• Y o L o

BF December 2016

Jobbar heltid. Men idag kom jag vid 9, men orkar inte jobba till 18 så kommer ta Flex. Har tagit semester Tors o fredag, förskolan är stängd o jag orkar inte jobba :)

Skulle gärna jobba typ 75% men eftersom min man studerar är det min lön som försörjer oss mestadels. Längtar till semestern.

Vad är det du är sjukskriven för?

elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

• Y o L o

Det är nog ingen fara, brunt är väl gammalt blod? Då blöder du ju inte nu? Håller tummarna för att du får lugnande besked snart.

lynx vox skrev 2016-05-24 11:56:52 följande:

Idag kommer det brunt på pappret ibland när jag torkar mej :/

Har långlunch så vilar hemma medan jag väntar på att kvinnokliniken ska ringa upp vid 14... Sååå orolig:(

• Y o L o

Ser mest ut som jag ätit för mycket. I v 5-6 putade magen mer, nu mer tjock över hela. Jag har mammabyxor och lösa tröjor. Ofta en poncho, döljer bra.

sillencillasill skrev 2016-05-24 19:08:51 följande:

Det börjar bli lite klurigt på jobbet att dölja magen. I alla fall på eftermiddagar och kvällar. Att visa sig i träningskläder gör att det blir uppenbart att något är på G. Eller, jag ser svullen och lite småtjock ut. Men längtar efter en kula som inte går att missta sig på... Hur gör ni andra med klädval osv?

• Y o L o

Åh va roligt, va skönt att du fick se det efter att ha haft blödningar. Du är i vecka 11? Då såg du väl ganska mycket :) alltså verkligen ett foster o inte bara en böna med ett hjärta.

stinann86 skrev 2016-05-24 20:11:08 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud då jag misstänkte missfall pga blödningar men bönan sprattlade med benen och vinkade med högerhanden som om bönan sa "hej mamma". Blev väldigt tagen då det är en märklig känsla att det växer något där inne även om magen inte är speciellt stor. Döljer med långa scarfsar på jobbet (skyller på att det är kallt). Enligt bm är jag beräknad till cirka 20-23 december.

• Y o L o

Jag tror det går bra. Nojjar ena stunden, mår illa och känner brösten ömma andra stunden. Har blivit väldigt sentimental. Dessutom orolig över vad för hemsk värld jag sätter ett barn till. Tänkte likadant med dottern men det släppte ju sen. Men jag var övertygad många många år att jag inte ville ha barn alls mycket pga alla hemskheter i världen. Så med gravidhormoner kommer väl det över mig nu igen.

stinann86 skrev 2016-05-24 21:21:52 följande:

Jo man såg näsan, de små benen, fötterna, små små händer och ett fullt tickande hjärta med två klaffar. Jag är gravid 9+6 idag om man räknar från sista mensens första dag så jag går in i vecka 11 imorgon. Hur går det för dig Y o L o?

• Y o L o

Ja de senaste veckorna har gått fort. Måste tänka efter vilken vecka jag är i, tänker 9 men är ju i 10. Snart kub ja, skönt att få det överstökat så man kan bli ännu lite lugnare om allt ser bra ut.

mocha8676 skrev 2016-05-25 10:20:10 följande:

Någon mer än jag som tycker graviditeten hittills gått fort? Snart vecka 11.. Inskrivning på mvC och kub snart. Sen jobba några veckor, sen semester i juli, rul troligtvis i slutet av juli. Sen har ju halva graviditeten snart passerat!! Kommer ihåg vad långsamt det gick fram till rul med första barnet. Sen gick tiden fort :)

• Y o L o

Vi är många gamlingar i gruppen ;)

elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

• Y o L o

Nej va tråkigt. Beklagar verkligen.

lynx vox skrev 2016-05-25 15:11:56 följande:

Kliver ur tråden... Hittade inget foster så antingen dött tidigt eller ofostrad graviditet...:(

• Y o L o

Jag vill inte heller göra mkp eller fvp men tänker att om jag får hög risk så betalar jag de 7000kr för Nipt.

Knyttan skrev 2016-05-25 17:39:29 följande:

Vi tackade nej till KUB av just den anledningen, även om jag blev erbjuuden att göra det pga ålder (fyller 36 i sommar). Vill inte göra mkp och egentligen så skulle ett "dåligt" resultat inte göra mer än att man skulle gå och oroa sig. Jag får helt enkelt vänta till RUL med att få veta att allt är ok...

• Y o L o

Wow va kul o lättande. Trodde nog att fick man dåligt med första skulle man få det med andra, tom sämre har jag ställt in mig på. Hade en på 750 med första så räknar med sämre siffror eftersom jag är äldre. Min bm sa idag att om jag skulle få hög risk får jag göra Nipt gratis så det var ju bra.

JonnaEmilia75 skrev 2016-05-26 16:00:31 följande:

Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.

När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)

Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????

Svar på tråden BF December 2016