Barnen eller den nya.
Du fattar inte? Du var otrogen mot din fru när hon gick igenom djup sorg för hon "bara" ställde upp på sex 1 gång/vecka. Du lämnade din fru OCH dina barn, minskade kontakten rejält med dina barn för din nyas skull. Du avskedade ditt ex utan legitim anledning. Du skrek sjuka och elaka saker åt ditt ex som dina barn dessutom hörde. INGEN skulle ta din sida, bevisligen eftersom inte ens dina egna föräldrar gör det. Förutom hur rätt det faktiskt är att ta dit ex sida så vill de väl också ha kontakt med sina barnbarn. Du har knappt kontakt med barnen och de verkar inte vilja ha med dig att göra. Så för dina föräldrar blir det då viktigt att ha kontakt med deras mamma.
Min äldre syster (som är näst äldst och några år äldre) sa upp kontakten för några år sedan. Vår pappa har inte ens träffat två av hennes tre barn. Min äldsta syster har inte pratat med honom på ett par år nu och jag själv har inte heller haft någon kontakt med honom på väldigt länge. Såvida han själv inte gör en radikal förändring och kämpar enormt för vår förlåtelse, respekt och kärlek så kommer han inte ha en plats i mitt liv. Jag förlovade mig nyligen, det vet han inte om förmodligen. Han kommer inte bjudas på bröllpet.