Bertram skrev 2016-04-03 20:41:56 följande:
Äter du ingen medicin mot ångesten? Annars är det ett hett tips, det har hjälpt mig sååå himla mycket. Helt plötsligt kan man leva igen :) Då menar jag inte lugnande utan en medicin du tar varje dag, tex Cymbalta
Jag äter homeopatmedel men det hjälper inte riktigt. Har gått hos en 6 månader och hon försöker hitta rätt, men inte framme än.
Inget mot ångest som jag tar dagligen, nej.
Anonym (Man) skrev 2016-04-03 20:42:45 följande:
Du får väl gå o prata med nån eller så pratar du med honom. Berättar att du haft problem med ångest och att nytt ev förhållande ökar ångesten men att du ändå vill ge det en chans och fortsätta dejta honom. Han lär ju vid nån tidpunkt få reda på dina problem med ångest ändå. Fram med trollen i solen(att man berättar) så brukar dom dö:)
Vad exakt är du rädd för? Att du inte ska få känslor och det är jobbigt göra slut?
Jag går och pratar med någon på min hälsocentral som jag har stort förtroende för! Ska dit imorrn igen och det känns såååå skönt. Och jag har berättat allt för killen jag dejtar, han står dock kvar och tycker om mig, jag som trodde jag skulle skrämma iväg honom när jag berättade om mina "demoner" :)
Därför känner jag att han verkligen är att satsa på, känner mig trygg med honom för han dels står kvar, men dels vet om min problematik. Men ju mer jag försöker tvinga fram kär-känslan, desto längre bort skjuter jag den...
Jag har aldrig varit kär förut, bara i killar jag inte kunnat få och då går det ju släppa fram känslorna för dom är ju "utom räckhåll", killen jag dejtar nu vill ju va med mig och då blir det genast seriöst och 'farligt'.
Jag är rädd för att ... jag vet inte? Om jag väljer rätt, antar jag. Att jag "satsar på rätt häst"