• Y o L o

BF December 2016

Mår fortfarande illa (v 12 nu). Lite mindre trött möjligen. Drar i magen o ligamenten runt om. Längtar efter att få känna mig "normal".

Börjar känna mer och mer av foglossning, det bränner runt höfterna :(

Seaflower skrev 2016-06-09 08:05:50 följande:

Börjar era symptom att lägga sig?

Jag har hört att v 12-16 kallas spökveckor för att man knappt känner sig gravid, men jag blir ändå lite orolig när allt bara stannar.

Jag saknar ju absolut inte illamåendet men man vill ändå känna något.

Jag får hålla hoppet uppe då jag ibland känner lite växtvärk och att det drar i livmodern..

Ååå vad jag längtar till att börja känna sparkar!!

• Y o L o

Vad fina ni alla är. Själv känner jag mig tjock och fet. Gått upp 7 kg + dom 5 kg jag inte gick ner efter MA i december. Så inte så kul läge :(

Funderar på en värdslig sak, om det är troligt att man slipper bristningar även denna gång om man slapp det första graviditeten? Det är väl rent hormonellt om jag förstått det rätt? Ändå smörjer jag magen redan hehe, skadar ju inte och det är skönt.

• Y o L o

Instämmer helt. Längtar efter att få må bra. Tänker ibland "varför ville jag ha ett barn till?".. Men sen när jag mår bättre en stund skäms jag för att jag tänkt så.

sillencillasill skrev 2016-06-09 21:35:40 följande:

Tycker att appen luras lite, enligt den har jag nu min bästa tid i graviditeten... Men, yr, illamående och orkeslös känns långt ifrån en drömtillvaro. 12+2 idag. Men alla mår väl olika såklart. Kan inte se era magar i appen men ska kolla på jobbet imorgon. Jag är mest fet...

• Y o L o

Va kul, välkommen :)

Har du barn sedan innan?

Yngla skrev 2016-06-10 19:13:34 följande:

V 13 12+0 bf beräknad 22/12 hoppar gärna in och följs åt!

• Y o L o

V 13 nästa vecka. Känns inte som jag har så stor mage när jag ser era fina magar. Men hade garanterat inte såhär mycket mage första gången :)

• Y o L o

Tack va snällt sagt. Kom att tänka på att det ska bli intressant sen när de börjar mäta SF-kurvan (Öhhhh heter det så förresten?) alltså när bm börjar mäta magen. Då får man ju se om man är mycket större eller om det bara känns så :)

Seaflower skrev 2016-06-11 23:11:56 följande:

Jättegullig mage

Jag gillade min lilla mage förra gången, men denna gången vet jag inte vart det ska sluta Jag inbillar mig att det säkert stillar sig lite snart, men det kommer ju bara fortsätta att växa och växa

• Y o L o

Väldigt upp o ner, har stunder när jag känner mig som vanligt men oftast på morgonen och kvällen mår jag illa.

Skönt att du mår bättre.

Redoförnytt skrev 2016-06-12 12:55:17 följande:

Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?

Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

• Y o L o

Jag var ju helt säker på att jag inte skulle ha fler än ett barn så jag har gett bort o sålt allt :( vagnen, brio go, håller än så den har jag iaf, och skötbord o spjälsäng. Kommer inte börja köpa mer förrän efter rul tror jag.

• Y o L o

Alla på just mitt kontor vet, berättade redan v 8-9 eftersom jag mådde så dåligt (min chef frågade ju rakt ut då om jag var gravid så då berättade jag).

Ni som vill vänta så länge möjligt, varför vill ni vänta? Är det av rädsla att bli åsidosatt eller liknande, eller vill ni bara ha det privat o för en själva så länge det går?

Redoförnytt skrev 2016-06-13 15:32:17 följande:

Pepprar på med frågor så det händer något.. ;D

När kommer ni berätta på era arbeten?

Jag kommer nog berätta efter semestern när jag gjort RUL och är i ca v20. Då kommer det ju antagligen börja synas också.

Svar på tråden BF December 2016