4 veckor utan en förälder, är jag ute och cyklar?
Vad tycker barnet?
Håller barnet med att det är hans/hennes bästa?
Vad tycker barnet?
Håller barnet med att det är hans/hennes bästa?
Hen tyckte 3 veckor var ok då vi pratat om det när vi bestämde förut. Självklart ser hen fram emot att få resa men hen vill ju ha semester med oss också, sedan är det självklart utifrån semester med jobb och planering. Vi får semester i juli och då vill jag självklart semestra med mitt barn, jag kompromissade och sa att 3 v var ok för då får vi iaf en vecka tillsammans.
Barnet menar jag förstås.
Hen fick inte välja. Vi tar alltid upp det själva först innan vi tar in barnet, så att det inte blir något som lovas och för att minska att det blir rörigt.
Kan tillägga nu, men ville inte skriva innan ifall det skulle påverka för mkt, ville först få feedback innan detta. Men vårt barn har en ansträngd relation till sin pappa då han förra året genomförde olämpliga bestraffningar och kränkningar vilket ledde till att BUP socanmälde. Jag anser dock att han är en bra pappa och fick en tillfällig knäpp (även om det inte var ok någonstans!). I början ville hen inte alls vara där men det har blivit bättre med tiden men hens trygghets har fått en törn och hen är rädd för att fadern ska bli arg vilket gör att hen inte vågar stå upp och säga vad hen tycker och känner.
Det är främsta anledningen till att fyra veckor är för lång tid och vi bestämde tre veckor.
Usch, jag beklagar T!
Jag övertygad om att det inte pågår längre, annars hade jag aldrig låtit henne åka, men hen är ju ängslig överlag och har svårt att uttrycka känslor och man behöver vara lite mjuk med barnet vilket inte fadern förstår. Han försvarade sig hela tiden och förstod inte att soc tyckte han betett sig fel heller så ngt är ju skevt.