talas om någon som fått ET på dag 6? Hursomhelst, jag tror dag 3 blir jättebra!

FruA78 skrev 2016-05-02 13:56:23 följande:

Idag var vi på vårt andra ultraljud och det blir tyvärr äggplock på fredag istället för onsdag. Så två dagar till med orgalutran :( Ev. insättning på måndag. Är det fler som har insättning på dag 3?

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-02 16:31:41 följande:
    Nej, de sa att de inte vet det förrän onsdag, och är det problem ringer de innan 12 på onsdag (ska dit 15 för återföring). 

Var inte nervös! Det var verkligen ingen fara. Du kan be om lugnande, det var jättebra för mig (iallafall det lugnande som jag fick under ingreppet i armen, tabletten innan hjälpte inte supermycket), somnade nästan under ingreppet! Jag fick ligga på en varm grej och fick en varm kudde på magen och det var nästan mysigt haha, de hade lustgas där inne också men det behövdes inte. Och plötsligt var det över, hur enkelt som helst. En väldigt positiv upplevelse gentemot det jag hittat på i mitt huvud :)

Hoppas du får samma upplevelse som jag och berätta gärna imorgon!

Å vad skönt att höra. Jag hoppas verkligen jag får en positiv upplevelse imorgon också :) Ja jag skriver och rapporterar imorgon! 
  • daisy80
    finee skrev 2016-05-02 17:39:51 följande:
    Åh, vad härligt att du kommit igång med nästa steg! Spännande med vul på omsdag, då får du mer info om hur det fortskrider :) Förstår att du är spänd inför allt väntande. Imorse när jag vaknande tänkte jag det första jag gjorde att det här är den veckan som allt sätter igång för mig! Räknar med att maj månad blir en pers, kan gå hur som helst. Men ska bli skönt att komma igång.
    provi87 skrev 2016-05-02 13:46:10 följande:

NU HAR JAG VARIT PÅ ÄGGPLOCK!!! Varit hemma ett par timmar. Det var inte alls så farligt som jag oroat mig för. Grät ganska mycket innan så fick lugnande tablett och sen även lugnande dropp. Och äggplocket tog verkligen inte lång tid, mindre än tio minuter. Kändes väl inte skönt men jag tycker spolningen var mycket värre. Och alla var så snälla :)

Nu kanske jag fortfarande har morfin kvar i kroppen men jag känner typ inget obehag längre. Direkt efteråt hade jag typ som kraftig mensvärk, men nu ingenting om jag är stilla iaf. Och jag tänker ligga i sängen och låta min man passa upp på mig idag haha

Jag hoppades ju på 8 ägg men jag fick ut elva, såååå glad! Av tolv äggblåsor. Hoppas de är mogna och att många blir befruktade så jag aldrig behöver göra detta igen. Återföring på onsdag om de blir befruktade och utvecklas bra. 

Ska bli så kul att höra om era erfarenheter ni som har äggplock imorgon och nästa vecka!

GRATTIS till hela 11 ägg! Håller tymmarna för att det fortsätter lika positivt! Snart är du ruvare :)

Daisy80 - lycka till på äggplock imorgon :)
    Tack snälla!! <3
  • daisy80
    stajlish skrev 2016-05-02 19:43:48 följande:
    Kommer gå kanon imorgon på ditt plock! Ska tänka på dig :) Var också supernervös inför mitt men det gick så mkt bättre än jag trott! Det går fort! :) Vi hade både ET och FET på en lördag!
    Å tack snälla du, känns så bra med några extra tankar och tummar som hålls :) Och vad skönt att du också hade en bättre upplevelse än du väntat dig. Bra med lite positiva historier, nu kan jag nog sova hyfsat inatt kram!
  • daisy80

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 
    Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj