BF December 2016
Ok skönt att höra att man inte är ensam. Så himla trist bara (tycker jag).
Jag känner inte heller något. Har också mk i framvägg. 18+2 idag och har inte rul förrän 11 augusti.
Ok skönt att höra att man inte är ensam. Så himla trist bara (tycker jag).
Jag känner inte heller något. Har också mk i framvägg. 18+2 idag och har inte rul förrän 11 augusti.
Ok känns lugnande att höra att det inte bara är jag!
Ibland tror jag att jag känt typ bebisen vända sig eller liknande, inga sparkar utan möjligen något slags bökande i magen.
Jag är också i v19 och har inte känt något vad jag vet. Ibland har jag inbillat mig att jag kanske har känt nåt, men det har varit så svagt så det kan lika gärna ha varit tarmarna som spökar.
Ska på RUL på onsdag nästa vecka, ska bli spännande att få se den lille. Har ingen aning om var min moderkaka sitter denna gången, förra gången satt den i fram och då kände jag inget förrän v.23 tror jag.
Ang vagn, använder samma som till dottern född -14. Brio go.
Ang hålla formen; går bättre än förväntat eftersom jag iaf kan röra mig fortfarande :) vid den här tiden förra grav så var foglossningen så jävlig att jag blev sjukskriven o orörlig.
Har också hund men blir bara korta promenader nu och sen lek med dottern. Jag cyklar till o från jobbet men det tar typ 7-8 min enkel väg.
Träning känns långt borta just nu!
Grattis till alla som fått se era små på Rul!
Håller med ovanstående om att begagnat oftast är smartast, men jag vet inte hur vi kommer att göra med vagnen, lutar åt att köpa ny. Vår gamla var helt utsliten, efter tre barn, så den är slängd. De jag sett på blocket verkar antingen gamla/slitna till ett billigt pris eller så gott som nya till pris nästan som ny...och då väljer jag hellre en ny. Man använder ju vagnen flera år, så de blir ju slitna efter i alla fall två barn som många får. Hur tänker ni andra kring vagn?
Jag hade ambitioner att vara aktiv och i fin form i under hela graviditeten, men förutom promenader (ca 20-30min/dag i ganska lugnt tempo) får jag inte till något annat. Känner mig trött och ur form, gympar jag lite hemma en dag har jag ofta ont i halsen dagen efter. Tycker det drar och spänner över magen när jag anstränger mig, jag blir andfådd och får hög puls direkt och motivation saknas. Lyckas ni andra bättre, och hur håller ni igång? Tur i alla fall att vi har hund . Kom gärna med tips som kan ge en spark i baken, känner att jag behöver det!
Låter inget vidare. Förstår din oro. Men du kanske kan bli sjukskriven annars om det är för tungt o du mår dåligt? Jag blev sjukskriven förra gången pga foglossning o jag sitter framför en dator hela dagarna. Blev sjukskriven redan typ v 18-20 (minns inte exakt nu).
Jag börjar jobba på måndag, har haft fyra veckors semester - det har varit så skönt! Jag hade hemska sista veckor på jobb innan jag gick på semester, jag var trött i kroppen och ryggen, mådde konstant illa och hade ingen ork till att göra de saker som skulle göras. Arbetar som förskollärare och det är ett relativt tufft jobb, tänker söka graviditetspenning senare men har läst att det i princip är omöjligt. Hur som helst så har jag mått bra under semesterns sista två veckor, har känt mig utvilad och har endast haft lite illamånads vilket har varit en befrielse. Nu är jag så rädd för att jag ska börja må dåligt igen så fort jag börjar jobba, är rädd för att samma orkeslöshet och illamående ska komma tillbaka. Jag vill kunna orka jobba fullt när jag är på jobb, jag är den enda på min avdelning som jobbar heltid så jag är den som får ta störst ansvar. Tyvärr! Önskar att jag hade mer stöttning från mina kollegor som jobbar 75% eller 50% och då är man i princip aldrig på jobb känns det som. Kanske är detta en anledning till att man ev. har större chans till att få graviditetspenning när det är två månader kvar!
Jag blir galen, har åkt in akut 2 gånger senaste veckan pga tungt att andas. De kan inte göra så mycket för mig då jag är gravid. Vill bara försvinna ur min kropp, orkar inte mer. Har astma o allergi så äter maxdos med mediciner men det hjälper inte. Orkar inte mer, bryter snart ihop. Tanken på att det är 20 veckor kvar av graviditeten får mig att börja grina typ.
Någon mer med astma som fått ett helvete nu under graviditeten?
Är det någon här som gjort planerat snitt på Sös? Får man bo på patienthotellet då? När jag gjorde akut snitt fick vi inte det. Vet att på Danderyd får man bo på hotellet efter planerat snitt.
Skönt att ha det fixat. Roligt också att handla lite, det blir mer verkligt. Själv har jag inte köpt något ännu, men blir kanske efter rul nu i veckan.
Idag köpte vi en Babytravel syskonvagn för 800:-. Fb-loppisar är bra:) Verkar jättebra men sen då i begagnat skick. Dock verkar ett hjul skramla lite men det går säkert att fixa. För den pengen kan man ju fixa vissa saker
Oj det låter högt som vilopuls. Jag har märkt att jag gått från ca 62 till 75 i vilopuls, 110 är när jag promenerar raskt. Men alla är ju olika, vet du vad du brukar ha i vilopuls? Att öka 10-15 slag under graviditeten är normalt vad jag läst.
Hej alla!
Jag har det jobbigt med hjärtklappning, ligger i sängen sedan 1 timme med en vilopuls på 110. Helt oförändrad trots att jag ligger stilla och slummrar till... Antar att detta är normalt, men jag tycker att det är så fruktansvärt obehagligt.
BM säger att det är pga den ökade blodvolymen.
Någon som känner igen sig?
Är i vecka 21 :)
Är i v 20 och tycker tiden går i rasande fart. Kan inte fatta att jag ska ha en bebis om BARA 4,5 månad :)
Visst tar tarmarna plats, men bebisen är ju 24 cm i v 20 och 30 cm i v 24 (enligt 1177) så den tar ju en del plats den också. Känns overkligt att den redan är så lång, tycker jag som är i v 23 (22+4). Härligt att ha passerat halvvägs, men december känns dock väääldigt långt bort ännu...
Tjoho varit på rul. Allt såg jättebra ut, vi fick en ordentlig genomgång. Är så glad, vi fick även veta att det är en lillasyster som ligger i magen. Så rolig, nu går hjärnan på högvarv gällande tjejnamn. Känns så underbart, nu kan jag verkligen tro på att det är verkligt allting!