• Y o L o

BF December 2016

Tjoho fick besked att mina levervärden var normala, så klådan är bara vanlig klåda! Så skönt att veta!

• Y o L o

Jag som alltid fryser åker till jobbet utan jacka ;) i vanliga fall hade jag nog nästan tagit fram vinterjackan nu haha.

Jag är väldigt mycket varmare men det är rätt skönt eftersom jag är van att frysa annars :)

Är i v 26 o tycker magen sjunkit lite, upplever ni andra det med?

• Y o L o

Känner precis som du, flåsar mer o stötar mot urinblåsan. Märks helt klart att bebisen är rätt lång nu.

Cossi skrev 2016-09-16 10:10:36 följande:

Jag tycker att magen både går längre ned och trycker på uppåt... Sista dagarna tycker jag lungorna fått väldigt lite utrymme, går runt och flåsar och känsla av att inte kunna andas djupt. Samtidigt har jag fått stötar på urinblåsan som jag inte känt av tidigare.Vid första graviditeten fixerar huvudet sig vid slutet oftast men inte säkert om du är omföderska, mina två senaste gjorde det aldrig (förrän förlossningen var igång).

• Y o L o

Gaviscon att dricka, tycker det är som att dricka hudkräm men funkade bra för mig.

Redoförnytt skrev 2016-09-19 17:52:33 följande:

OMEPRAZOL dagligen. Och galieve/galviscon vid sänggående. :)

• Y o L o

Någon som på rak arm minns om det är två månader innan bf försäkringskassan måste ha in nya lönen?

• Y o L o

Instämmer. Köpte hem allt möjligt med första, mycket som inte behövdes. Men babynest kan jag lägga till på din lista.

Anonym föräldraledig skrev 2016-09-21 18:52:50 följande:

Det är väldigt olika vad man behöver. Jag kommer att se till att jag har rena ombyten till bebis, blöjor, vagn, säng och bärsjal. Använde mig mycket av amningskudde, spadet kommer att finnas hemma. Amningsnappar var jag tvungen att använda förra gången, så det kommer jag att köpa hem. Amningsbh kan vara skönt att ha ett par stycken klara också så du inte behöver ut och leta.

Resten tar jag nog som det kommer.

Frysta matlådor kommer jag också att se till att det finns. Även om både jag och sambon var hemma tillsammans i början hade vi väldigt svårt att ta oss för att laga mat i början, så vore skönt att slippa det nu. :)

Men i övrigt köper jag nog hem allt eftersom saker behövs.

Jag har också börjat handla julklappar redan och räknar med att vara klar med det innan bebis kommer så att jag slipper ge mig ut med en nyfödd i julhandeln.

• Y o L o

Mår så konstigt. Är helt yr hela tiden sedan i morse. Visst var det väl någon mer här som mådde så?

Vet inte vad det beror på, har inte haft något problem med blodtryck eller sånt. Jättejobbigt iaf, yr och lätt illamående. Några tips på vad jag borde göra? Borde jag ringa 1177 och fråga om de har någon teori? Eller som vanligt: allt är normalt som gravid! :)

• Y o L o

Usch det lät inte kul som du mår. Jag tycker att om bebisen trycker mot nått borde det släppa när jag rör på mig men spelar ingen roll vad jag försökt med, har hållit i sig hela dagen.

Miaairam skrev 2016-09-24 19:05:59 följande:

Mår också konstigt. Inte yr hela tiden som du, men det gungar till då och då. Mår konstant illa och känner mig uppblåst. Vaknade illamående inatt, försökte sitta upp och sova för att minska trycket på magsäcken, men tillslut kräkte jag och sen blev det lite bättre. Yrselanfallen kan enligt min BM bero på att bebis trycker på något blodkärl eller nåt. Minns att jag mådde illa och kräkte ibland vid denna tiden även i förra graviditeten. Men är du orolig för yrseln så kontakta BM. Blodtryck etc kan ju förändras!

• Y o L o

Det är sådär, yr i morse men blev bättre efter några timmar. Är så ofantligt trött bara.

Åh hoppas ditt blodvärde blivit högre nu. Funkar din mage när du äter så mycket järn? Jag kan bara ta var tredje dag, annars blir hela toan full med blod när jag försöker göra nr 2, så hård i magen alltså :)

Cossi skrev 2016-09-26 16:29:29 följande:

Hur är det med dig? Jag har också fått tillbaka en del illamående, och yrslen har aldrig riktigt släppt... Men det var som värst 22-28 ungefär, då blev det mycket sittande för att inte ramla.

Imorgon ska jag till bm, så spänd att se om blodvärdet stigit efter jag knaprat 1 Niferex och 4-6 hemofer dagligen. Blir så besviken annars!

Längtar så tills jag får sluta jobba, tröööttt!

• Y o L o

Misstänker att jag har det. Känner inget av det, bara sett det. Antar att jag har hemorojder också eftersom jag blöder när jag gör nr2 men känner inget av det annars heller :)

Fantastiska grejer som händer som gravid Hahaha

Makintoch skrev 2016-09-27 13:18:08 följande:

Hej tjejer! Är det någon mer som har fått åderbråck? Jag upptäckte att jag fått små åderbråck i underlivet.. De gör inte ont eller är till något besvär. Men har läst att de kan göra väldigt ont så är lite smått panikslagen inför tanken att de ska bli större! Är bara i vecka 28 än..

Svar på tråden BF December 2016