4 veckor utan en förälder, är jag ute och cyklar?
Hej,
Vi har en 9-åring. Gemensam vårdnad, växelvis boende och har haft så hela tiden. Lov och högtider har vi löst allt eftersom men det blir mer och mer strul i överenskommelserna.
I höstas meddelade fadern att han ville åka utomlands i 4 veckor och skrev "att det är självklart att barnet följer med". Jag skrev att 4 veckor var för långt, (hela juli) men att tre veckor var ok. Han sa ok och skickade tre olika veckor som förslag som de kommer åka och jag sa att det spelar ingen roll utan att han kunde välja vilka veckor men att tre veckor var överenskommelsen och vi kunde sedan anpassa oss efter de veckorna.
Nu har han gått och bokat en 4 veckors-resa och struntat i vår överenskommelse och hänvisar till att vi åkte utomlands förra sommaren i 8 dagar (en vanlig charter) och att jag borde tänka på barnets bästa (?!). Suck. Är det orimligt av mig att stå på mig? Jag tycker 4 veckor är för lång tid för vårt barn och tycker inte hen ska behöva vara ifrån någon av oss så länge. Hen har familjer på båda håll och hen borde få semestra med båda såklart. 3 veckor tycker jag är schysst och vi var som sagt överens?
Är jag ute och cyklar eller ska jag stå på mig?