BF December 2016
Pepprar på med frågor så det händer något.. ;D
När kommer ni berätta på era arbeten?
Jag kommer nog berätta efter semestern när jag gjort RUL och är i ca v20. Då kommer det ju antagligen börja synas också.
Pepprar på med frågor så det händer något.. ;D
När kommer ni berätta på era arbeten?
Jag kommer nog berätta efter semestern när jag gjort RUL och är i ca v20. Då kommer det ju antagligen börja synas också.
Alla på just mitt kontor vet, berättade redan v 8-9 eftersom jag mådde så dåligt (min chef frågade ju rakt ut då om jag var gravid så då berättade jag).
Ni som vill vänta så länge möjligt, varför vill ni vänta? Är det av rädsla att bli åsidosatt eller liknande, eller vill ni bara ha det privat o för en själva så länge det går?
Ah jobbigt med alla frågor, det förstår jag.
Förstår att du tycker det är mysigt att ha det privat. Det är ju lite kul att gå o ruva utan att någon vet hehe.
Fast på mitt kontor är vi som en stor familj typ så det känns ändå kul att dom redan vet.
Vi behöver också skaffa en syskonvagn, kommer ha nyfödd samt en 20 månaders.. Har en brio go nu som vi är nöjda med, men nu vet jag inte om vi ska sälja av den. Jag tyckte det var så bra att ha babyskydd som passar till vagnen, men tror inte det finns motsvarande i syskonmodell.
Ska ni ha kvar vanlig singelvagn och skaffa en syskonvagn utöver det eller hur tänker ni?
Åh, Super Viking är precis den vi har snöat in på, men vi är inte överens om hjul/fälgar
Har ni vart nöjda med den??
Man får ju räkna med att den ska köras i snö, även om vintrarna här i Borås oftast regnar bort :-P
Är det några här som ska ta reda på könet då?
Det ska vi!
Och pekpinnar om att "det är väl viktigare att barnet är friskt" undanbedes vänligt, för man väljer ju inte bort barnets hälsa för att få veta könet
Men oj, ja det var verkligen ett måndagsexemplar!!
Men vilka hjul har ni? Det finns väl tre olika: lufthjul, punkteringfria med luftkanal i (lite större) med massor av ekrar och sen gummihjul (lite mindre) med bara tre ekrar?
Förlåt för jobbiga frågor!
Nu äntligen har jag sett den lilla! Kub imorse. Fick låg risk. Den lilla ville dock inte lyda Bm, så ultraljudet tog ca 35 min.. Mer tid för mig att se sötnosen! Beräknad till självaste julafton.. Samma dag som jag fyller 30 år! Vore en fin julklapp och present!!
Allt känns nu så verkligt. Det tycker mannen också. Fick genast en känsla av att vänta en pojke denna gången. En Erik som är bestämt sen flera år om vi skulle få en pojk. Tror på pojke då jag har betydligt mindre symtom denna gång. Har en flicka sen innan som heter Ellie och är 1 år och 4 månader. Men jag skulle bli lika glad om det blir en flicka till! Det återstår att se 29/7 som jag har fått rul inbokat till.
Vad härligt!
Hur är det egentligen att fylla år på julafton, som barn menar jag. Jag är beräknad till 22/12 och tänker på det här med julen och andra som säger stackars barn och liknande....
Någon mer än jag som är förstoppad eller har trög mage? Har haft väldigt trög mage de senaste två veckorna. Ändå äter jsg inga järntabletter. Igår var det så illa att jag kämpade på toan i en timme. Svetten rann, tårarna rann.. Trodde jag skulle få försöka gräva ut skiten med handen eller nåt redskap.. (Ursäkta äcklig info). Var rädd att jag skulle få avbryta mitt toalettbesök och typ åka in till akuten, det hade ju vart pinsamt. Fick ta i så mycket att jag hemskt nog fick ett par hemoroider eller vad det heter. Hemskt!! Ringde Bm nyss och fick tips på vad jag kunde köpa för nåt. Livrädd för nästa toabesök. Fick någon hemoroid förra graviditeten, dock i slutet, och den/de gick tillbaka sen.. Är ju bara i vecka 14. Undrar hur detta ska sluta..