• Y o L o

BF December 2016

Också julafton? V 7 idag Wiho...

Loxter skrev 2016-05-01 20:43:22 följande:

Som mig då ????

• Y o L o

Tackar för tipset. Laddade ner den nu. Fick bf 25 dec istället för 24:e :) kul med uppdatering varje dag!

Mliiii4 skrev 2016-05-02 09:11:06 följande:

Laddade precis ner babyvärlden och där står de vad som händer varje dag, mycket roligare att kunna läsa vad som händer varje dag än vecka för vecka :)

• Y o L o

Det jag är sämst på av allt är att vänta. Känner att jag orkar inte vänta 2 veckor på ul. Vill göra NU! Är i vecka 6+1 så det kanske bara är dumt? Ghaaaa blir galen.

• Y o L o

Ja men då måste det bli vul eller? Är det skillnad på vad man ser med vul eller vanligt ul?

Emmask skrev 2016-05-02 14:27:39 följande:

Kompromissa och gör det om en vecka?

• Y o L o

Ok vet inte vad jag tänkt att skillnaden skulle vara egentligen :) känns väl mer roligt att gå på vanligt ul har jag fått för mig men det har ju endast att göra med att man är längre gången då. Får se om jag orkar vänta eller om jag desperat ringer runt till Stockholms olika gynekologer i morgon och jagar en tid haha.

• Y o L o

Japp, får gå med lösa stora tröjor o stretchjeans. Ser ut som jag gjorde runt v 18-20 m första barnet.

Tjifftjoff skrev 2016-05-02 18:18:55 följande:

Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/

Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?

• Y o L o

Jag känner mindre växtvärk nu med och tur är väl det, tänk om det hela tiden växte i samma takt! Jag tror det är helt normalt att symptom kommer o går. Tex så vill jag spy emellanåt, sen kan det gå flera timmar och jag inte ens tänker på det.

Seaflower skrev 2016-05-03 08:38:27 följande:

Åh jag nojar mig så hela tiden..

De två första veckorna efter ÄL och även lite efter jag testade mig så hade jag växtvärk/molvärk i livmodern.

Men nu den sista veckan har jag nog inte haft nåt alls... Är det normalt??

Jag är svullen, har ömma bröst, när jag nyser eller ställer mig upp för fort hugger det till/drar precis som på min förra graviditet.

Men om jag inte känner växtvärk, betyder det att det har slutat växa?!

• Y o L o

Hahaha jag märkte också häromdagen att färgen var mycket ljusare. Kopplar ihop det med att jag tappat lusten för varm mat och helst äter sallad.

Mariro skrev 2016-05-03 20:37:17 följande:

Okej, tur att det är fler som känner av en viss skillnad. Är dock fortf lite nojjig över färgen... men det kanske är mycket som händer i tarmar också. Så himla skönt att kunna skriva här och inte besvära sin andra hälft med bajsbekymmer eller ringa barnmorskan i panik.

• Y o L o

Nej fy va jobbigt, hoppas allt går bra nu.

Tortyr att inte veta, håller med.

Flygekorre skrev 2016-05-04 12:14:47 följande:

Åh, nu har jag börjat få rosa flytningar :( Förra måndagen kom ju en blödning, blir galen... Samtidigt känner jag att det kanske är överdrivet att åka in akut för en rosa flytning, men det är psykiskt jobbigt att 2 av mina mf börjat med det... Men om det inte blir någon "riktig" blödning ska jag försöka vänta till ultraljudet som är den 12e... Vilken tortyr de dagarna och veckorna är alltså, fy... Vill bara veta om lill plutt lever :( 

• Y o L o

Nej va tråkigt :(

Så hemskt med MA att man går ovetandes. Stor kram

Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Svar på tråden BF December 2016