• Y o L o

BF December 2016

Ja tyvärr, har ett rysligt humör nu.

Friedan skrev 2016-05-04 20:12:16 följande:

Jag känner mig som en usel mamma. Är dödstrött, orkar ingenting och fräser till allt och alla just nu. Irriterar mig på barnen och de har ju ingen aning om vad det handlar om. Fler med ovanligt kort stubin?

• Y o L o

Hej. Jag hade foglossning, sjukskriven från typ v 20. Har tyckt att jag fått känningar av det redan men tänkte att jag nog inbillar mig. Har liksom mentalt ställt in mig på att denna gång ska jag inte ha foglossning utan jag ska vara aktiv o kunna jobba och leka i parken med min dotter som vanligt ända fram till bf.

ranten skrev 2016-05-04 20:43:12 följande:

Hej ansluter mig till gruppen. Plussade den 27/4 och bf 30/12. Andra barnet. Jag har tagit pergotime båda gångerna. Förra gången gick det på första försöket denna gången på tredje. Barnet är så välkommet, har gått ned mycket i vikt (envisa gravid kilon) för att få pergotime igen. Men jag ser inte fram emot graviditeten. Hade väldigt jobbig foglossning, nu har jag redan känningar i v. 6. Någon mer som har det?

Grattis till alla plus och graviditeter

• Y o L o

Har tyvärr också läst att andra kan bli värre, men den informationen hamnade under kategorin förnekelse även den ;)

Jag hade/har känningar av foglossningen ja, speciellt runt mens brukade det kännas ibland. Men värst var nog första halvåret tror jag.

Idag har jag varit i parken o lekt o klättrat med min dotter, njuter för fullt av det!

ranten skrev 2016-05-05 10:01:31 följande:

Ungefär det mentala förnekandet jag också tänker. Ha en graviditet som de flesta andra. Hade du besvär efter förlossningen? Jag hade besvär cirka till ett år efteråt. Har läst studier som säger att andra graviditeten oftast blir värre med foglossning om man hade det i första.. Så just nu gör jag allt jag inbillar mig att jag inte kommer kunna göra snart :)

• Y o L o

I går luktade maten spya, idag luktade den bajsblöja. Härligt att laga mat som gravid. Har iaf ätit varm mat med god aptit idag så det var ju ett framsteg.

• Y o L o

Hur mår du nu? Kommit något mer? Usch va jobbigt när sånt där händer.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-05 23:11:44 följande:

Idag fick även jag en blödning när jag var på jobbet, det var klarrött blod som en mensblödning ungefär. Fick panik tänkte fan fan missfall nu är det kört! Sedan lugnade det ner sig lite hade rosa flytningar ett tag under kvällen. Jag som var på inskrivning igår det sista jag sa var : hoppas man inte får missfall nu bara och bm bara tittade på mig.

Är orolig men det är väl bara att avvakta och se nu...

• Y o L o

Wow v 10, härligt. Är själv i v 8 på söndag o orkar inte heller ha vanliga jeans längre. Kommer köra klänningar o gravidtighs när de är varmt, som idag, så skönt.

LyCKa55 skrev 2016-05-06 08:27:38 följande:

Får nog ta o be sambon rota fram kartongen med mammakläder i helgen. Börjar bli ohållbart att gå i vanliga jeans;) Nu börjar magen verkligen växa o synas. Känns tidigt även om att man vet att det går snabbare med andra barnet. Är i v.10 från imorgon

• Y o L o

Verkar vara väldigt olika från olika Mvc. På den jag gick med dottern o när jag fick MA skulle jag inte få tidigt ul även fast jag hade MA i dec o känner stor oro. Ringde då en annan Mvc o berättade hur det var o de sa "självklart gör vi ett ul tidigt då".

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 09:58:29 följande:

Grejjen är att på inskrivningen så sa min bm att de inte för vul de vill inte belasta vården mer för de har fullt upp.

Ja om man inte får blödningar då? Sa jag. Nä knappt det svarade hon. Man får söka privat då.

• Y o L o

Senast v 14, kanske de tar blodprovet när du kommer dit o så får du göra ul en vecka senare?

ranten skrev 2016-05-06 11:39:09 följande:

Ringde mvc och skrev in mig. Fick tid i v 10. När är det man gör kub? Förra gången har jag för mig att det testet bokades samtidigt men kan ha fel?

• Y o L o

Jag är lite skadad efter mitt MA så jag gör ett test varje vecka. Känns betryggande att se ett starkt streck direkt. Vet dock inte om det skulle visa annorlunda om det var MA.

Har du test hemma så gör ett tycker jag.

Har du blödit något mer?

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

• Y o L o

Skönt att det inte blödit mer. Känns hoppfullt. Förstår att du oroar dig, man oroar sig ju oavsett. Den lilla cellklumpen har ju redan fått en plats i hjärtat på en.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 17:49:33 följande:

Jag har inte blödit något mer än så länge idag. Men oroar mig.

Svar på tråden BF December 2016