• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 14:53:05 följande:
    Jo då vet att jag fått råd och tips har allt tagit till mej några råd.
    Vet att jag lämnat alla och jag önskar ibland att allt var ogjort men nu är det inte det.
    Jag trodde verkligen att den nya var mitt livs kärlek så här när jag är medelålders och det återstår att se om så är fallet det som du skriver borde märkas när pengarna är slut och det dröjer länge innan dom är tyvärr.
    Ska nu till veckan fundera på hur jag ska få kontakt med dom jag lämnat.

Varför ens fundera? Det är väl bara att ta kontakt med dem.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 21:25:48 följande:
    Vad jag känner är inte helt solklart vet bara att hon finns i mitt hjärta.

Och jovisst den nya vill ha saker men hon säger att hon älskar mej vet faktiskt inte om hon säger det för att få mer saker eller om hon verkligen älskar mej för mej.

Jag är en sån som inte bara har svar bara sådär så behöver fundera sen kan jag inte riktigt släppa anmälan mot min nya.

Det jag ska göra nu är att jag ska ta upp mobilen och ringa till grabben som tog studenten och bara höra läget sen sova.
    Om du inte vill att exet ska träffa en ny så måste du ju ha känslor kvar för henne.

Din nya är en lycksökerska. Och hon har ljugit för dig förr och varit otrogen.
    Och hon tvingar dig att hålla dig borta från din riktiga familj.
    Tycker du att det låter som äkta kärlek?

Varför kan du inte släppa anmälan? Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort det. Och dessutom är den ju nedlagd.
    Och det är ytterligare en sak som din nya har använt för att försöka vända dig emot ditt ex.

Jag tycker att du borde hälsa på dina barn också. Att bara ringa eller sms:a dem då och då räcker inte.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:20:43 följande:
    Såklart gillade jag inte att den nya var otrogen.
    Men ändå så förlät du henne ganska lättvindigt.
    Men du kan inte förlåta ditt ex för något du inte ens vet säkert om hon har gjort.
    Märkligt!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:19:03 följande:

Grabben ringde och exet ja hans mamma ligger på sjukhuset tydligen nått med hjärtat men ingen fara sa han och han skulle ut och gå nu. Tror inte heller det är någon fara för hon är bara drygt 50 men visst jag fick lite puls

Problem med hjärtat kan man ju få om man stressar för mycket också.
    Och med tanke på allt hon har gått igenom så är det kanske inte så konstigt...
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:31:05 följande:
    Vet faktisk inte varför jag inte släpper anmälan kanske för att den nya tar upp den gång på gång och frågar mej om hon är en dålig mor.

Vet inte till 100 varför jag tänker som jag tänker om exet heller.

Ska hälsa på barnen så småningom och när det blir det är en av sakerna jag ska fundera på under veckan. Klart om inte deras mamma kommer hem från sjukhuset snart då åker jag om någon dag måste förklara för den nya o så varför jag åker eller kanske bäst att låta bli att förklara.
    Men skaffa dig lite stake och säg ifrån till din nya då!
    Du kan ju inte gå omkring och vara sur på ditt ex bara för att din nya anklagar henne för saker som du inte ens vet om de stämmer!
    Du vet ju att hon hatar ditt ex och göt allt för att vända dig emot henne.
    Så vad skulle vara annorlunda nu?

Jag tror du har mer känslor kvar än du vill erkänna för dig själv.

Varför ska du förklara något för din nya? Det är väl bara att åka.
    Du har inga skyldigheter att förklara för din nya varför du vill träffa din familj.
    Och hon har ingen rätt att hindra dig!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:07:54 följande:
    Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.

Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.

Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
    Ja,det är klart att det är din nya som fått dig att bli sur på ditt ex.
    Frågan är bara varför du lyssnar på hennes skitsnack och inte säger ifrån?

Man ska ändå ta det på allvar och lyssna på kroppens signaler.
    Men du kanske ska undvika att berätta det för din nya. I så fall kanske hon tar chansen att göra det värre.

Ja,ni borde absolut komma fram till en lösning.
    Och jag håller med din kompis.
    Ni är fruktansvärt känslolösa mot både ditt ex,dina barn och dina föräldrar och du borde verkligen lämna din nya innan hon lämnar dig.
    Att hon tar bort dig som kontakt på fb låter inte som någon som älskar dig,tycker jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:11:52 följande:
    Det är exet som uppfostrat dom men det är klart att jag vill vara en del av deras liv kanske jag varit för blind av kärleken så jag inte tänkt på barnen så mycket som jag borde ha gjort.
    Antingen har du varit blind av kärleken eller så är du manipulerad av din nya.
    Eller så är det en kombination av båda.
    Jag hoppas att du börjar komma till insikt nu och lyssnar på din kompis och dina föräldrar.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-27 16:26:49 följande:
    Varför är du kvar med henne?
    Du övergav exet för att hon var i sorg men stannar hos den nya trots att hon knullar andra, ljuger för dig och bara vill ha dina pengar.
    Hur tänker du?
    Tumme upp för det! Kunde inte ha sagt det bättre själv!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-27 22:07:14 följande:
    Hon tar bort när vi grälat och sen lägger hon till mej igen har hänt några gånger fast det var några månader sen senast nu pga att jag inte har kontakt med exet som hon avskyr.
    Men det tyder ju ändå på att det handkar om att hon ska ha din vilja fram och förösker manipulera dig till att få det.
    Det är inte äkta kärlek. Det är bara ren och skär egoism.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-27 22:17:44 följande:
    Det var inte flera hon låg med utan sin Exman.

Är väl feg för vet vad jag har inte vad jag kommer få men det går i vågor ibland vill jag bara vara med henne ibland själv och ibland längtar jag tillbaka till familjen jag hade. Nu är det så att jag inte kan ha min lägenhet kvar pga ekonomin så jag flyttar in till den nya helt o hållet från den sista helgen i juli men det är inte 100 säkert att jag blir kvar där men behöver tak över huvudet.
    Men då har du ju chansen att dra ifrån den där subban och gå tillbaka till din gamla,riktiga familj. Varför gör du inte det istället?
    Vill du verkligen bo med någon som bara utnyttjar dig för dina pengar?
    Och chanserna att få tillbaka din riktiga familj lär ju minska betydligt om du ska bo med henne.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-27 22:21:31 följande:
    Nej har inte dålig koll på allt men som jag skrev i ett annat svar nyss så brukade hon klaga över div symtom när jag skulle ut och resa och så och jag tolkade det som att hon inte ville att jag skulle åka. Hon blev undersökt för några år sen och det fanns inget fel på hjärtat då utan det hon hade var uppehåll och extraslag.
    Det låter som att hon har samma fel som jag. Och det kommer ofta till följd av stress.
    Men,det ska ALDRIG nonchaleras och man kan få mediciner mot det.
    I synnerhet om man har uppehåll i slagen.
    Att tro att det är en "tyck synd om mig-grej" visar bara hur känslokall du är.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-28 18:23:54 följande:
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

Men har du tänkt på att barnen kanske kan behöva sin pappa om deras mamma blir sjuk och inlagd eller om det värsta händer?
    Är det då inte bra om han tar kontakt med sina barn så de känner att de har honom också?
    Även om de är nästan vuxna så kan de behöva stöd om mamman blir sjuk och inlagd eller om det värsta händer.

Min pappa dog när jag var 19 år. Och hade jag då inte haft min mamma så vet jag inte hur jag hade klarat att ta mig igenom det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-29 16:58:51 följande:
    Det finns ju absolut ingen anledning till det efter vad ts skrev. 
    Sonen ringde och berättade att hon var inlagd, sen skulle han ut och gå en runda. Jag tycker inte att det låter speciellt alarmerande, och definitivt ingen anledning till att sätta sig i bilen och köra en massa mil för att ta hand om personer som inte behöver tas omhand. Behöver de hjälp så hör de väl av sig igen.

Vad har min syn på makens barn med saken att göra?
    Men OM det hade varit allvarligare eller OM det värsta hade hänt.
    Vad är det då för fel med att söka upp sina barn och finnas där för dem?
    TS barn vill ju inte ha med hans nya att göra så att de skulle söka upp honom verkar osannolikt.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.