Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

BF December 2016

Fian88 skrev 2016-11-22 16:02:17 följande:

Gick in i v39 igår och om en vecka så ska jag få en hinnsvepning av min bm:). Så hoppas på bebis redan nästa vecka<3

Åh så trevligt! Tror inte min bm i min kommun erbjuder hinnsvepning.

Förra förlossningen är jag ganska så säker på att den startade pga en hinnsvepning av läkare hos förlossningen. Började med sten liten blödning och molande värk redan efter 30 min. Första riktiga värken kom 6 timmar senare och 11 timmar senare var dottern född på det beräknade förlossningsdatumet! Vet dock många som fått flera svepningar utan resultat..
  • mocha8676

Ja. Livet alltså :)

28 dagar till bf, julafton och min 30 års dag! Haha jag som sagt, vilken dag som helst av året.. men inte julafton! Nu bryr jag mig inte om det blir det dagen. Min dotter kom på sin bf dag. Kanske även denna gör?! :)

• mocha8676

Jobbigt för er som mår dåligt och känner er klara som gravida!

Själv har jag 25 dagar kvar till bf. Mår hur bra som helst (vill ej strö salt i era sår). Tror inte riktigt att jag förstått att förlossningen är nära.. skulle nog bli chockad om den skulle starta snart. Önskar dock att den lilla kommer ca fem dagar tidigare så hela familjen kan fira jul (med närmaste släkt). Sen håller vi på med en stor renovering som inte är klar till bf, så det gör inget om han stannar kvar till början av jan så vi har en chans att bli klara!

Nu påbörjas sista arbetsveckan med vab. Dottern vaknade vvid kl 02.00 i natt och var ledsen och klängig (kollat på Nicke nyfiken i fyra timmar hittills) hon kommer inte orka med dagis :( så om nån timme blir det väl några timmars sömn.

• mocha8676
    HJ0812 skrev 2016-11-28 11:00:19 följande:

Tack det gick bra. Hon kom som planerat i torsdags i v 38+6. 48 cm och 3146 g. Åkte hem från BB igår.

Grattis till den lilla!
  • mocha8676

Jag som varit på toa 3 gånger per natt har nu i två nätter inte alls gått upp. Inte ens varit särskilt kissnödig när ja vaknar på morgonen.. har den lilla flyttat sig neråt tro? Trycker kanske inte på urinblåsan längre.. känns konstigt!

• mocha8676
    Let94 skrev 2016-12-05 14:54:29 följande:

Besök på mvc idag, tydligen har hon inte vänt sig utan ligger med huvudet uppåt trots att barnmorskan va säker på att huvudet var nedåt gången innan ( dock trodde ja henne inte då ja inte haft några rörelser upp mot revbenen till. Fick göra ultraljud och ska på vändningsförsök på onsdag. Mycket tankar o funderingsr! Lyckas de är jag väldigt orolig att hon ska vända tillbaka sig innan BF o de blir akutsnitt, men lyckas de inte vill jag inte föda i sätesbjudning, men vill såklart inte bli snittad heller >.< och som grädde på moset så fick vi reda på en fuktskada i våran vägg i lägenheten härom veckan så våran tvåa renoveras just nu och är full av byggare o målare minst en vecka till så ingen ordning o reda här alls då vi bor i vardagsrummet i minsta lag.

Oj då. Skulle inte heller vilja snittas, men skulle inte heller vilja föda i sätesbjudnng.. nu ligger min med huvudet neråt iaf. Stackars er med fuktskada! Själv är vi (mannen) i full gång med renovering av vårt sovrum i vårt hus. Hoppas verkligen att det blir klart innan den lilla kommer..
  • mocha8676

16 dagar kvar till bf (julafton). På ett sätt känns det som om förlossningen kan starta när som helst. Samtidigt skulle jag utan problem orka va gravid i minst en månad till! Hoppas på att han föds ca 20/12. Så man kan fira jul med familjen och lilla dottern. (Fyller även 30 år på julafton). Skulle faktiskt inte bli så besviken ifall han stannar till 1-2 jan. Men jag längtar så, så hoppas på 20/12.

Sedan är mannen ledig fre-tis för renovering, så innan dess får han inte komma :kr

• mocha8676

Grattis till er alla som fått er lilla! Som jag längtar efter min! Ni får gärna uppdatera sen och berätta hur det gått i början med den lilla. Även en liten förlossningsberättelse av er som inte lagt in det :)

• mocha8676

Har igår och idag mått konstigt. Yrsel/berusningskänsla, skakig, huvudvärk, stickningar i fingrar och väldigt svullen. Ringde mvc och fick komma in på kontroll på eftermiddagen. Ingen äggvita i urinen, 'en för högt blodtryck. Blev ombedd att åka till förlossningen för kontroll av förlossningsläkare. Lägre blodtryck, men de tar mina symptom på allvar. Fick en hinnsvepning vid 19.45 och har nu mycket molvärk och lite ont i magen.

Ska t nytt blodtryck om ca en timme. Är det bättre får vi åka hem och återkomma imorgon!

• mocha8676

Nu är mitt blodtryck normalt igen. Fick ju en hinnsvepning i förrgår, trodde verkligen det skulle starta förlossningen då jag fick mycket molvärk och lite ont i magen. Men på morgonen var det som bortblåst. Men nu på morgonen är jag ganska så säker på att slemproppen gick. 9 dagar kvar till bf.

Svar på tråden BF December 2016