Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

mkess skrev 2016-05-04 18:10:25 följande:

Hej! Smygläst lite här än så länge men måste bara hoppa in och säga: läs denna studie om du oroar dig för progesteronet! www.miscarriageassociation.org.uk/information/research/the-promise-trial/

Det är alltså den största, nyaste kliniska studien som gjorts runt progesteron och den visar att det inte gör någon skillnad om man tar progesteron eller ej efter man plussat, när man haft några missfall innan. Jag tar cyclogest själv men blir en jäkla häxa av det, så kommer med gott samvete sluta nu.

Tack för länken. Intressant läsning.
  • mocha8676

Åh vad jag tycker det är mysigt att gå omkring och veta att man är gravid och många andra inte vet. Våran hemlighet liksom :) går på semester i juli, hoppas på att inte behöva berätta på jobbet innan, utan komma tillbaka i aug med en synlig bula på magen :) däremot vet närmsta familj redan nu då dom vet om att vi påbörjade ivf igen.

Längtar så till kub så man får se den lilla där inne! Struntar nog i vul om jag slipper blödningar denna graviditet..

• mocha8676
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 08:13:01 följande:

Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18

Så är det här också. Så vill man på tidigt vul så får man boka privat och betala 1500kr i grannkommunen. Vilket jag borde göra som gjort ivf då man egentligen ska kolla tidigt, men vi tycker det är för dyrt. Vi håller oss till kuben om jag slipper blödningar denna gång.
  • mocha8676
    tomtenissen skrev 2016-05-14 16:37:19 följande:

Usch så sitter jag och nojjar. Sen igår har mitt illamående försvunnit helt och brösten känns mindre ömma.. Såg pyret på vul förra veckan och allt såg bra ut. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon och har läst alldeles för mycket om de som fått missfall just i denna vecka. Försöker verkligen att inte oroa mig men kan inte låta bli! Hur går det för er?

Jag jämför min graviditet med förra. Hade ömma bröst och många småblödningar första. Inga ömma bröst eller blödningar hittills. Skönt att slippa blödningar, men orolig över att inte ha ömma bröst. Förra gången hade jag även gjort tidigt vul vilket jag skippar denna gången. Ska försöka vänta till kub. Är idag i 8+0.. Så oron av missfall kommer inte släppa på ett tag.
  • mocha8676
    Zarahne skrev 2016-05-19 07:12:45 följande:

9+1 här och BF 20/12, dock var läkaren på hemmakliniken lutande åt att flytta mig men man flyttar ju inte IVF patienter :) (Hon tyckte de såg ut som 8+0 när vi var på VUL 8+2)

Olika beroende på vart man bor i Sverige det där. Det här är min andra ivf graviditet och jag blev flyttad fem dagar trots ivf. Tyckte det var konstigt och ifrågasatte det då man vet exakt när allt hände. Barnmorskan sa att det beror på när ägget fäster, att det kan vara flera dagars skillnad. Konstigt svar tycker jag :) men enlig denna ivf omgång är jag beräknad till julafton, ska bli spännande att se efter kub vad dom säger!
  • mocha8676
    lynx vox skrev 2016-05-20 18:11:30 följande:

Tyckte jag såg en liten blodstrimma i en flytning nyss... Inget på pappret när jag torkade mej, men nu tycker jag att det börjar dra i magen:/ Kan ju vara för att jag är nojig nu också iof, men finns det någon som känner igen det här?

Är i v.9+1...

Har tack och lov inte sett något blod hittills i denna graviditet. Är i 8+6 idag. Men där emot i förra graviditeten hade jag små blödningar vid många tillfällen mellan v7-14. Hade alltid molvärk i samband med blödningarna. Har nu är underbar tjej på över året :)

Förstår dock din oro.. Kollar dagligen toapappret jag torkat med.
  • mocha8676

Någon mer än jag som tycker graviditeten hittills gått fort? Snart vecka 11.. Inskrivning på mvC och kub snart. Sen jobba några veckor, sen semester i juli, rul troligtvis i slutet av juli. Sen har ju halva graviditeten snart passerat!! Kommer ihåg vad långsamt det gick fram till rul med första barnet. Sen gick tiden fort :)

• mocha8676
    LyCKa55 skrev 2016-05-25 20:46:24 följande:

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

Kan hålla med dig lite. Har skrivit då och då utan svar :) fick dock svar nu senast hehe. Gruppen jag var med i när jag väntade dottern var även den väldigt stöttande. Men tror den blev det först när rul närmade sig. Men jag läser mest och blir nog mer aktiv ju längre graviditeten går :)
  • mocha8676

Jag kommer välja va kvar här istället för Fb. Jag ser era bilder! Men jag tyvär själv inte lägga ut några. Använder mig av fl hemsidan via telefonen. Själv har jag ca 15 kg övervikt och lite hemsk hängande hud efter stor viktnedgång, så det lär dröja innan det syns på mig..

• mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 07:13:20 följande:

Jag har oxå massa hängande hud på magen efter de förra graviditeterna :/

Inget roligt med huden, men jag överlever. Min man tycker inte det är hemskt som jag tycker.
Svar på tråden BF December 2016