Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

BF December 2016

stinann86 skrev 2016-05-26 22:35:43 följande:

Någon annan som berättat på jobbet? Och hur var reaktionerna?

Jag hade inte tänkt berätta då jag precis bytt jobb. Men min kollega kläckte att hon ät gravid och jag är bara några dagar före henne så hon banade väg kan man säga. Sen eftersom jag är ensam så kommer det att bli en något längre föräldraledighet samt att jag inte kan jobba heltid sen. Men inte sagt något till chefen utan bara närmaste teamet. Ska göra kub först, sen berättar jag för henne med.
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-05-27 18:53:08 följande:

Grattis vad roligt även om det var oplanerat.

Jag har fått lergigan Comp av bm som hjälper en hel del, sen att äta något litet varje timme nästan. Har tyvärr gått upp 4 kg redan men hellre det än att må så illa.

Jag tar också lergigan comp och det har varit min räddning. Men visst mår man inte helt hundra ändå. Men det börjar ge sig (är i 10+3). Mår ibland sämre på eftermiddagarna nu, var nästan lättare när det var på morgonen. Men visst, äta ofta och lite är en räddning men jag har också svullnar upp. Men hellre det än att må skit jämnt
  • sillencillasill
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Oj så tråkigt att höra! Ta hand om dig och hoppas att kroppen repar sig!
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-05-31 20:27:27 följande:

Håller med, längtar efter att va öppen med det. Jag orkar inte ens dölja magen jättemycket längre, tänker att de får undra eller tro att jag blivit lite tjock.

Jag känner också att det är svårt med kläder och magen. Ju varmare det blir desto mindre kläder får man gömma sig i.... Var hos BM idag och hade gått upp 3 kg på 12 veckor. Men men, så är det bara. Är i 12+0 idag och ska berätta för chefen efter KUB 10/6
  • sillencillasill

Jag har fått se bebisen!!! Det var bara en och hjärtat tickade så fint. 47 mm lång ???????? Snabbt ul innan blodprov för Kub nästa vecka

• sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-02 11:12:39 följande:
    Å vad kul! Är du i v 11 el ngt?
    Jag är enligt BM 11+1 enligt mig 11+2 och idag sa de 11+3. Så däromkring:)
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-06-04 19:15:32 följande:

Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

I veckan var jag och tog alla prover. På HB (järnvärde) låg jag på 128 och allt över 120 var bra och då behövdes inga tabletter.
  • sillencillasill
    Redoförnytt skrev 2016-06-06 21:41:53 följande:

Hur tänker ni kring gravidförsäkring?

Bolag?

Grundskydd vs Extra?

Finns ju massa kryphål... Så vad ska man ta?

Jag valde först ett gratis tillägg på Folksam där jag har alla andra försäkringar. Men sen pratade jag med en kollega som har en dotter med Down syndrom och som sen fick luekemi. De hade ingen försäkring så efter det pratet bytte jag försäkring till Folksams extra som kostade 1350kr eller liknande. De finns säkert kryphål....
  • sillencillasill

Tycker att appen luras lite, enligt den har jag nu min bästa tid i graviditeten... Men, yr, illamående och orkeslös känns långt ifrån en drömtillvaro. 12+2 idag. Men alla mår väl olika såklart. Kan inte se era magar i appen men ska kolla på jobbet imorgon. Jag är mest fet...

• sillencillasill

Kub idag och allt såg fint ut! Låga siffror och en verklig liten akrobat. Slog volter och skulle visa upp alla konster på samma gång. Otroligt coolt!

Svar på tråden BF December 2016