Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-08-05 12:10:17 följande:

Jo,men du kan ju inte bara vänta och hoppas på att det ska lösa sig av sig självt.

För det kommer det inte att göra.

Speciellt inte om du tar ut dina frustrationer på familjen nu.

Skriv ett mail och berätta precis hur du känner. Och berätta att du nu förstår hur ditt ex har känt sig.

(Det känns kanske lättare att skriva av dig allt än att ta det mellan 4 ögon,s.a.s.)

Om de vill så lär de ge dig en ny chans.

Ett mail kan man knåpa ihop och jo det känns bättre att skriva än att se dom i ögonen för tillfället.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-08-05 13:57:01 följande:

Hade inte ditt ex hittat en ny? Där ärdu nog körd.

Barnen får du börja krypa för!

Vad jag hörde så träffade inte exet den personen längre. Krypa det kan jag men tror att det kommer ordna sig.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-05 18:10:13 följande:

Nej en person sm har att hissen går ända upp och har alla knivar i lådan sitter inte och kommer med så otroligt fördomsfulla uttryck som du gör.

Hade din hiss gått ända upp och du hade haft alla dina knivar i lådan så hade du begripit att "anekdotisk bevisföring" kan aldrig användas att skapa generell fakta om ett folk och din förklaring är bara en direkt bortförklaring, utan substans och innehåll, för att få behålla dina direkta fördomar.

Alla har rätt till sin uppfattning.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-08-05 18:16:06 följande:

Om du verkligen bryr dig om din gamla familj, så låter du dom vara ifred.

Allting handlar inte om dig, försök tänka på nån annan nångång.

Har du inte gjort dom tillräckligt illa redan? 

Går du i närheten av dom nu så är det bara för att tillfredsställa din egen längtan.

Du hade din chans men du sumpade den, lev nu med konsekvenserna av dina egna val. 

Man lär så länge man lever och jag tycker man ska ge personer som klantat sig andra chanser visst jag kommer inte ge min nya fler chanser för det var så över gränsen. Jo jag har gjort illa men man kan bättra sig har verkligen fått känna på att gräset inte var grönare på andra sidan och det är en erfarenhet jag tar med mej.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-08-05 19:49:27 följande:

Knappast, med tanke på sitsen du satt dig själv i.

Du kanske ska fråga dig vad för sorts människor du drar till dig.

Lämnar tråden.

Tvingar ingen och har inte tvingat nån att skriva i tråden. För att svara ytterligare på ditt inlägg har jag dragit till mej bra och ärliga människor förut.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-06 21:46:34 följande:

Ja du har rätt, då skall jag kalla dig för våldtäktsman. Min uppfattning är att du är en våldtäktsman.

Jag känner två kvinnor som blivit våldtagna alltså är du också en våldtäktsman.

För det första vad har det med tråden att göra? Och för det andra är jag ingen våldtäksman.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-08-07 12:02:18 följande:
    Jo du är en våldtäktsman. Kort och koncist, sagt.

Om nu det är generellt att ryskor är horor bara för att din nya kvinna är det, din farbrors fru är det och en deltagares ryska kvinna var det i tråden, och du basera ditt generella antagande på TRE anekdotiska bevisföringar.
    Så kan man gott kalla dig för våldtäktsman också.

Jag använder mig av exakt samma bevisföringsmetod som DU valde att göra: anekdotisk bevisföring.

Då är det lika legitimt att kalla dig för våldtäkts man bastet just på anekdotiska bevisföringar, då jag känner till två kvinnor som blivit utsatt för våldtäkt.
    Då du ansåg ju att det var legitimt att generalisera om ryska kvinnor baserat på TRE anekdoter. Och avrundar det hela med en mest icke intellektuella förklaringen  du kunde uppbringa: "alla har rätt till sin uppfattning". 
    Generellt tror jag inte alla ryskor är såna.
    Det var klantigt skrivet av mej för en ska inte döma ett helt folkslag så ursäkta.
    O nej bara för att jag är en man är jag inte våldtäktsmän på samma vis som att inte alla ryskor är horor.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Kvinna2) skrev 2016-08-09 15:11:50 följande:

Hej TS,

Nu har jag läst hela tråden, från början till slut (tog sin tid!) och vill säga att jag känner med dig. "Din nya" verkar väldigt lik min ex. Att även han var invandrare är bara en detalj, men han hade liknande psykopat-drag i sig. Kontrollbehov, att manipulera folk omkring sig, växlande temperament och humör. Lögnerna, otrohet och att svartmåla vissa andra men vägra se sin egen skuld i det hela. Vända kappan efter vinden och kunna visa upp en oemotståndlig sida och vacker yta...

Samt det grundliggande intresset av pengar.

Vill säga att du inte är ensam!

Och att du ska passa dig, om hon tror att hon kan ha nån nytta av dig ännu så finns risken att hon kommer att försöka locka dig tillbaka... Hon har lärt sig hur du fungerar, dina svaga punkter och du vet hur trevlig hon kan vara om hon sätter den sidan till och charmar...

Var försiktig!

Det tog mig ÅR att bli av med min ex, och med honom en hel massa pengar....

Lycka till i att hitta dig själv. Om jag räknat rätt så har du knappt bott ensam alls? Håller med om att du kan behöva det.

Tänk inte åratal, tänk bara en vecka i taget. För att smälta allt o få lugn o ro och perspektiv på livet. Kärleken kommer sen när du är redo för den. Börja med dig själv, och barnen.

Kram!

Tack

Får ta ett steg i taget och se hur det slutar.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 17:49:33 följande:

Hur går det för dig,TS?

Lever men vissa saker är svåra har tex inte råd just nu att betala mitt och exets gemensamma lån så i detta riskerar jag o även exet att hamna hos fogden, exet betalar sin del men jag får inte fram pengar till min del. Men har hoppet om att det löser sig.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-09 21:06:47 följande:

Och det har du nog dels dig själv men även din nya att tacka för.

Men mest dig själv då du har betalat din nya för allt hon bett dig om.

Det är ju synd om exet får lida för det bara.

Men hur går det med bostad då?

Och har du dumpat din nya nu?

Tror hon att du menar allvar med att du tänker flytta och lämna henne?

Har flyttat en del så hon tror mej inte riktig än, håller på att dumpa mer och mer. Vet att det är mitt fel och jo inte bra att exet kommer i kläm men jag får inga mer lån så vet inte hur jag ska lösa detta är rädd för att exet kommer anmäla mej men hon har varit vänlig förut så tror inte hon gör det.
Svar på tråden Barnen eller den nya.